(x) Bara tanken
Bara tanken på att killen jag är med kollar, eller till och med har kollat på porr får mig att må jättedåligt.
Jag kan ligga och gråta över detta och bli helt förstörd. Det är jättejobbigt men inget jag kan göra något åt.
Killen säger oftast "nej jag tittar inte på porr", men jag vet ju inte säkert ifall han bara ljuger för att slippa skit.
Speciellt hemskt är det när ens kompisar frågar typ "kollar din kille på porr då?" Och jag svarar "nej, han har lovat mig att han inte gör det." och dom bara kollar på mig och säger "… tro det du. Han gör nog det ändå."
Är vanligtvis glad men detta är något som trycker ner mig oerhört.
Och nej, det går inte att bara "skärpa mig och acceptera det"…
Jag har verkligen försökt att bara skita i det, men det äter mig innifrån. Är inte den avundsjuka typen, och önskar att jag inte kände som jag gör. Men jag gör det.
Ps: har aldrig sagt "du får INTE kolla på porr" utan bara förklarat att jag blir ledsen av det.
vad ska jag göra?
Det första du ska göra är att identifiera varför du känner som du känner i den här frågan. Är det att du känner dig osäker på dig själv? Är det att filmerna är kvinnoförnedrande? Är det för att…..osv
Först när du vet varför, kan du handskas med det. 🙂
Sen tycker jag att man ska lita på vad ens partner säger, förhållanden är inte roliga och givande om man misstror denne. Inte för någon av er.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus