Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3322 ggr
[Tilde]
0

Klotterplank #19

Nytt plank igen! :)

Puuh, nu har jag dammsugit hela lägenheten! :) Lekte massa med kaninbebbarna idag, de är så sjukt söta!

Mads hittade också en person på facebook som har snott mina bilder och låtsas vara jag. Det är nu tredje personen folk har hittat! 😕 Att de inte har något bättre för sig…

Fridaaaa
0

Duktig du är, Tilde! 🙂

Jag ska städa marsvinsburar och kaninburen hade jag tänkt ikväll.
Och sedan ta utekaninerna imorgon. Är piggare nu, så nu orkar jag det:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#1 Haha ja det känns bra att få det gjort! 🎧

Åh jag ska också städa Willows bur… Det får bli på måndag då vi ska vara borta hela dagen. Hoppas på sol då :D

Fridaaaa
0

#2 Ja förstår det hehe

Håller tummarna att det är sol då ;) Vi har snö kvar på tomten = inte kul :(

:holmgreen:
1

Jag drömde sjukaste grejen. Jag hade inga av mina kaniner, de fanns typ inte. Istället hade jag en blå hona, är inte helt säker på vilken ras det var, men den såg ut som om den var en lejonhuvad ddv. Jag hade en jätte konstig bur, men den hade två fack i alla fall, ett över och ett under.
En dag när jag gick ut till min kanin så hittade jag henne i bodelen med en av mina riktiga kaniners bror. Min kompis äger den kaninen och han är en stor hoppkorsning med madagaskar-mantelteckning.  (DAFUQ?!) De låg o sov brevid varandra och jag tog såklart ut honom direkt och satte in honom i överfacket. Då hittar jag en kaninbebis som såg ut som min ena kanin när han var liten. Den var en bebis på kanske 15-25 dagar eller något, så den var ju inte så liten och jag borde ha sett den innan. Jag kollade så den var okej och av någon anledning tog jag in den och la den på en "hatthylla" som vi har i hallen. Då kom min brorsas flickvän in med en till bebis som jag tydligen hade missat, hon och jag började diskutera om vi skulle behöva en värmekudde till bebisarna (varför vet jag inte då de var så friska de kunde bli haha). Sen blev allt så rörigt att det inte går att berätta mer hahaha ^^😃 Vad händer i min hjärna?!?!!?!?!? 🤪

LLLINN
0

Ska hem till en kille jag är på g med ikväll, nervööösst!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Zorro_Tiger
0

#5 Lycka till! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Juliaskaniner
0

ensam hemma, mörkt överallt.. mygosh.. mobilen i mitt hjärta <3

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[trabajo]
0

Kysste nyss en kille som är med en annan tjej. Vet inte vad jag håller på med längre.. 🤔

Workingdog
1

Varit utomhos från 8-17 idag. Var typ helt röd i ansiktet när jag kom hem. Hahah ååååh vårsoooooleeeeen!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Favoritlåten från albumet! Åh kan inte sluta lyssna på den 😍

/Mvh Jennifer

2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade den här bilden på instagram, och jag måste ha den här som tatuering!! På riktigt asså, måste verkligen ha den här.. 🤪

Zorro_Tiger
2

Håller på att skriva "Min historia" som jag ska lägga upp här, Varnar er för ett lååångt inlägg, haha.

Fridaaaa
0

Läser "undervisa i pedagogoskt drama". Ska skriva ett arbete, som ska in idag. Kul (not), intressant bok men känner ej för att plugga xD Men har ej hunnit med det innan pga annat skolarbete :S

Cazzos
0

Hittade en annons på blocket där en person vill omplacera sin amstaff-blandras som jag lätt skulle ta om jag bodde ensam och hade ett jobb.

Det enda hindret är min mamma och skolan. Hon är så anti-husdjur. Varför kunde jag inte hittat annonsen om 7 år istället 😭

Anledningen till varför jag vill ta tiken är för att hon är så extremt vacker så det går inte. Jag har aldrig sett sån fin färg på en amstaff förr (hon är trots allt en blandras, men ändå!), samt att säljaren verkar ha lagt ner mycket träning på henne och det skulle vara ett nöje att fortsätta träningen, då jag tycker att det är jättekul att träna djur. Dessutom älskar jag bullhundar 😎

Jag har en enorm skog 5 minuter från min dörr och det finns ett joggingspår och en fin, öppen äng som jag skulle kunna gå ut och aktivera henne på.

Åååååååh 😢

0

Skrivit klart mitt cv :P
Nu ska jag åka och jobba, sen på vägen hem ska jag gå runt o dela ut dem överallt om jag hinner, haha inte riktigt, men nästan :P

Zorro_Tiger
0

Åhh vilken häftig och underbar känsla när man inte har hört en låt på 7 år men fortfarande kan den utantill och får samma känsla som för 7 år sedan ❤️…

[MiniPim]
0

Kan man anmäla folk för hög musik???

FÅR RYCK PÅ DOM DÄR AHUSGYFKJCL som flyttat in mittemot oss. Har på sååååå hög musik så marken skakar och en av mina kaniner blir så rädd och springer runt i cirklar och slår i sig i väggar. Så jag fick gå in i källaren med henne!

Har filmat hur himla högt det är!

Zorro_Tiger
0

#17 Om du stör dig på det så varför går du inte och säger till dem då!?

[MiniPim]
2

#18 gör det själv :)

det skulle du INTE velat om du va i min situation. och tro mig, det hjälper inte att säga till

Zorro_Tiger
0

#19 Eftersom jag inte vet var du bor och även om jag vetat var du bor hade jag förmodligen inte kunnat ta mig dit så tyvärr kan jag inte det. 

Om mitt djur mår dåligt av det hade jag självklart gått och artigt bett dem sänka volymen och förklara att mitt djur mår dåligt.

[MiniPim]
0

#20 IRONI you know ;) 

fast det är en gubbe som är dum som bor där, men mamma ska säga till dom.

Zorro_Tiger
0

#21 Jag förstod det…

Precis vad jag tänkte säga, att någon av dina föräldrar ska säga till "hen" alltså.

Zorro_Tiger
0

Vet någon var Jofse blev av? 🤔

Zorro_Tiger
0

Funderar på att fixa facebook "åt" min katt, som en rolig grej liksom ;)

[rocklover]
0

.ne..nu tar jag tag i mitt liv igen! imorgon ska jag ut o jogga! även fast det är is över hela motionsspåret…hatar att säg detta. men..YOLO!

[MiniPim]
0

#23 va? xc

Zorro_Tiger
0

#26 Aa, du vet hon Jofse eller vad hon nu hette, hon som det var så mycket tjaffs med. Men sedan så bara försvann hon! ( 👍 ) 

#25 Trodde aldrig jag skulle höra dig "säga" YOLO, haha! 😉

[MiniPim]
1

#27 hon blev avstängd

Dipsie'n'Poo
0

Ska fortsätta med franskauppsats del 7 som ska vara klar på tisdag! 🤓

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Fridaaaa
0

#17 Bara efter kl 22 eller 23 tror jag det är.
Men störigt att de ej respekterar sina grannar! :/

Quenzi
0

Nehepp, sjuk igen.. :(

PJUM

Juliaskaniner
0

#12 när kommer den upp? :) Måste verkligen sova, men tänker på en läskig bild på facebook. Crap :(

[MiniPim]
0

#30 irriterande.. Vi hade världens bästa grannar förut, fast dom va sp gamla och kunde inte sköta om sitt hus så dom flyttade till Borås.. Så kommer dom här med hög musik och ca 5 bilar på deras tomt!! Och gubben glor på na kaniner och sen spottar ._.

Fridaaaa
0

#33 Åh vad tråkigt att dem flyttade :(
Jisses :S

Zorro_Tiger
0

#32 Det kan ta ett tag, någon månad eller så, har långt långt kvar och det har hänt mycket grejor i mitt hittills 12 åriga liv ;)

Jesperlinden97
0

Följer strömmen! Fråga gärna frågor, helt anonymt! 🙂

http://ask.fm/YessPorr

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Workingdog
0

städat burar hela dagen, kanske borde städa rummet också? nää, tränar hunden istället, mycket roligare!

/Mvh Jennifer

Smullis
0

Kollar på Shark night.. Rätt ironiskt hur fejkat allt ser ut :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[MiniPim]
1

Jag ska bli vegetarian.

Smullis
0

#39 High five!

[MiniPim]
0

#40 :D Äntligen alltså

Smullis
0

Jag vet inte riktigt varför men det känns perverst att äta kött haha :$ så skönt att vara veg B)

[rocklover]
0

#42 yepp…varje gng jag ser kött tänker jag "tänk om det där vore min flickvän/pojkvän…ewww…" och sedan blir jag gråtfärdig …🤪

Smullis
1

#43 Åh just det :P Varje gång jag ser kött tänker jag "hallå stackars gris, den kan inte rå för att den smakar gott" ._. Och det är ju sant C:

Juliaskaniner
0

Alltså jag försöker att inte tänka på det. Men jag tänker typ alltid "detdär var ett levande djur en gång.. Som blev mördad endast för att jag skulle bli mättad.." Men jag hatar andra saker man måste äta för att få de vitaminerna :(

Fridaaaa
1

#42 Perverst? xD

………………….

Lycklig tjej!

Smullis
0

#45 Gör du?:( Har du testat bönor, falafel, quorn, tofu, soyaprodukter osv? Prova dig fram så hittar du säkert något som smakar okej :)

[MiniPim]
0

USCH!

tänker inte äta bönor, falafel, tofu och linser.

Fridaaaa
2

#48  Då kommer det bli väldigt ensidig kost för dig tyvärr :( Och massa tillskott i tablettform är inte bra heller, alltså mycket och ofta. (för att få i sig allt kroppen behöver alltså)
Men du kommer säkert på något sätt :)

Smullis
0

#46 Haha fråga mig inte xD För jag vet knappt själv varför jag tycker det, bara nått jag fått för mig xP

Quenzi
0

Yay, ska till Spanien i sommar! :D

PJUM

[MiniPim]
0

#49 man behöver inte äta sånt :)

[rocklover]
0

#49 jag tar de där tabletterna och jag mår toppen…om jag får säga det själv, så mår jag nog bättre än mina vänner som äter kött XP

Fridaaaa
0

#52 Vilket av det?
Utesluter du allt du vill utesluta där, kommer du får äta mycket enformigt, om du ska få i dig allting tyvärr.

#53 Sa itne att man mår dåligt av det heller?
Dock aldrig bra för kroppen i långa loppet att äta mycket sånt, resten av livet t.ex :)

Dock är det inte köttet i sig det handlar om, utan övrig kost med :D
Bästa är att försöka få i sig det naturligt som möjligt, och det går i all sorts kost: Med kött och utan kött, men bra att variera i så fall :)

[rocklover]
0

EFTER ALLT SLIT, TJAT OCH ALLT ÄR DET BARA SÅÅÅÅÅ VÄRT DET! YEESS! JAG SKA RAKA AV MITT HÅR OCH SKAFFA TUPPKAM! YES! YES!YES! 😃

Smullis
0

#55 Oh my shit?!?!!! Bild tack! XD

[rocklover]
0

#56 har inte hunnit raka av det än (tror inte att ngn frisör har öppet just nu xD ) men jag skickar en bild så fort jag vart hos frisören! (kan dock dröja ett tag -.- måste ta igen massa i skolan!)

Arinya
0

Vill ha nåt att göra…men känner att de är för sent för att orka göra nåt … ._.

