Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1853 ggr
Zorro_Tiger
2013-04-07 17:59
0

Att acceptera andra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Allt jag vill säga egentligen är att jag inte är något känslokallt monster som vissa tycks tro och behandlar mig som. Jag har känslor, tycker inte det är okej att vissa behandlar mig som dem gör. Jag är en Bitch,  och som jag fått höra så borde jag skämmas för det och jag borde skämmas för den jag är men nej, jag är väldigt stolt över den jag är och min attityd (har även fått höra att jag har attitydproblem) efter allt skit t.ex. mobbing jag blivit utsatt för. Jag tycker verkligen om TiF, Man känner igen sig bland alla tonåringar och innan täckte det det negativa men det gör det inte längre. Känns verkligen inte bra när fler personer går emot mig. Om någon vill ha bort mig från sajten så säg det till mig direkt. 

(Dock är inte jag perfekt heller)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[MikeW]
2013-04-07 18:08
4

Ingen person är perfekt. Det är inte bara du som har gjort fel. Det är dom andra också. Jag har verkligen inget i mot dig. Eller dom andra heller.

Kan inte alla ni som håller på bara sluta skriva till varandra? har ni inget bra att säga säg ingenting då!

Jag tycker att ni som är inblandade i detta bara helt just nu LÄGGER NER.

Jag bryr mig inte vem det var som börja, eller vad ni sa till varandra. Bara SKIT I DET NU. Börjar bli tråkigt med att det blir ett bråk här IGEN nu.

Det var inte länge sedan vi hade problem med detta. Och det slutade med att någon fick skrivförbund och anonym funktionen las ner.

Snälla för guds skull. Lägg ner nu. Alla.

[MikeW]
2013-04-07 18:09
1

Ni behöver inte ens säga förlåt till varandra! Bara skit i att snacka med varandra om ni inte klarar av att säga "förlåt".

Och jag vet att någon vill ha sista ordet. Och helt ärligt skit i det! bara lägg ner! det är inte svårt.

Zorro_Tiger
2013-04-07 18:12
0

Aa, men mycket av det jag stör mig på är deras personangrepp som jag tycker man faktiskt ska be om ursäkt för. Men aja.

[trabajo]
2013-04-07 18:15
5

Om du menar mig, så kan du lika gärna skriva ett PM. Tycker att det är otroligt fegt & töntigt att göra en tråd där man skriver om någon nog mycket för att kunna säga att man inte aaaaalls menade den personen (vilket man dock gjorde) och nog mycket för att de flesta ska förstå vem det är.

Sedan är det ju så att så som man behandlar andra blir man behandlad själv. Men om du ville ha lite medömkande så, jag tycker det är synd att du har blivit sårad eller vad det nu är som gör att du är så 'broken' att du måste ha en otrevlig attityd. Och det om att du har blivit utsatt för flera personer som gått emot dig samtidigt här på iFokus har du inte jag sett någonting om, och jag har sett alla trådar sedan du blev medlem här. 🙂

[trabajo]
2013-04-07 18:16
3

#3 Vilka personangrepp?😃

Fridaaaa
2013-04-07 18:19
5

#3 Om du menar den tråden det var diskution i såg jag inga personangrepp.

Och du har själv varit otrevlig ett flertal gånger, bland annat mot mig och skrivit icke så snälla/trevliga saker och saker som du har uppfattat som inte varit sanna (och JA det har du gjort)

Och har man bitchig attityd eller liknande (nu menar jag alla på alla ifokussajter), så får man räkna med att få samma "mynt" tillbaka sen.

"Ställ krav på dig själv innan du ställer krav på andra", är ett bra talsätt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zorro_Tiger
2013-04-07 18:30
0

Nät mobbing är vad det här är, ren jävla nätmobbing!

Fridaaaa
2013-04-07 18:31
7

#7 Varför klassar du detta som mobbing? Bara en undran….

