Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1916 ggr
[[Mellebelle]]
0

Sertralin teva

Visste inte riktigt vart jag skulle skriva men jag valde att skriva på tonåringar iFokus.

Jag lider av deppression och fick utskrivet "Sertralin Teva" som jag ska börja med i morgon.

För ett tag sedan sökte jag på "Sertralin Teva" på nätet. Och det var mest bara negativa saker folk hade skrivit om det. Ingen har upplevt att det hjälper, och vissa biverkningar handlar om självmordstankar, skakningar, extrem muntorrhet och andra saker som man ju vill ta medicinen för att bli av med.

Några fler som tar/har tagit dom tabletterna? skulle gärna vilja veta hur ni upplevde det.

Ratlings
1

Jag har tagit sertralin och blev inlagd på psyket pga. ännu mer ångest, starka självmordstankar och psykoser - orsakad av just medicinen.

Alla reagerar olika och jag har hört om folk som mår bra på sertralin också. 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fridaaaa
2

Setralin har min sambo nu och den fungerar jättebra på honom.
Vid övergången från den han hade innan och ca 2 veckor, så mådde han inte så bra men det är tydligen vanligt, och sedan dess har han mått bra :) Han har inga problem med sina.

Munntorrhet har han lite. Biverkningar har typ all medicin.
Och det är ju i regel inte många som får dem. Inte alla i alla fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[Mellebelle]]
1

#1 ojdå, jaa jag får hoppas att det hjäper mig iaf.
fick du lov att sluta med det eller fick du ny medicin?

2#okej tack för svaret! :)

jo läkaren sa att man kunde få lite upp och ner dom första veckorna, därför börjar man med lite i taget och sen trappar man upp.

Pelle Långlös
0

Första veckorna skall man vara uppmärksam på om man blir värre i depressionen, självmordstankar och självskada men det brukar gå över. Mår man dåligt kan man lägga in sig vid insättning av nya mediciner. Jag åt denna medicin ett tag men det var för något annat än depression.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[[Mellebelle]]
0

#4 okej tack för svaret, jag lider inte bara av depression heller, men tänker inte skriva ut alla mina problem varför just jag behöver denna medicin. Men jag får väl vara lite försiktig, å min mamma lär nog vara uppe vid mig som en hök.

Pelle Långlös
1

#5 Låter bra det. 🙂

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ratlings
0

#3 Jag fick byta till seroquel och den har jag tagit sen dess 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

[[Mellebelle]]
0