Smullis
0

#57 Haha råkade hoppa över ditt "ska" så trodde du redan klippt dig. Ehe. XD

Juliaskaniner
0

#47 jag är fruktansvärt kräsen med mat tyvärr.. Äter nästan inget. Har testat såntdär lch det är hemskt :(

Smullis
0

Sover alla? ⊙_·

Quenzi
0

#61 Nepp, jag är vaken, fast sitter och kollar på en film som har gått ca 14 minuter på 2 timmar för att vårt internet är helt apa och har fått börja om 5 gånger. -.-

PJUM

[rocklover]
0

#61 nope! Jag är vaken! Jag ska upp om exakt 5 h och 40 min D: nooo! Kmr att dö D:

Quenzi
0

Jag vill väldigt mycket gärna slänga ut min dator genom fönstret nu :') 6 timmar bortslösade för ingenting… -.-

PJUM

Fridaaaa
0

Göra mig i ordning och köra för att ha grupparbete :)
Hoppas vi blir klara snabbt hehe

[MiniPim]
0

Förbannad så jag spricker.

Smullis
0

Ska iväg till veterinären snart :3

[rocklover]
0

😡BLÖÖÖÖH! såg precis jordens sämsta film..fast låten i början var helt awesome! de berättar inte vad den heter! vad tänker de med när de sätter en helt awesome låt i början av filmen och sedan glömmer bort att berätta vad den heter!?

Quenzi
0

#68 Googla :)

PJUM

[rocklover]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#69..yeey! hittade den .__. tydligen är inte bandet så känt..och jag hittade bara en lugnare version (den jag hörde hade growl och grejer i sig 😮) -.-

Fridaaaa
0

#66 Why? :S

[MiniPim]
0

#71 En i min klass berättar för mig: Hon: måste hem nu, min hund kräks hela tiden Jag: varför? Ring veterinär? Hon: eh nej *bitchblick* Jag: Jo, varför inte? Hon: Vi har inte råd. Men då skaffar man ju sig inte en hund..

Fridaaaa
3

#72 Åh sånna människor ska inte ha djur!
Hoppas att hunden bara är magsjuk och inget annat. :S

1

#72 Åh -.- Dumma människor asså -.-

Workingdog
1

ibland undrar jag vad som försigår i min kanins lilla hjärna… så fort valpen kommer till henne så börjar hon jucka på honom.. hon gör inte så med någon av de andra hundarna, det är bara honom hon gör så på. Alltså hahahah. Men ja sen är hon ju inte direkt normal heller…. äter hundgodis, klättrar på benen, är knäpp haha

/Mvh Jennifer

Juliaskaniner
0

#75 kaniner alltså.. hahahah!

På fredag blir min gammelgubbe 5 år, lilla Chili, utan honom skulle jag aldrig hålla på med kaniner. min första kanin <3

Workingdog
0

#76 hahah ja men verkligen! Hon är speciell hon!

Undrar vad som skulle hänt om jag inte tagit Yawa.. Jag var jäkligt intresserad av kullen redan från början då det var Shelle's sista kull, men just då sa mamma nej och det var bara Yawa och hennes viltgråbrokade brorsa kvar. Jag skulle inte ha hane, och inte ha en svart. Men sen när vi tränar och hon har med sig bebisarna så fastnar jag för Yawa direkt! (3 månader) och sa att henne måste jag ha. Oh herregud ångrar inte en sekund av det, min fina lilla prick!
Och nästa helg kan hon bli Elit i rak… oj oj oj!

/Mvh Jennifer

Juliaskaniner
0

#77 Jag skulle inte ha haft min Adde egentligen heller.. råkade bara bli honom liksom.. vet inte om du vet vem det är, men de flesta gör det. ;)

Juliaskaniner
0

Alltså jag är helt ovan molnen. Fick frågan från valberedningen om jag kunde tänka mig att sitta i SKHRF's styrelse.. omg, OM jag vill!? :o

[MiniPim]
0

Och nu ska dom avliva hunden för dom köpt en katt och hunden är elak mot den!

Smullis
1

#80 Men va!? Då kan dom ju inte göra? Gud vad är det för människor ens…

[rocklover]
0

#80 säg till de att de kan ge den till mig!

Juliaskaniner
0

#80 NU blir jag arg. fyyyy tusan! så kan man inte göra! då försöker man sälja hunden eller katten istället. eller omplacerar.. alltså ne-ej..

Fridaaaa
1

#8 Ursäkta ordvalet, men vilka jubelidioter!
Såna ska inte ha NÅGOT djur alls :S

[MiniPim]
0

#82 seriöst? ja vidrigt

[rocklover]
0

#85 jag skulle gärna vilja ha en till hund ^.^ frågan är väl bara om mamma skulle gå med på det…

[MiniPim]
0

Vad tycker ni jag ska köpa iår? 

Palladium (700) 

Converse (700)

Eller korta primeboots och ett par nya crocs? (3400 tillsammans)

[rocklover]
1

#87 Dr.Martens ;)

Fridaaaa
0

#87 Vad är Pappadium? :)

[MiniPim]
0

#88 Har typ fake dr martens.. så nej :) 

#89 Det är skor (deet kanske du vet) men googla så kommer det upp bilder :D

Fridaaaa
0

#90 Hehe jo skor förstod jag hihi 
Ok får göra det 😉 Har nämligen ej hört talas om dem så, men kanske sett det hehe

*googlar*

Aha! Såna skor 😃

[MiniPim]
0

#91 Haha ja :) så kan det vara ;) 

Men jag tror jag ska köpa primeboots.. fast det är så dyrt :(

Fridaaaa
0

#92 Mjo tyvärr är dem det 😕 Men kanske håller länge?
Jag behöver något par nya vårskor, och vårjacka men vet ej vad jag ska köpa 😕

0

Sitter i soffan med Vitani och skriver klart min debattartikel. MYS 😊

Juliaskaniner
0

#88 Dr.Martens är gjort av djur. :)

[MiniPim]
0

#95 ja precis

Juliaskaniner
0

Själv är jag ju kär i converse ;)

Fridaaaa
0

Jag vill ha ett par convers med leopardmönster! :D

[rocklover]
0

ska jag vara ärlig så tkr jag att converse är sjukt obekväma, fula och hemska! D: min kompis vrickade foten pga converse -.-

[MiniPim]
0

Jag har vita, rosa, vinröda och korta svarta converse.. men alla är försmå utan dom vinröda ><

Så jag ska nog köpa korta vita converse och rosa crocs, kanske kanske primeboots också:)

Fridaaaa
1

#99 Hur lyckades din kompis med det? 😛 Tror jag man kan lyckas med, med de flesta skor 😉
Jag tycker dem är bekväma att gå i, dock ej långt hehe

[MiniPim]
0

#99 jag tycker dom är skitsköna!  och hon kunde lika gärnavrickat foten pga andra skor :)

[rocklover]
0

#101..jag och min kompis ville vara lite unga och dumma och hoppade ner för ett 3 m högt tak…alla klarade sig bra, förutom henne då..

[MiniPim]
1

#103 Men då är det ju inte conversens fel utan erat fel xD

Fridaaaa
0

#103 Tvivlar på att det var skorna det handlade om 😉 Nog ren slump 🙂

[rocklover]
0

#104 nah..tycker inte direkt att de är så värst sköna elr håller foten så värst bra (håller mig nog till mina älskade Dr.Martens *.*) 

#105 kanske det 😎

hade ett par Converse när jag var mindre O.o hade de i ca 2 månader, tills jag började få ont i fötterna (jag är en sån som går mkt 🤪) så jag köpte ett par gröna joggarskor xP

Workingdog
1

jag lever på Converse och TOMS! Bästa underbaraste skorna i världen typ! (och så köper man allt i eller från england så blir det mycket billigare ;) )

#78 jodå visst vet jag det! :) 
ÅH VAD ROLIGT! :D go for it!

/Mvh Jennifer

Smullis
0

#95 Va? Oj jag trodde dr. Mårtenssons var gjorda av typ fejk läder eller något. :$ då villjg iinte ha såna :/

Smullis
0

#108 Åh autocorrect är så irriterande…. ._.

[MiniPim]
0

#108 riktiga är gjorda av äkta skinn!

Juliaskaniner
0

#98 men om du tycker dom är fula och hemska kanske du inte ska skriva det till mig typ. "Hej, dina skor är fula och hemska och obekväma."