[trabajo]
2013-04-07 18:32
6

#7 Okej, allvarligt fattar jag ingenting. Jag sa ifrån på en tråd och sedan bara tände du till och säger massa som ingen fattar. 

Eftersom inte jag förstår så kan du väl säga vad det är som vi har gjort fel? Nu pratar vi ju bara. Kan du inte bara lägga det där bakom dig och gå vidare?🙂

Juliaskaniner
2013-04-07 18:35
8

Mobbning? Du skriver taskiga saker och har en riktigt taskig attityd INGEN vill veta av här på sajten då vi försöker vara trevliga. Nätmobbning? Ååh nej. Ge dig nu.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Zorro_Tiger
2013-04-07 18:37
0

Så ingen här på sajten vill ha mig här? Där kom det, men ja, vad skulle jag egentligen förvänta mig?

[trabajo]
2013-04-07 18:38
0

#11 Säg nu vad jag har gjort dig.🙂

Fridaaaa
2013-04-07 18:39
4

#11 Det är det ingen som har sagt?
Men man kan inte förvänta sig att folk ska ha bra attityd mot en själv, om man själv har haft dålig attityd. Så fungerar det inte. Och du skrev själv att du är en bitch. Ja då får man oftast samma attityd tillbaka som man ger andra.

Juliaskaniner
2013-04-07 18:40
2

#11 skärp dig, jag sa att den attityden vill ingen ha här. Hur roligt är det att bli bemött otrevlig när man kikar in här?

Eldlilja
2013-04-07 18:42
2

#11: Jag var själv inte inblandad i någon diskussion, men  jag tror att #10 menar att vi inte vill ha taskig attityd på sajten. Inget personligt mot just dig som person, endast attityden. Ett bra tips är att tänka dig att alla skriver vad de skriver med gott uppsåt Hjärta

[MiniPim]
2013-04-07 18:46
15

Allvarligt talat, nu får alla bli sura på mig.

Men om du tycker du blir mobbad, va inte medlem på TIF. INGEN mobbar dig, det är du som oftast är otrevlig mot andra och när man väl säger till dig så tar du det som mobbning.

#11 Kan du visa mig vem som har sagt så? Jag tycker inte du ska sluta här, men du får ju ändå ändra din attityd och var snäll mot andra. 

Jag har väldigt svårt för en grej och det är att ifall någon är elak mot mig, kan jag bara inte vara snäll tillbaka.

Jag ÄR ingen elak människa, men om någon r otrevlig eller elak mot mig så kan jag vara sjukt elak tillbaka. 

Det ska du veta om mig. Och sluta säga att det är mobbning, det är PATETISKT att du säger så! för ingen har mobbat dig.

Fridaaaa
2013-04-07 18:46
3

#15 Helt rätt där!
Det är inte riktat till enskilda personer, utan just attityden och den gäller ju alla 🙂

Juliaskaniner
2013-04-07 18:48
5

Helt rätt Aynaz :) och hoppas ingen tror du är bitchig eller elak, för du är en riktig glädjespridare :) Sen tycker jag rubriken är felvald eftersom du själv inte kan acceptera eller vara trevlig mot andra.

[trabajo]
2013-04-07 19:03
3

#16 PRECIS! 🙂

Zorro_Tiger
2013-04-07 19:09
0

#16 Men det här med mobbning är ju hur jag upplever det, om jag upplever det som mobbning så tycker jag att ni får acceptera hur jag ser det.

[MiniPim]
2013-04-07 19:10
3

#20 Men varför klagar du på det? DU upplever det som mobbning, det ÄR inte mobbning.

Juliaskaniner
2013-04-07 19:10
1

Då kan jag säga direkt att den mobbning du utsätter oss för är mycket grovare isåfall.

Fridaaaa
2013-04-07 19:12
0

#20 Men ingen har ju skrivit eller gjort något fel?!

Zorro_Tiger
2013-04-07 19:18
0

#21 Men herregud vad du "sa" emot dig själv precis! Jag upplever det som mobbning och däför är det för MIG mobbning.

