Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 3613 ggr
lisora
0

från brunett till blond?

alltså jag har provat en hel radda med olika färger, rött, lila, brunt, svart, halvblondt, slingor, mahogny osv. Det enda jag aldrig provat är att bli just helblond. Menar då inte vitt hår utan något mer åt det mörkblonda hållet.

Jag färgar aldrig hemma då det brukar gå åt skogen, går alltid till frisör. Men är det möjligt att gå från brunett till blondin utan att håret ser ut som en risbuske efteråt? Har just nu en blond slinga på vänster sida och tycker bara den är mycket slitnare än resten av håret (även om mitt hår nu inte är så värst slitet alls but still)

Skulle ni chansa? Har ni gjort det och vad hände?

Cazzos
0

Om jag var du skulle jag låta håret växa ut mer och klippa bort de slitna topparna (om du har några), och låta håret vila ett tag. Hur länge sen var det du färgade håret sist?

Jag ser inte något problematiskt med att gå helblond, kör på det om du känner för det 😃

Wanzel
0

Jag färgar/bleker ALLTID mitt hår hemma. Och ja, det är något som syns ganska mycket då mina toppar just nu är riktigt risiga.

Det beror väldigt mycket på ens hårkvalité och vad för blekning man använder. Om du är rädd att håret ska bli en risbuske efteråt så är det nog bäst att köra hos frisör.
Jag är lite halvförsiktig med mitt hår, så mig gör det ingenting. Har också med åren lärt mig "hur mycket" mitt hår klarar av. Hade jag däremot haft pengarna så hade jag blekt det hos frisör varje gång, då håret faktiskt inte känns lika slitet efteråt!

Fridaaaa
0

Många slingar det, tills det blir blont. Alltså slingar lite i taget, och under en längre period/process 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Underbarn
0

Jag slingar håret med blonda slingor. Det blir slitet! Mot för när jag färgar hel brunt. Vill inte tänka på hur håret känns efter en hel blekning på en gång… I så fall ska du nog klippa det direkt efter

lisora
0

oj nu har jag glömt att svara heh.

#1 jag klippte av en bra bit av håret för bara några månader sedan, säkert en dm just för att mitt hår var så satans slitet i topparna! Men jag färgade håret senast för kanske två månader sedan, men då färgades endast utväxten + en slinga i håret… 

#2 jag går alltid till frisör just för att jag är så rädd om mitt hår. Men mitt hår har ändå en väldigt bra kvalite, så jag skulle nog inte få en risbuske direkt, men vill inte heller riskera att det ska bli slitet så att borsten fastnar halvvägs :( får höra med min frisör

Thildalulu
0

Problemet är nog inte bara att bleka det utan att de sliter för mycket, om man har mörkt hår och särskilt om de är röda toner i så kan de vara ganska svårt att få det riktigt blondt i en snygg färg. De kan ganska lätt bli gulflammigt och orange o bla bla bla.. Jag har blekt mitt hår mååånga gånger och jag tycker inte att de är slitet alls ^^ Men jag skulle nog gå till frisören o fixa de om jag var du, så de sliter lite mindre och blir en bättre färg.