Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2037 ggr
Thildalulu
1

Stockholm

Är de bara jag som inte tycker att man bor i Stockholm bara för att man bor lite utanför ? Jag bor lite norr om Stockholm, typ en mil i en annan kommun och alla säger att det är samma sak som att bo i Stockholm. JAG BOR INTE I STOCKHOLM, jag hatar den staden och jag ska flytta här ifrån när jag blir större så att ingen kan kalla mig Stockholmare. Jag var tvungen att undra om någon i hela världen tycker samma sakGlad

CupcakeGod
5

#klotterplank

Thildalulu
0

Nä..

:holmgreen:
1

Jag anser att det är samma sak. Jag bor typ 1mil från city, i söderort men tycker det är sak samma. Jag anser att jag är stockholmare. 

Det här  och det här säger sitt tycker jag.

julolagus
6

Vad är det för fel på Stockholmare?

Cazzos
0

Säg inte att du bor norr om Stockholm då? ^^

[Tilde]
0

Jag älskar Stockholm, tycker det är en helmysig stad och en jättefin huvudstad! Köpenhamn däremot är så smutsigt, här ska man bo lite norr om staden för att bo på fina områden… Nej jag föredrar Stockholm alla gånger! 

Jag bor 17-18 km ifrån centrala Köpenhamn och jag säger inte att jag bor i själva Köpenhamn, men däremot bor jag i Storköpenhamn :)

Afturelding
0

Det spelar ingen roll om du flyttar, folk kommer se dig som stockholmare ändå. Folk ser mig som stockholmare här uppe, trots att jag är från södertälje som ändå är ganska långt ifrån stockholm x)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

oh-la
0

jag är inflyttad till Stockholm och bor i Bromma. säger själv att jag bor i Stockholm om någon frågar. kommer från Göteborg, och det spelar ingen roll om man flyttar, man är "Göteborgaren" ändå. nu ska tilläggas att jag knappt kan vänta tills vi flyttar härifrån igen, tillbaks till Göteborg. Stockholm är en kanonfin stad, men jag älskar Göteborg. det är där jag vill bo.

när jag bodde i Göteborg bodde jag inte heller i centrum, utan utanför staden i Mölndal. jag sa att jag bodde i Göteborg ändå, även om kartan (till skillnad från nu när jag bor i Bromma) sa att jag bodde utanför Göteborg.

[Spökriddare]
10

#8 Åh hej! *bromma five*

Du får det att låta som att det är en skam att vara från Stockholm vilket jag inte tycker är okej. Du får det också att låta som att Stockholmare är dåliga på något sätt. Självklart finns det elaka Stockholmare men det finns fler snälla Stockholmare. 
Det finns otrevliga dalmasar också det finns otrevliga göteborgare också. Man kan inte säga att folk är som dom är bara för att dom kommer från just den staden. 
Självklart skrev du inte i tråden att du hatade Stockholmare men du fick det definitivt att låta som det. 

/Stolt förortsunge från Stockholm. (Nej jag kommer inte från Bromma ursprungligen..)

oh-la
0

#9 Yay!!! 👋

[rocklover]
1

…jag bor en liten bit från Stockholm (ca 11 min….inte så mkt ;) …) …och jag anser mig själv som en Stockholmare ;) du kommer att älska det när du blir äldre (var som du när jag var mindre , fast nu så är jag glad över att jag bor i Sthlm :) ) då kommer du att inse hur fin stad du bor i (och allt som finns i Sthlm! 🙂)

[Spökriddare]
0

#11 Stockholm är mysigt.

[rocklover]
0

#12 väldigt :3

0

Håller med er, Stockholm är en väldigt mysig stad. Stockholm i mitt hjärta. :')

Thildalulu
0

Jag har aldrig sagt att det är dåligt att vara Stockholmare, och självaste staden är kanske inte jättedålig. Men det är jobbigt att höra att man bor i fjollträsk och bla bla bla. 

Och nja, jag tycker att det är mysigt här där jag bor, men inne i stan är det inte mysigt. Jag får panik när det är mycket folk.

[Spökriddare]
0

#15 Men det är väl deras problem ifall dom tycker så ^^

Thildalulu
0

#16 Japp, jag borde inte bry mig om andras problem ;p

[Spökriddare]
0

#17 Varför tycker du då att det är så jobbigt?

Thildalulu
0

#18 Det är uttröttande och eftersom jag själv tycker samma sak så är de ju synd att jag bor här.

[Spökriddare]
0

#19 Vad är det hemska med att bo här? Först sa du i princip att du ogillade att folk påpekade att du kom härifrån och nu ogillar du själva staden? 
liksom va

Thildalulu
0

#19 Jag sa ju från början att jag hatade själva staden och att jag inte gillar att folk säger att jag bor där, om du läser i #0 'jag hatar den staden'. Vad är de då som är så förvirrande ?

[Spökriddare]
0

#21 Uppenbarligen läste jag lite fel ^.^

[Tilde]
4

Alla som "hatar" stockholmare är ju bara avundsjuka för de själva inte kommer från en "storstad" 😉

Pelzi
0

Själv är man tornedaling vars man än är bor ännu i haparanda men reser man så är man tornedaling eller norrbotting  :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[Taxie]
0

Jag gillar Stockholm… men skulle aldrig kunna lämna mitt underbara Värmland ;) Dock så hör jag skämt och massa grejer om Sthlm här i denna håla jag bor i.