Fridaaaa
2013-04-07 19:19
1

#24 Men ingen har menat att mobba eller vara elak? Då kan ju andra säga att de upplever att de blivit mobbade av dig, det är ju samma sak?

[MiniPim]
2013-04-07 19:22
1

#24 Okej men upplev det som mobbning då, jag hindrar dig inte. Varsågod!

Zorro_Tiger
2013-04-07 19:23
0

Och om någon undrar, nej, detta är inte riktat mor någon speciell.

Fridaaaa
2013-04-07 19:24
1

#27 Kan du svara på det jag skrivit, istället för att ignorera? :)

Juliaskaniner
2013-04-07 19:26
1

Aynaz sa inte alls emot sig själv. Och som sagt, då har du mobbat oss ännu mer.

Zorro_Tiger
2013-04-07 19:45
0

Hur fasen mobbar jag er? Jag har inte sagt till er att ni ska skämmas för den ni är eller att ni har attityd problem!

[MiniPim]
2013-04-07 19:46
1

#30 Hur fasen mobbar vi dig då?

Zorro_Tiger
2013-04-07 19:51
0

#31 Ni säger att jag har attityd problem och att jag är sjuk taskig och saker som verkligen inte är sanna!

[MiniPim]
2013-04-07 19:53
1

#32 Vadå ni? jag har inte sagt något om attitydproblem, har sagt att du är taskig för jag upplever det så.

Fridaaaa
2013-04-07 19:54
1

#30 Du har sagt till mig t.ex att jag har attitydproblem, är otrevlig osv. fastän jag inte ens hade gjort något. Och neka inte till det, för jag ljuger inte.

Juliaskaniner
2013-04-07 20:46
2

Du har sagt att jag är elak osv. Sett att du skrivit det till frida också. "Verkligen inte är sanna" nehe? Men om jättemånga påstår att du har en dålig attityd och är taskig kanske du bör tänka över det, för du har faktiskt var taskig mer än 1,2,3 eller 4 gånger.

nottheonly
2013-04-07 21:44
3

Jag tycker ingen av er har speciellt bra attityd just nu. Håller med det MikeW skrivit.

Fridaaaa
2013-04-07 21:48
2

#36 Kanske för att folk har blivit anklagade för något som ej skett, då blir det lätt dålig stämning :/ jag tror att det är en av anledningarna

[Tuulikki]
2013-04-07 22:23
5

Jag känner inte till bakgrunden till detta, men håller med MikeW i det hen skriver. 

Man funkar inte ihop med alla, så är det helt enkelt. Jag chansar på att alla hört talas om den gyllene regeln. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. :)

Ha inte inställningen att folk mobbar, är elaka eller menar något dumt. Ha hellre inställningen att folk är glada, skriver positivt och vill vara snällare - stämningen blir mycket bättre då!

Sedan förstår jag så klart att man kanske inte kan släppa att någon skrivit något dumt. Ingen tvingar er att vara vänner, men det är ju onödigt att vara ovänner! Har man inget snällt att säga, var då tyst. Man måste inte alltid försvara sig och hävda sig. Det är bättre att visa att man är mogen, att man kan hålla huvudet högt och ignorera påhopp och fjantiga, taskiga kommentarer. 

Kram på er :)

RobinEH
2013-04-07 22:48
5

Jag tycker att smilisarna missbrukas!😡

Allvarligt om alla bara lägger ner med att tolka och bilda åsikter om andras inlägg och helt enkelt ställer frågor om något är oklart så blir livet så mycket enklare. Ta ett chillpill.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Tuulikki]
2013-04-07 23:03
0

#39 +1!

Zorro_Tiger
2013-04-08 15:47
2

Kan vi inte bara strunta i allt detta, orkar inte med hur vissa behandlar mig.

