Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2285 ggr
[MiniPim]
2013-04-03 20:36
0

The tribe

NI ÄR MITT ALLRA SISTA HOPP.

Vet någon här vad the tribe var för program?? eller serie eller vad nu? 

Jag var väldigt liten när jag kollade på det, och mina flräldrar tyckte det var olämpligt för min ålder men jag kollade på det i smyg ändå för det var så fruktansvärt BÄST!!

Ingen vet ju vad det var, och jag behöver någon som kan förklara varför det inte fortsatte!! 

Det slutade ju med att dom var dom sista människorna på jorden eller något, sen skulle det komma en ny säsong men så sket allt sig och det började ju inte!!

DET VAR SÅ BÄST.. JAG GRÅTER BARA JAG TÄNKER PÅ HUR BRA DET VA!

Men för er som vill veta

det handlade om att det hade kommit något virus att alla vuxna dog, och det va ett gäng som hade hållt sig kvar på jorden.. det va typ olika lag eller något! :/ 

Och någon som kan förklara lite bättre vad det handla om?? jag måste veta

RobinEH
2013-04-03 20:37
2

http://www.tribeworld.com/

Underbar serie. 😃

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[MiniPim]
2013-04-03 20:43
0

#1 TACK tack tack"
ellerhur! det bästa i hela världen!!

men usch jag orkar inte översätta allt till svenska ._. 
och den säsongen jag sett var tydligen 1an, för i säsong 3 dör Zandra!! hon som har barn :O

#2 men där står ju inte vad som hände sen :o

Itchy
2013-04-03 20:44
1

jag älskade det programmet :3

men jag kan inte hitta det ngnstans att…låna 😇

You can't spell Bitchy without Itchy

[MiniPim]
2013-04-03 20:44
0

#4 JAG MEEED

alltså jag bbehöver alla säsonger NUUUU

[Tilde]
2013-04-03 20:45
0

#3 Det står på den engelska sidan i alla fall xD

[MiniPim]
2013-04-03 20:45
0

#6 men jag kan inte engelska xD

[Moa-]
2013-04-03 20:50
0

MiniPim; du kan inte kolla på serier på engelska heller?

[MiniPim]
2013-04-03 20:50
0

jag fick inte se på det bara för att jag var typ 8 år och mamma tyckte det var för ''läskigt'' för mig! fy vad jag grät då xD 

#8 jo men jag får svårt att fatta det XD

RobinEH
2013-04-03 20:55
0

Har du Google Chrome? Har du det så behöver du bara högerklicka och välja "Översätt till svenska".

[MiniPim]
2013-04-03 21:02
0

#10 ja, tack :)

[Moa-]
2013-04-03 21:04
0

MiniPim; okej, det finns flera ställen du kan se hela serien, däremot vet jag inget ställe du kan få den på svenska eller med text…

[hamster-expert]
2013-04-03 22:53
0

jag brukade kolla på serien i tvåan o trean :D Men kommer dock inte ihåg så mycket.

-Cissi-
2013-04-03 23:00
0

Älskar den!! :D Nån som vet var man kan ladda ner den? när jag såg den på tv för några år sen så fanns den inte att ladda ner nånstans :(

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Moa-]
2013-04-03 23:34
0

-Cissi-; du behöver inte göra det krångligt för dig, Youtube är svaret på det mesta, bara sök och välj en spellista (den av thetribetvseries fungerar). Hoppa över reklamen och ha tålamod i början så börjar avsnittet.

Jojaton
2013-04-04 11:31
0

Åh, älskade också The Tribe, så sjukt bra! :)

Johanna - Instagram

-Cissi-
2013-04-04 11:35
0

#15 jag gillar att vara krånglig :P och det skulle vara skönt att ha dom på datan när jag inte har tillgång till internet :)

Men tack för tipset! ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Moa-]
2013-04-04 11:46
0

-Cissi-; okej, jag laddar sällan hem, det mesta ligger online ändå, bara onödigt krångel och en extra risk, men det finns på alla streamsajter så troligen borde det vara lika lätt att ladda hem det? Annars får du kolla online tills du hittar någon som kan hjälpa dig. =P

-Cissi-
2013-04-04 11:51
0

Får väll göra så :)

RobinEH
2013-04-04 12:04
0

Det finns att ladda ner i form av torrent. 

