rädd för pappa
äre rätt att jag ska va så rädd för pappa att jag inte vågade gå upp och gick och spydde på toan?
Varför hatar han mig?
när han kom ner och jag pratade med Alexander och tilda.
då trodde jag att han skulle slå mig med den blicken och med knytna nävar. jag är rädd.
det var 21.39 han skrek åt mig att jag skulle gå upp o sova menjag brukar gå upp 22.00 och mamma är inte hemma för hon jobbar. Han tar alla chanser till att va arg på mig men när jag är med mamma ja då är han snäll.
Jag och mamma ska flytta hem (1)igen till stan, bollnäs, jag har botti det här huset(2) tillsammans med pappa o mamma i alla mina 14 år fast har bott i bollnär mer än 3 gånger och mamma flytta hem (2) igen för pappafick 2-3 strokar och flera 10.or.Mamma säger bara: tänk på att han har fått strokar och kan interå för det! han har inge närminne heller!
nähä? men han kommer ihåg vissa saker så?
när vi skrek på varandra idag så skrek jag: asså låt mig`va!?
och då skrek han: ja jag längtar tills du flyttar härifrån då slipper jag dig!
asså jag tängte ringa tee mamma men jag ska va stark.
kommer säkert inte sova på hela natten för att jg måste ha koll om pappa kommer… + jag är sjuk så ännu jobbigare fast måste tee skolan klarar inte att va hemma.
imorgon på skolan så ska jag skriva ett långt sms tee mamma och säga hur det är. att jag inte tänker bo där mer och vill hem (1)
Brukar han vara så eller är det första gången ikväll?
..jag tror inte man ska behöva vara rädd för sina föräldrar, men jag vet inte..för detta brukar hända mig med. är livrädd för min pappa när han är arg :(
Klart man inte ska behöva vara rädd för sina föräldrar, men ibland kan det ju vara så att man blir det. Anledningen till att jag undrar om din pappa alltid är sån när han är arg, eller om han bara varit det ikväll, är för att alla människor faktiskt har extra dåliga dagar - även föräldrar hur exemplariska man än tycker att de ska vara. De gör också många misstag, som att säga elaka saker som din pappa nu sa. Har fått höra både ett och annat av mina föräldrar, mycket jag vet att de inte menat eftersom det varit i stundens hetta. Och jag har själv vräkt ur mig en hel del som jag inte menat, jag menar - vi är ju bara människor.
Men som sagt, givetvis ska du inte behöva vara rädd att han ska slå dig eller liknande, då tycker jag att du ska ringa din mamma eller annan vuxen.
Jag har alltid varit rädd för min pappa. Det är väll egentligen inte så det ska vara, men ibland blir det så i alla fall. Han var väldigt våldsam mot mig när jag var mindre, ungefär tills jag blev 12 år gammal. Sen skrek han bara, men det är väll bättre i alla fall.
Försök hålla dig lugn, och försök prata med folk om din rädsla som kan hjälpa både dig och din far till en bättre vardag. Jag tog med min pappa till min psykolog när jag var 17, och det gjorde faktiskt skillnad, i alla fall ett tag.
Nu har vi en ganska okej relation i jämförelse, eftersom att vi bara träffas en gång på 2-3 månader.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
nej det har hänt många gånger förut
PUFF
Vad är det du vill ha svar på eller hjälp med?