[Tuulikki]
2013-04-08 15:58
3

#41 Skönt att någon väljer att lägga det bakom sig! Jag förstår bara inte poängen med att då skapa en tråd om det om man ändå struntar i det ;) 

Starkt gjort av dig i alla fall! :)

Zorro_Tiger
2013-04-08 16:30
0

#42 Va?

[MiniPim]
2013-04-08 17:46
0

#43 Varför gör du en tråd när du vill strunta i det sen?

Zorro_Tiger
2013-04-08 17:50
0

#44 För jag inser att det inte går att disskutera detta med många av er.

[MiniPim]
2013-04-08 17:52
0

#45 Jösses! 

Detta började med att jag använde TVÅ utropstecken och ett frågetecken, och det är tydligen elakt att skriva så. Kunde du inte sagt det då och struntat i det? Herregud.

Fridaaaa
2013-04-08 17:53
2

#45 Du kan ju inte skylla på alla andra? Känns som att du gör det när du skriver så…

[Tuulikki]
2013-04-08 18:57
5

Nu menar jag inte specifikt dig, Zorro_Tiger, men om man känner att ALLA andra utom just du gör fel kanske man får tänka ett steg längre och kolla lite på sig själv. Ibland kan problemen ligga så nära som hos sig själv, men man kanske inte ser det så lätt för att man är sårad och arg. 

Well, well, ville bara säga att när två (eller fler) inte går ihop ligger det oftast inte bara hos den ena.. ;)

Zorro_Tiger
2013-04-08 19:13
0

#46 Men omg, jag råkade se fel vilket jag upptäckte senare men då hade det redan blivit en så stor grej av det hela!

#47 Det har jag inte sagt heller.

#48 Jag har inte sagt att jag inte gjort fel men samtidigt tycker jag det är otroligt fegt av så många att gå emot mig som de gör.

Fridaaaa
2013-04-08 19:16
4

#49 Läs vad jag skrev igen tack. Skrev klart och tydligt "Känns som att du gör det". Är inte samma sak som att säga att du har sagt det.

Fegt?! För att andra säger sina åsikter, som råkar i vissa fall vara motsatsen som du tycker och anser? Anser inte att det är fegt. Inga har gått "ihop" mot dig eller liknande, för det är fegt att göra, men inga har gjort det….

[MiniPim]
2013-04-08 19:18
0

ASSÅ KAN DU INTE GE DIG?!?1

INGEN GÅR PÅ DIG, FÖRSTÅ DET FÖR GUDS SKULL!

Cazzos
2013-04-08 19:22
2

Jag säger som Sofia, känner inte till bakgrunden till allt det här, men det verkar som att du känner att bara för att du känner som du gör så är det det som gäller för alla? Egoistiskt uttalande om det är så du menar, tycker jag.

Sen tycker jag även att innehållet i denna tråd bör du ta via PM till de personer som du tycker har utsatt dig för mobbning eller känt dig påhoppad av, och prata med dem där. Finns ingen anledning att skapa en tråd om det, känns lite onödigt. Det går lika bra att lösa det via PM! 🙂

Zorro_Tiger
2013-04-08 19:22
0

#50 Det är alltid lika bra att börja förberedda sig innan någon kastar elakheter över änn så aa, det var det ända jag gjorde.

Och det var hur jag KÄNDE det, jag känner det som att ingen FÖRSTÅR MIG och min känslor, jag behandlar er som ni (många) behandlar mig. Det är så frustrerande att ni (många) inte ser hu elaka ni är.

Fridaaaa
2013-04-08 19:24
1

#53 Men när andra säger hur de känner när t.ex du skrivit något dumt eller liknande, ja då stämmer inte det, har inte hänt eller liknande? Andra får inte säga sina åsikter och känslor men du får det?

[Ebidda98]
2013-04-08 19:27
0

Är det någon tråd jag helt missat? :/

Cazzos
2013-04-08 19:30
3

#53 Gå till de trådarna du känt dig påhoppad, ta ett par print screens och skicka det via PM till mig så får jag titta, så kan vi prata om det. 🙂

Inlägget är låst för nya kommentarer