Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4069 ggr
litengris
0

träffa nya vänner, hur?

Hej. Jag har tröttnat ganska mycket på att alltid vara med samma personer, från skolan och så. Tänkte att jag kanske skulle kunna träffa lite nya vänner, men hur? Jag är ofta i stan med kompisarna och så, och det finns ju ett ganska bra ställe att hänga på där typ alla tonåringar är, men hur gör man sen? Jag är ganska blyg och det skulle kännas lite konstigt att gå fram och bara "hej", till en främling. Dessutom så är jag där bara med mina vänner, går liksom inte dit ensam. Sen är det också det att jag bor ute på landet, och tro mig, alla vet vem alla är nästan. Man kanske aldrig har träffats men man har hört mycket om olika personer, man vet aldrig vad personen har hört om dig… Man kan inte gå någonstans utan att möta någon som man vet vem det är, kan det göra saken lättare eller svårare kanske? Hursomhelst, hur ska jag göra?

XOXO

Liten Gris ♥
[rocklover]
0

XD undrar samma sak själv. jag vet hur man gör..typ gå fram till ngn, säg hej, presentera dig själv och fråga om ni kan göra ngt ngn dag 😛brukar funka

Reggen
0

Börja träna något, så hittar du vänner.

monstermash
1

Det där kan vara riktigt knepigt. Känner du verkligen alla i ditt kompisgäng? Förövrigt låter det lite illa att du tröttnat på dina vänner. Hänger ni bara i stan, alltid samma människor? Varierar du verkligen inte och umgås med en i taget eller sånt? Ni kan ju ta en fika eller vad som helst. Hade jag bara hängt i stan med mina vänner hade jag också vart trött på dem för det måste väl bli tråkigt efter ett tag. 😛 Men ok, om du inte känner alla i gänget ni umgås med, så var med dem.

Ni är ju där alla tonåringar är, så varför tar du inte med dig någon av dina nuvarande vänner och lär känna nytt folk? De har säkert någon bekant eller gammal vän som ni kan gå fram och prata med… Bli medlem på sidor på internet och sök efter människor i din och närliggande städer och träffas irl kan också vara en idé, om du inte är för ung. Visa att du är intressant. Sitter du i ett hörne och bara umgås med dina, eller är du öppen för att kunna skämta med de i närheten av dig etc?

Skulle inte rekommendera att man går fram och säger hej till främlingar hur som helst. Hade någon gjort det på mig hade jag bara tittat på den som den vore dum i huvudet och undrat vad den ville. Lite mer taktisk får man vara. Förövrigt, skit i rykten. Man hör mycket i våran ålder och nästan allt är skitsnack. Om dem senare dömer dig efter vad dem har hört vill du ändå inte ha dem i ditt liv i längden. Prata med dina vänner om att du vill lära känna nytt folk, kanske har de någon de inte umgås mycket med som du skulle kunna ta kontakt med etc. Prata med andra i de andra klasserna i skolan.. Tusen möjligheter. :)