(X) Intim rakning
Jag som det står så handlar det om att raka paketet…
Jag har både bra rakhyvel och rakgel men jag har ett problem:
Jag får inte till bollarna bra, jag vågar inte raka med hyveln och rakapparat gör bara j*vligt ont..
Så finns det något bra tips på hur man kan raka bollarna snyggt?
….Kan man typ inte dra i huden där? … :p alltså släta ut de och sen raka försiktigt med en bra hyvel :p
Försökt det men huden dras med liksom… Närmsta som går att gör är att typ ta tag runt kulan för att strama ut huden.. men det är för det första inte redigt möjligt att göra över hela ytan sen så sist jag försökte med det så hade jag öm pung i över en vecka med två tre sår:/
Aah satan, de låter jobbigt…tyvärr så kan jag inte va till mer hjälp då jag själv inte innehar egna kulor… :p
Hoppas de löser sig då :)
Alltid nån tröst:P
Men är det någon kille (menar inget illa Arinya) som kan komma med något tips?
Jag brukar först göra så att pungen är hård, sen så rakar jag ganska försiktigt med rakhyvel på sidorna och under pungen. Och även lite på skälva pungen.
Fast jag är så rädd om mina bollar så jag rakar dom inte helt, jag tar alltid sax och klipper så nära pungen som möjligt. Det tar lite tid fast det brukar vara jävligt lent och skönt efteråt.
Har du provat raklödder? jag har inte provat det än pga att det blir luddigt överallt xD
Annars kanske du borde prova wax? typ bara slita av allt hår…
Ont som helvete gör det säkert fast det kanske är värt det..
Kommer ju inte växa tillbaka på ett långt tag efter det.
Gör du det så rekomenderar jag bara att du är jävligt JÄVLIGT förskitig xP
#6; Ska man vaxa är det nog bäst man går till en salong. Annars finns risken att man drar med hela skinnet.. och det gör nog fruktansvärt ont :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har testat brazilanskt wax (men i armhåliorna) och det gör jävligt ont…
Finns ju rakgel på apoteket som är genomskinlig och inte löddrar något, kanske blir lättare då? :) Såå svårt att svara på sånt här när man är tjej xD
Kan man gå till en salong och be om sånt? o.O Liksom slänga upp det på bordet och be dom vaxa på.. >.< Nej men jag får se hur jag gör nu när jag har nått att gå på^^
#10 Finns säkert salong som gör det, dock kanske inte många men säkert dem som gör det hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dock får jag nog fråga tjejer jag känner om salongerna först, låter bättre än att gå till kassan och fråga om de vaxar skrev :3
#12 Haha håller med ;) eller se om de har hemsida ;)
Dock kan jag inte vaxa(wow, jag har sålt all min manlighet när jag skriver att jag ska vaxa mig… >.<) fören jag löst ett annat problem… Som är en lagom jobbig leverfläck i området… Men jag har bokat tid hos läkare redan om bla det så det löser sig^^
#14 Äh är inte omanligt att vaxa sig tycker jag 🙂
Bra, för annars har jag en ganska omanlig brossa här hemma :P
#16 Hehe det är personligt vad man tycker ang det saken men jag tycker inte det är omanligt att vaxa :P
Bra det:P
Jag jobbar lite som skåis så jag har redan rakat benen flera gånger så att testa vax (fast på andra ställen T.T) Men vill man bli fin får man lida pin :3
Pincett ;)
Har en manlig kusin som vaxar HELA kroppen, möjligtvis inte benen :)
Du kan även använda ett tunt lager balsam när du ska raka dig, oavsett kroppsdel. 🙂
Det behövs inte.. Sa ju i början att jag har gel:P
#22 Citerar "Du kan även använda ett tunt lager balsam" 😛
okejokej, du vinner >.<
Dock så skulle visst alla på toa när jag skulle få det fixat tidigare idag-.-
#24 Anledningen till att jag föreslog balsam var för att du skulle slippa skummet/löddret :p
Ja men nu var det ju håret jag ville bli av med och inte löddret ;P