Zorro_Tiger
0

#99 Tyckte inte det var speciellt schysst att skriva att de var fula!

[MiniPim]
2

Men vet ni? Skit i det. Kom över det! Hon tycker converse är extremt fula, men vi tycker dom är fina och bekväma! Alla har olika åsikter, och tillochmed om en säger "vilka fula skor du har" till mig så säger jag okej och går sen, för att jag tycker dom r fina JAG gillar dom! Skitsamma :)

Fridaaaa
0

Säger som MiniPim! Handlar om skor och kläder xD Och alla har olika tycke och smak ang det. Så länge man inte säger till en person "vilka fula kläder du har" :)

Jessicahagstrom94
0

Nu finns det fem små kattungar på gefle katthem :D föddes igår kväll och jag har turen att få gå in och titta och fotografera dem ikväll❤️

skulle såå gärna vilja plocka upp en unge, bara för att få ha hållt i en sån liten kattunge! Vet dock inte hur mkt man bör peta/klappa/hålla kattungar som är en dag gamla…(?) hålla i några sekunder bör jag väl kunna göra?

Quenzi
0

Folk säger att jag ska vara mig själv, är jag mig själv är jag bara konstig enligt dom och då får jag inte vara mig själv längre. ._.

PJUM

Zorro_Tiger
0

#116 Snacka om att jag känner igen mig, När man gör som dom säger är det fel, haha! ;)

[00livia]
0

jagärkärjagärkärjagärkär

[Tilde]
2

YAY! Jag fick 1300 kr tillbaka i skatt idag och jag har inte ens betalat någon skatt då jag inte har arbetat xD Nice! 😃

[00livia]
1

dubbel

Arinya
1

#118 åhsåkulåhsåkulåhsåkul

Har städat, diskat, tvättat, hängt tvätt, lagat mat och tränat magen idag. Känner mig stolt, nu blir de lite sims 3 innan en kompis kommer och vi ska ut och gå! :)

Fridaaaa
1

#119 Får ni skatt tillbaka så tidigt i Danmark? :P Själv får jag vänta till juni xD

[Tilde]
0

#122 Japp. :) Jag vet inte ens varför jag fick det, men det var en trevlig överraskning. 👍

Fridaaaa
1

#123 Hehe :)
Annars kanske du ska kolla upp, så det ej blivit fel? 🙂 
För det kan ju dessvärre bli det 😮 Bara en tanke 🙂

Juliaskaniner
1

Nu har jag och adde vart ute på springtur. Den kaninen tar kål på mig. Rush i 2 km typ, sen jogg/springa. Endast små korta pauset i ca 3 sekunder. Bra att jag OCH kaninen tränas samtidigt dock;)

[Tilde]
1

#124 Ja det har det säkert, men det är ju inga pengar som de tar tillbaka. Kan möjligtvis vara från fonder jag har sålt, hmm..

Fridaaaa
0

#126 🙂 Jag längtar tills jag får mina återbärgningspengar hehe

[rocklover]
0

.__. jahapp..får väl vänta tills mamma köper hem riktig ansiksfärg så att jag kommer igång med corpse paintingen igen…försökte precis med en sminkpenna -.- kan väl säga att jag failade stort!

Jessicahagstrom94
1

Dagens jobb på katthemmet gjorde min dag.. fem små söta bebisar föddes igår kväll och jag fick äran att fotografera dem.❤️🐱

Dipsie'n'Poo
0

Åh, vill nog inte ha Doc Martens dåå, tänkte inte på att dem var av riktigt skinn! Fast hoppas djuren har blivit behandlade rätt isf. :/

Men jag vill ha Vans! Såå snyyyggt 😃Men måste beställa då för dem säljs bara i herrstolekar på tex. Stadium osv.

[MiniPim]
1

Alltså ååhhh allt bara förstörs!

En tjej säger hora till min kompis, och när dom är nära på att gå på varandra går jag emellan och drar bort min kompis.. Och nu hatar hon andra mig helt plötsligt och vägrar prata eller något!

Man går inte runt och kallar folk för hora, det är något man INTE gör. KÄRRINGGGGGGGG

Smullis
0

#130 Ja, hoppas innerligt att djuren haft det bra… Fast det tror jag att dom haft, rocklover skulle verkligen inte köpa dom om djuren haft det dåligt, tror jag verkligen inte :)

[rocklover]
0

#132 o,O skulle egentligen ha ett par veganskor -.- men mamma tyckte att de såg för "skinhead" ut .__. men jag tror nog att djuren har haft det bra 😉kollade precis upp om de höll på med att plåga de små stackarna, men nee..tror inte att Shock (som är med i Djurensrätt) hade sålt de på sin butik om de höll på med sånt

Juliaskaniner
3

#133 det är ändå djur som har dödats för att bli skor. Förstår inte riktigt, du kan inte äta djur, men du kan ha på dig djur? Jag är tvärtom. Jag äter djur för att överleva, men skulle aldrig någonsin ha på mig päls eller djurskinn.

[MiniPim]
0

#133 nej, dom har haft det fruktansvärt dåligt! Tyvärr :/

[rocklover]
1

#134 ja, det är djur. men har du tänkt på att djuret har päls/djurskinn? vad händer med pälsen/skinnet när du har käkat upp djuret? jag har bara 1 sak utav läder och det är mina skor (som sagt så tyckte inte mamma om veganskorna jag hittat och köpte ett par Dr.Martens :/ tror inte att hon hade köpt de till mig om inte djuren haft det bra då hon är en riktig djurvän). och du kan överleva utan kött, om inte så hade jag vart död ..såklart att om jag vart vilse i skogen o inte kunde hitta ngn mat så skulle jag väl ha slaktat ett djur för att överleva (men detta vore endast i nödfall!)

[rocklover]
0

#135 :O! ska genast köpa ett par veganskor! vart såg du det!? :O

[MiniPim]
0

#137 hittar inte källan igen, men dr martens har sin läderproduktion i thailand. Och thailand har en identisk djurhållning med indien, och indien har det såhär: https://www.youtube.com/watch?v=NZOeOtaWyIg

[rocklover]
0

#138 D: så fort jag får pengar köper jag ett par veganskor! (även fast de kanske inte håller så värst bra :/ ) D: WTF!? om nu Dr.Martens behandlar deras djur så illa, vrf har de flera st veganskor?

nottheonly
0

Jag visste inte ens att det fanns någonting som hette veganskor.. jag måste vara lite efter ^^

Fridaaaa
0

#131 Omogen person som kallar andra för hora 😡

[00livia]
0

Jag är trött…

Juliaskaniner
2

#136 många djur slaktas endast för pälsen. Till exempel mink. Jag har inte hört att folk äter massa mink. Inte hört att folk äter räv heller. Förstår ändå inte ditt resonemang. Djur som dör, du kan ta deras skinn. Men inte kött? Eller djur kan dö för att du ska ha skinnskor, och resten av djuren slängs. Men det är inte ok att folk äter djur, det är mer "till nytta". För människor behöver kött (ja man kan leva utan.) för att få rätt proteiner och vitaminer och sådant.

Fridaaaa
0

#143 Går inte att äta mink, därför gör folk ej det.
Det är något med deras kött, som gör att det inte blir bra att äta. (hört av de som är duktiga på mink), därför eldas många kroppar upp som "bränsle" eller vad man ska säga.

Juliaskaniner
2

#144 precis, därför dödas de bara för pälsens skull. Det tycker jag är lite värre än om man "tar reda" på hela djuret liksom. Istället för att göra kläder och skor för att sedan kastas bort liksom..

Fridaaaa
1

#145 Ja det är det, dock att många väljer att inte bara kasta iväg det, ialla fall i Sverige, utan "återvinner" kropparna, som "bränsle" eller vad man säger. Blir vanligare i alla fall.
Men tycker inte heller man ska döda enbart för pälsen

[rocklover]
1

#143 ja, det är sant. Jag äter inte kött och som sagt ville inte jag ha de skorna, utan det var min mamma som köpte de (och jag tänkte väl inte direkt slänga de för det hade vart slöseri på miljön och på pengar!). Har jag sagt att det är fel att äta kött? Min familj äter kött (fast inte varje dag och när de äter kött så äter de ekologisk) och jag tycker väl det är ok så länge djuret har haft det bra (sedan är jag veggie för att jag inte klarar av att äta kött och massa andra anledningar) Btw, vrf gör du en sån stor grej utav att jag har ett par skinnskor? Det finns inga regler för hur man ska klä sig som vegetarian, jag bär skinnskorna för att de är bättre för miljön än om jag skulle gå runt i veganskor. Veganskor håller inte så länge. Min tyskalärare hade sina skinnskor i över 15 år, medans ett par veganskor/vanliga skor håller i kanske 1-2 år (jag går väldigt mkt -.-)

Fridaaaa
0

#147 Ekologiskt betyder att djuren ätit ekologiskt foder.

Jessicahagstrom94
1

Älskade iFokus förut, men nu har jag lessnat.. bara otrevliga toner överallt. :) (nej, jag syftade inte på tonåringar..)

Fridaaaa
0

#149 Gör som jag: Ignorera det 😉
Och låta dem bete sig som ett gäng jag vet inte vad, om de vill så kan andra sprida glädje osv istället 🙂

Jessicahagstrom94
0

#150 Tycker det är så tråkigt bara, men du har rätt! Ska ignorera👍 eller.. försöka ignorera🤔

Fridaaaa
1

#151 Ja håller med, trist är det.
Ja låter bra det 😉

Zorro_Tiger
1

"Lev farligt, dö ung. Kom till helvetet som en kung" Älskar den! 😃

[rocklover]
1

😡först så säger du "åh vad kul om vi skulle kunna träffas ngn dag! vad sägs om på fredag? :) ring mig när du kan!" -.- ringde dig precis och då lägger du på! WTF?! skulle jag ringa dig, elr? .__. tar en promenad i skogen istlt! om inte det blir för mörkt såklart 😴

Greigh
1

tvättdags nu

Smullis
0

Skulle vara skönt med lite äkta sommar i förtid, bara en tanke liksom :P

Greigh
0

När knappt våren har hunnit yttra sig, så är det lång tid kvar till sommar XD

Smullis
0

#157 Usch nej säg inte så…. xD Blir ju inte direkt bättre av att vi ska åka till Tidaholm och mötas av vintern igen… ._.

Dipsie'n'Poo
1

Har nu klippt klorna på kaninerna. :)
Och ätit M&Ms (från påskäggen) och tårta, tjockis.

Fridaaaa
0

Hemma. Varit en stund.
Ätit påskmiddag hos mina föräldrar. Fortfarande mätt trots att vi åt kl 15 haha och jag åt ändå inte mycket xD

Jessicahagstrom94
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag är det Lukas 3-årsdag.❤️🐱

[rocklover]
0

#161 sötnos! grattis Lukas 🥳ge honom en kattgodis (elr ngt som han gillar) från mig! ❤️

Zorro_Tiger
0

#161 Grattis Lukas! ^^

Dipsie'n'Poo
0

Lyssnar på alla One Direction låtar. 😃❤️

Jessicahagstrom94
0

#162 Hihi! han fick lite kattgodis :D 

#163 som Lukas matte tackar jag åt honom!😃

Zorro_Tiger
0

Ni vet uppe till vänster ovanför "uppdaterade inlägg"s rutan så har jag ett orange/gult F, vad betyder det, vet har aldrig varit där förut :/

Zorro_Tiger
0

Oj nej det var ett i.

Arinya
0

Ut och springa snart i de fina vädret. :)

deleteduser
1

Imorgon ska jag köpa min efterlängtade longboard! ❤️❤️❤️

nottheonly
0

Kollat på nya avsnittet av Game of thrones, så bra!! ❤️

Arinya
0

#170 HAR DE KOMMiT NU?!😮

nottheonly
0

#171 Jaaa 😃

Arinya
0

#172 Jösses. I must watch

Fridaaaa
1

Finns ett nytt klotterplank ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.