Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1815 ggr
[djurens_vän]
0

hör dåligt

mina öron förstör mitt liv!

när jag inte hör då hör jag inte vad någon säger lärarna får damp på mig och jag kan inte göra något åt det. jag fick skäll av carina när jag gick tillbaka till språket för att jag var borta för jag grät. Mats (rektorn) ingen förstår mig! det är bara Alexander!

När jag inte hör så kan jag inte jobba och när jag inte kan jobba då klarar jag inte skolan om jag inte klara skolan så blir jag en sån som säljer korvar och då kommer jag inte klara nått. det är nått stort fel på mig för jag orkar inge mer varje person UTOM två det är Alexander och veronika (språk lärare)

asså jag var fem när jag börjades operera och opererades 2 gånger pär år. är 14 nu så har opererats 18 gånger.

det hjälper aldrig med rör för jag har vatten bakom trumhinnan och trumhinnan funkar inte så bra! NU har dom börjat att tänkt på hörapparat!!!!

nån annan som har samma problem eller nått sånt?

leemland
0

Jag är några år äldre än dig men har haft hörapparater sedan jag va i din ålder, kanske något år yngre. (har jag dålig hörsel sen jag va riktigt liten.)

Jag tycker helt klart du ska gå och göra ett hörseltest. Ta upp det med din hörseldoktor och säg som det är till dina föräldrar också :) Och du ska säga till dina föräldrar att lärarna skäller på dig för att du inte hör! Så får dom absolut INTE göra! Stå på dig!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[djurens_vän]
0

om vad?

leemland
0

Förstår inte vad du menar med: om vad? ?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[djurens_vän]
0

asså va menar du med 

Jag tycker helt klart du ska gå och göra ett hörseltest. Ta upp det med din hörseldoktor och säg som det är till dina föräldrar också

leemland
0

Att du vill ha hörapparat.. Du får ingen sådan om du inte gjort hörseltest och doktorn anser att du är i behov av en. 
(Detta kan vara olika i olika län.)

/ J 

[djurens_vän]
0

hörseltest gör jag hela tiden

leemland
0

Okej. Men om du vill ha hörapparater så får du nog ta upp det med läkaren vid nästa träff eller om du bokar möte själv. För jag tror inte hen anser att du ska ha om du inte fått de …

/ J 

[djurens_vän]
0

men han säger att om hörseln blir sämre på höger så kan jag skaffa hörapparat

Hamsterlycka
0

Vad konstigt att lärarna blir arg på dig, du kan ju inte rå för att du har en hörselskada, om jag förstod dig rätt. 😕

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[djurens_vän]
0

mm jag vet.

jag säger jag hör inget dom säger den första orden högt sen så pratar dom lika högt.

jag har svårt med engelska och då så bråka några killar och läraren stog längst bak och pratade medans jag satt längst fram och vi skulle skriva ner dä hon sa

[djurens_vän]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag mår så dåligt när jag inte hör nått. JAG tänker skaffa hörapparat så jag hör nått i skolan. jag ska klara av skolan!

Jag tycker inte att barn/ugndomar ska ha hörapparat dom ska slippa ha det! dom ska kunna höra och kunna vara som alla andra. ingen ska kunna trakasera en för att man har problem med hörseln. Jag har det och ibland när dom inte tror att jag inte hör så har jag fått hör så många taskiga ord. Jag hade inga vänner fram till 4an. Det bara fortsätter och fortsätter.

Jag är bara trygg med Alexander. När jag utan han så går alla på mig för då blir jag den där lilla blyga Michelle igen! Dåkommer8.orna som gick på min skola förut (jag har gått i samma klass som dom har hoppat ner en klass för hörseln) dom kommer och säger några ord ibland hör jag inte men dom har sagt du är så jävla äcklig och du är störd!

jag fortsätter som om jag inte har hört det. ibland så orkar jag bara att inte att lyssna och det händer ofta i skolan på lektionena.

här har jag suttit många gånger och gråtit. det var på förra skolan.

ibland önskar jag att jag inte skulle finnas här på jorden. mina vänner skiter i mig för dom orkar inte säga om allt om och om och om igen.

nu när jag har skrivit det här har rårana sprutat ut mig och det känns som om hela värden utanför mitt rum har rasat!😭😭😭😭😭😭😭😭

[djurens_vän]
0

ska kanske byta trumhinna på höger öra och ha ett större rör på vänster

hur stort blir ärret när man byter trumhinna

Fridaaaa
0

#12 Svårt att säga innan.
Och det är sånt läkaren ska informera om innan operation vad han tror om det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[djurens_vän]
0

jaha 👋