(OBS! Att ladda ner torrent är lagligt. Sedan huruvida det är en laglig handling eller ej att ladda ner torrent med det specifika materialet är inget jag kan svara på. Det är något som du får ta reda på på egen hand.)

-Cissi-
2013-04-04 12:07
0

#20 toppen :D jag använder ju torrent så :)

[Moa-]
2013-04-04 12:13
3

RobinEH; det mesta är lagligt om du väljer att rätt, att köra fort är lagligt om det görs på rätt väg, däremot inte förbi skolan. Ladda ned torrenter med eget material är fullt lagligt, däremot inte när materialet är upphovsrättsskyddat vilket det är i det aktuella fallet. Så lite onödig kommentar enligt mig…

RobinEH
2013-04-04 12:24
3

Vadå onödig? Användaren frågade om den fanns att ladda ner någonstans. Jag svarade att den fanns i form av torrent. Det finns svenska lagar vad gäller nedladdning av upphovsrättsskyddat material och enligt skrivreglerna här på iFokus så får man inte dela material som bryter mot svensk lag.
Torrenter är lagliga. Jag vet inte huruvida materialet i fråga är upphovsrättsskyddat eller ej varvid jag ville upplysa användaren om detta. 

Vad är problemet?

[MiniPim]
2013-04-04 12:33
0

Jag ska köpa alla säsonger :3 med svensk text xD

[Moa-]
2013-04-04 12:40
3

RobinEH; att materialet till en TV-serie är upphovsrättsskyddat det vet alla, annars behöver man nog återgå till grundläggande utbildning, därmed anser jag det onödigt att påtala att torrenter i sig är lagliga, när det som faktiskt diskuteras inte är det. Det du tipsar om är en olaglig handling även om du påtalar att en annan handling inte skulle vara olaglig.

nottheonly
2013-04-04 14:17
0

Om du gillar att läsa så finns det en bokserie som heter "GONE" som påminner lite om den här serien. 🙂

Övergivna <--

NelliZ
2013-04-04 21:02
0

Åh, älskade The Tribe :3
Aynaz vi får ta och kolla på den tillsammans någon dag om vi hittar nått ställe att kolla på!!

//Julia

RobinEH
2013-04-04 21:38
2

Ditt påstående om att alla vet att materialet till en tv-serie är upphovsrättsskyddat bör du se över eftersom det är ett påstående som inte håller.

Återigen så skrev jag att det finns att ladda ner i form av torrent. Torrenter är lagliga att ladda ner såvida inte innehållet kopieras olagligt. Om det nu är så att materialet i de torrent jag "tipsar" om är upphovsrättsskyddade så har jag fortfarande inte begått något brott och teoretiskt sätt så är det för tillfället inte olagligt att ladda ner dessa filer heller. Att ladda ner upphovsrättsskyddat material är inte olagligt, förutsatt att upphovsrättsinnehavaren inte misstycker.

Är det nu så att materialet är upphovsrättsskyddat och upphovsrättsinnehavaren misstycker gratis nedladdning så har jag bevisligen påtalat att illegalt material finns att ladda ner. Om du anser att jag med detta tipsat om en olaglig handling så har det skett utan uppsåt.

Jag var tydlig att säga att jag inte visste huruvida dessa torrent är lagliga att ladda ner  eller inte och att användaren själv skulle undersöka saken för att på så sätt kunna försäkra om huruvida aktiviteten är olaglig eller laglig. 

Ska vi släppa den rättsliga debatten eller vill du fortsätta?

Cazzos
2013-04-05 10:55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

JAAA! Jag var för ung för att fatta vilka dagar och tider det kom så jag tittade bara närsom 😃