Åldersskillnad
Har träffat en kille som är äldre än mig, mycket äldre faktiskt. När jag är med honom så känns det bra, rätt liksom! Hur ser ni på det här med åldersskillnader? Jag tycker inte kärlek har någon siffra men gränser finns det helt klart.
Kan ju nämna att jag blir 18 om några månader och han är 25+
Har alltid dragits till äldre killar, så ja..vad tycker ni om åldersskillnader?
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Jag tycker att så länge båda är vuxna, 18+ så är det ju upp till dem. Det låter dock fel i mina öron när en tonåring är med en vuxen man, men det är ju none of my business. 
Man får dock tänka lite… Varför vill mannen vara med en så mycket yngre tjej (framför allt om hon är tonåring)? Har det något med hans livsstil eller mognad att göra? Ser han relationen som seriös och långvarig?
Skulle snubben kunnat vara din farsa börjar det bli lite skumt enligt mig. "Kände" en som var 17 och var tillsammans med en som var 34. Jag menar, när hon föddes så började han gå på krogen, när hon lärde sig då så hängde han på systemet… Lite knasigt kanske? men säger INTE att det är fel.
Kärlek har ju trots allt ingen ålder :-)
Nej det har den inte :)
Jag ser lite olika på det.
Jag tycker det är "äckligt" om en 40-50 åring är tillsammans med en 18-25 åring :/ Han kan liksom vara pappan till sin egen flickvän och tvärtom, om kvinnan är så mycket äldre, då kan hon lika väl vara mamma :/ Nej jag tycker inte det är "logiskt" eller hur man ska säga?
OBS Dömer absolut INGEN om man väljer att leva så, men jag skulle personligen aldrig bli tillsammans med en som är 30-35 plus, jag som är 23 iår :)
Men är man 18 år och tillsammans med en som är 25-30 år, så är det inte så stor skillnad som jag skrev ovan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är 16, min kille är 24 (fast han ser ung ut). Det funkar bra :)
Det låter väldigt cliché, men ålder är bara en siffra. Det handlar mycket om vart man är i livet och vad man vill. När det börjar gå upp för högt i åldrarna, dvs att din partner är nära dina föräldrar i ålder kanske man bör tänka till, men det är mest en etisk sak.
Om det känns bra för dig och din partner ska ingenting annat spela någon roll. Ni är båda över 18 så då spelar det ingen roll! :)
så länge allt känns bra tycker jag att det bara är att köra på! Men ett plus är om du inte märker av åldersskillnaden för mycket :)
Han är liksom bara så gammal "på pappret", han beter sig som en 25åring, vi har mycket gemensamt med. Åldersskillnaden är inget som jag åtminstonde märker av.
Skiljer 13 år mellan mig och min pojkvän. Jag blir 16 och han är 28.
Tycker det är väldigt skumt med äldre män som vill vara med småflickor som nyss har utvecklats från barn…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
I mina ögon är det typ losers som inte kan få en mogen kvinna i sin egna ålder då de är allmänt konstiga och ingen vill ha dem😉
Haha jag dömer inte er nu men det är mitt synsätt!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
jag vill ha jämnåriga pojkar , tycker synd om min mamma som vill samma sak men alla i hennes ålder blir flintisar och gubbsjuka och vill ha 18 åringar igen , de tycker ja är äckligt .. max 2-3 år för mig .. annars kommer de kännas som att jag är tsm me min brorsas polare
När jag och min sambo träffades hade vi en ganska stor åldersskillnad ändå. Jag var 15 och han fyllde 19 bara någon månad efter att vi hade blivit tillsammans. Nu är det ju som att vi hade varit jämnåriga när vi är 20 respektive 23, men då var den ändå ganska stor. Så länge man trivs ihop spelar det inte så stor roll :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
inte läst vad de andra skrev….
Men för mig är kärlek ingen siffra, jag är 15, fyller 16 och är ihop med en 20 åring, som fyller 21, men vi älskar varandra än då :)
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#15 Kul att du har hittat kärleken, men om du bara hade varit ett år äldre hade han ju enligt lag blivit klassad som pedofil…
#16 Fast nja. De är tillräckligt nära i ålder för att ingen domstol skulle ta sig ann det, även om hon vore ett år yngre. Det är ju ett kärleksförhållande, ingen manipulation för sex (som jag uppfattar det). Det måste finnas ett uppsåt för att det ska klassas som ett brott, och det finns inte här :)
/Rebecca
#17 Jo, om exempelvis hennes mamma hade anmält honom hade det säkert blivit rättegång. Det kan ju inte domarna veta om det är en manipulation eller ej, våldtäckt kan det ju anmälas för om sex är inblandat.
Min systers ex blev anmäld för våldtäkt när han var kanske 18 år av en 14-årig tjej hans kompis hade bjudit över en gång. Han var såklart oskyldig (det hade blivit en trend att anmäla stackars killar för våldtäkt för att då skadestånd)! Så det är inte omöjligt. Han blev som tur är frikänd efter en tid.
min familj skulle aldrig anmäla han, och skulle de mot förmodan göra det och han lir fälld, hemska tanke!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#19 Nej det menade jag såklart inte att de skulle :)
#18 Nej, men om båda partner motsätter sig anklagelserna så finns det inget brott. I fallet du tar upp så var de ju faktiskt motpartner, det är de ju inte i det här fallet. Och dessutom var det ju faktiskt en brottsanmälan om våldtäkt, och då är det en annan sak än om en förälder anmäler på grund av ogillande :)
Och man tar såklart reda på om det är manipulation med hjälp av ett team psykologer, så jo, rätten vet om det är manipulation eller inte :)
Det är inte lönt för rätten att ta upp ett sådant här fall, eftersom att det bara resulterar i att målsägaren kommer få betala för rättegången när de försvarade får rätt. En förundersökning hos polisen är dock möjlig.
Men nu ska vi inte ta över tråden. Känner att det här kan gå off topic ganska snart, men jag ville ändå ge en förklaring på hur rättssystemet fungerar för de som inte är så insatta i sådana här fall eftersom att det kan finnas ganska många som har en liknande åldersskillnad här på sidan.
/Rebecca
#21 Vet hur rättssystemet fungerar. Min kusin är utbildad jurist, min syster är snart också det och min morfar hade egen advokatfirma :)
Men men, ja nog OT. ^^
Min kompis är 18 år och tillsammans med en 27 åring, och hon är lycklig med honom 🙂
#11 & #12 Haha, tycker precis som dig!😃