Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 5205 ggr
[djurens_vän]
0

mår dåligt hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag mår dåligt när jag är hemma! jag bråkar med mamma hela tiden o när jag inte bråkar med mamma då bråkar jag med pappa!

mamma ska flytta hem igen (jag ser det som hemma lika mycket som där jag bor nu väntar på att några ska flytta ifrån vår lägenhet) sen ska jag o mamma bo där. Jag mår inge bra av att bo här o va med mamma o pappa o bråka hela tiden! jag skulle vilja ha en paus från dom men jag får inte sova hos Alexander (min kille). Han mår inte bra när jag ringer och gråter för att mamma är arg på mig för att jag inte gjort nå… 😢 jag är inte en sån som gråter för folk eller när jag pratar med någon. 

igår 11/3 

jag och Alexander va på UM och jag fick akutp-piller och jag mådde illa och allt snurrade iband och så, så jag mådde inge bra. sen sånär jag kom hem då gick jag upp med datorn och vilade medans allt snurrade så går det över och jag var trött och pappa kommer upp och säger att jag ska gå ner om jag vill ha fika (kl är 21,00) jag ville inte men 21.30 så kommer mamma in och skriker: har du inte vätt eller? ta ner kläderna och mobilen och datorerna!!!! (det var 2 tröjor och 1 par byxor och massa strumopr) jag gick ner med datorerna och kläderna. och började bråka med mamma och vi skrek på varandra. jag gick upp ringde Alexander men kunde inte säga nå sen så grät jag och sa att jag måste gå ner innan mamma blir ännu argare! sen så efter en timme gick jag ner och ringde igen och jag hörde att han hade gråtit… men jag var lugn nu och sa: förlåt för att jag ringde och grät! 

han hade sovit 10 minuter den natten för han hade gråtit hela natten men jag har lovat att om det är nått ska jag ringa!

mamma säger: du måste tänka på vad du gör! fattar du inte att jag blir ledsen!

allvarligt hon tror att jag inte blir ledsen men jag är nog mer sårad än vad hon är….

jag mår så dåligt av att bråka med dom! jag har tänkt att ficka så jag hamnar på fosterfamilj men då kommer jag inte få bo i bollnäs och det vill jag (eller kan jag bo kvar?) men jag måste ha hjälp innan jag ger upp! jag och Alexander tycker att jag ska ha hjälp snart som möjligt för jag får en massa skit för det jag inte änns har gjort! 

jag vet inte vad jag ska gö! jag vill bara flytta bort från mamma och pappa 1 vecka eller så för att allt är kaos i mitt hem! 

jag vet inte vad jag ska gö!!!!!!!

jag ler men mitt hjärta finns bara för mina vänner och för Alexander! ja jag vet mina vänner sviker en efter en försvinner men Alexander finns där för mig!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

Cazzos
4

Låter inte som att din mamma mår särskilt bra heller, om hon kommer och skäller ut dig utan anledning.

Prata med dina föräldrar om eran situation hemma, och att ni kan ta hjälp av socialtjänsten som kan säga om du behöver en fosterfamilj eller en stödfamilj.

[djurens_vän]
0

bara att vi pratar inte så mycket

[00emi07]
1

Hör att du mår dåligt hemma. Tycker synd om dig. Om du inte pratar med dina föräldrar så mycket kan du ringa till bris, där kan du prata om lite allt möjligt. Du kan också prata med skolpsykologen, om du har någon. Eller prata med en vuxen som lyssnar Lycka till!

[djurens_vän]
0

ja jag ska fråga en lärare om hon kan fixa en tid hos skol kuratorn o prata igen!

ahlalleo
0

men jag tycker oxå att du ska gå till kuratorn för en person ska inte behöva må så! speciellt inte om det är av enns egna föräldrar som ska ge en kärlek och så. jag heter ju Alexander och är `` djurens_vän `` pojkvänn, tänker inte säga nått namn nu. men kom ihåg att du alltid kan vända dig till mig om du skulle behöva prata <3

[djurens_vän]
0

ja det gör jag  annars skulle jag inte gråta av lycka av att få ha dig ❤️❤️❤️❤️❤️

Greigh
0

Finns tillgång till stöd/fosterfamiljer. Det hade jag när situationen med min farsa blev för mycket. Jag var där varannan helg och på loven under 3 års tid, för att komma ifrån kaoset och det hjälpte väldigt mycket för stunden. När jag fyllde 16 så fick jag tillgång till en egen lägenhet som socialen stod för och den dagen jag fyllde 18 så fick jag förstahands kontrakt på den lägenheten.

Jag vet dock inte om det med lägenheter är ett alternativ hos soc i dagsläget. Men på den tiden var det så iaf :)

[djurens_vän]
0

men asså får jag bo kvar vid bollnäs då om det skulle bli nå med fosterfamilj!?

Fridaaaa
0

#8 Beror på tror jag. inte alltid man kan bestämma det nej.
Nej i regel går det säkert att ordna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[djurens_vän]
0

ja för jag vägrar att flytta från bollnäsför då tänker jag flytta hem till alexander i nån vecka!

[djurens_vän]
0

puff 🤔