[MiniPim]
3

Ärligt talat verkar det vara flera elaka personer i Stockholm, och det verkar som att det är mycket rykten och skitsnack där. Detta säger jag inte för jag bor i Gbg, utan för jag bara tycker det. Men i själva staden ser jag inga fel! Det är ju typ där allt händer, kistamässan och massa kul =)

Workingdog
0

Säger att jag bor i Sthlm när jag bor i Tyresö, men det tillhör sthlm län så ;) 

Tycker det är ganska mysigt att bo här, behöver bara ta en buss in till stan, men samtidigt finns det ganska mycket skog osv här vilket är uppskattat då jag älskar att gå i skogen osv med hundarna ;) 

Men när jag flyttar hemifrån vill jag flytta ut på landet! Bo på en fin liten gård inte allt för långt bort från civilisationen! :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Thildalulu
0

#26 Jag tycker också att de verkar de va så i Stockholm-stockholm. Men de är inte som här där jag bor, det händer exakt inget, alla jag ser på affärn vet jag vilka det är och ingen vet vad det är om man bara säger namnet.

TheGeneralIdea
0

Så länge du har stockholmsdialekten kommer alla att kalla dig stockholmare om du flyttar därifrån, vare sig du vill det eller inte ;) 

Du kommer förmodligen att tycka om din hemstad i framtiden som de andra sagt. #28 Alla känner att deras hemstad är händelselös och vill därifrån men du har i alla fall en affär, där jag växte upp finns det typ tio hus och en liten kiosk som är öppen på soliga sommardagar och drivs av pensionärer. Nu bor jag i en större stad men känner fortfarande att det är lika händelselöst. :)

[rocklover]
0

..det finns en låt…den heter "Stockholm i mitt hjärta"…tycker att du borde lyssna på den…;)

Thildalulu
0

#29 För de första så gillar jag att de är händelselöst, jag tycker de är mysigt för de är så jag är van vid. 

Alla säger att jag inte pratar stockholmska, så av vad andra säger ska jag väl säga att jag pratar på ett annat vis.. Men ja, jag tycker själv att jag pratar som dom andra här så jag är väl körd.

#30 Hahah :p

[Spökriddare]
5

#26 Ger ju lite action! Älskar skitsnacket. Skämt åsido.

Ni verkar bara uppmärksamma folk som bor på Södermalm och behandlar alla som piss. 

Det finns faktiskt inte bara folk som bor inne i centrala Stockholm, det finns faktiskt folk i förorterna som kämpar otroligt att få ett bra liv och inte snackar skit om någon. 

så sluta döma allt och alla i Stockholm för att några beter sig dåligt. 

Blir seriöst irriterad på det. Låter nästan en aning "rasistiskt" som typ "han kommer från Irak han måste vara dum i huvudet och elak" 

så bara MÄWHJEHJ

[Spökriddare]
0

Förlåt men sånt här bara irriterar mig.

Thildalulu
2

#33 Varför du nu vill läsa tråden om du blir så irriterad av de.

[Spökriddare]
0

#34 Jag syftade på att ni drog alla över en kam. Skiter totalt i ifall du ogillar staden men man behöver inte säga att folk snackar skit och är otrevliga bara för att man föddes/är uppvuxen här. 

That's it.

Thildalulu
1

#35 Tråden handlar om stockholm och folk får skriva vad dom vill om de, om du får säga vad du tycker som du gjort ganska många gånger måste ju andra också få säga. Jag tycker inte nån har dragit alla över en kam heller.

0

#32 TACK! håller med!!

Cazzos
0

#32 Håller med dig, dock tycker jag personligen inte att det är något fel på södermalmare 😉

Har bara upplevt att de är sjukt trevliga, precis som alla andra! Löööv Stockholm ❤️

[Spökriddare]
0

#38 Haha! Men du förstår vad jag menar ;)

Cazzos
0

#39 Ja 😉 Vi ska INTE prata om ÖSTERmalm haha 🤫

hahael
2

Jag har tittat igenom hela tråden och kan hålla med om att man inte ska dra alla över en kam men, dom som säger tex "Du bor i fjollträsk" osv säger ju de som något dåligt. Och eftersom få personer gillar att bli kallade elaka saker så tar man ju de som om de är något fel på Stockholm. Jag tycker Stocken är helt okej, kommer från dalarna så det landskapet kommer alltid ligga mig närmast hjärtat. Men kan tycka att de är lite larvigt med allt det här "bråket" om landskap.

Klart att laxen ska ha en jolle

Cazzos
5

#41 Är det vanligt att läsa ordet "dalarna" med dialekt i huvudet? 😊 NOT saying that I did… 😃

Cederin
0

Bor i Södertälje och kallar mig själv södertäljebo och inte stockholmare trots att jag pluggar i innerstan. Är dock inte uppvuxen här ens en gång så brukar ändå inte vilja bli kallad 08 😛

Medarbetare på Naglar och Hår

[00livia]
0

Jag bor i Täby/Danderyd/Åkersberga och kallar mig Stockholmare :D

LLLINN
3

Jag bor i Huddinge och är stolt stockholmare! Känns bra att vara född och uppväxt i vår huvudstad, på något sätt. Man kan liksom inte missa något när man bor i Sthlm och det älskar jag!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Thildalulu
2

#44 Bor du i alla på samma gång? xD

#45 Åh jag håller så inte med.. jag känner att jag missar de mesta när jag bor här. De enda jag kan göra här är att gå på en väg som leder till affären, sen skog, sen skolan, sen en kohage, sen soptippen. Allt på samma fina väg.

LillaBenice
0

Ja anser mig som örebroare trots att jag bor 4mil utanför örebro?

2

#45 Håller med!

[00livia]
0

Jajamän, skilda föräldrar ;)

Michaela-N
1

Jag bor ganska exakt 13 kilometer utanför Stockholms mittpunkt (7 kilometer hos min pappa), är född på Södermalm och går i skola på Östermalm, ser mig absolut som stockholmare 🙂