jag är än IDIOT!
Jag har så mycket problem, och har nu mist än av mina allra bästa vänner! jga har än underbar pojkvän men i mina drömmar drömmer jag om min gammla vän, jag vet inte vad jag ska göra! plus, jag vill bara få ett rus, dricka, ta droger inte vet jag! Bara glömam shiten och leva! HATAR livet! HATAR HATAR HATAR! Som om inte detta är nog: jag är en himla autistisk person, lite men ändå! Jag vill dö!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Kan du inte lösa problemet med din "gamla vän"?
Och varför dö, när du har en underbar pojkvän?
Alla kommer till en period i livet då allt bara känns dåligt, även jag har varit där och jag har tagit mig ur det på ett bra sätt, det kan du också göra. försök lösa problemet och går det inte får du gå vidare och leva med din pojkvän och hitta nya vänner.
Tack för det peppande orden, jag måste komma på något….
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag vet att det känns tufft när man har många problem och varken vet in eller ut, men jag måste ju vara ärlig mot dig och säga att det alltid kommer att finnas problem där. Det gäller bara att klara sig igenom dom och lära sig att hantera jobbiga saker på ett bra sätt. Att fly från dom hjälper för stunden, är du påverkad av alkohol/droger så behöver du kanske inte ta itu med problemen precis just nu, men de försvinner inte. Snarare tvärtom, när du nyktrar till så finns problemen ännu där, och har du gjort det till en vana att fly från problemen så har du dessutom ett missbruk att ta itu med.
Att dricka sig full eller ta droger när man är arg/ledsen är ingen bra idé, det kan jag garantera dig. Med facit i hand vet jag att det oftast slutar med att man får mer problem än man hade innan man gjorde det.
Jag har också mist flera bra vänner, pga att de tagit avstånd från mig utan anledning, att jag gjort något misstag eller att man bara glidit isär helt enkelt. Om du vill ha tillbaks din gamla vän så försök ta upp kontakten med henne, och har ni några problem så försök lösa dem. Visa att du är villig att ge er vänskap en andra chans, visa att hon betyder mycket för dig.
Varför vill du dö?
Och jag måste bara fråga, men vad har din autism med detta att göra? Jag undrar bara, för att jag ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.
Min autism gör att närman är ledsen, då är man verkligen ledsen, och amn kan göra roliga saker, men man är ändå ledsen. Jag vet att droger och sånt inte hjälper, men vet inte vad jag ska göra!
#4 Har själv Asperger, så är alltså själv också lite autistisk, och har aldrig hört att autism skulle visa sig på det sättet så tror nog att du är lite ute och cyklar nu. Är man autistisk så har man ju en del s.k "sociala svårigheter", och ofta svårigheter att uttrycka sina känslor, och i vissa fall så förekommer för starka känslomässiga reaktioner. Det kanske var det du syftade på?
Nej, sen är autism väldigt stort område, så alla har olika.
#6 Ja det vet jag om, kan mycket väl vara så att autismen spelar in i ditt mående. Men det är inte vad autism främst ger för "bieffekter" på livet, eller hur jag nu ska formulera mig.
Och har du autism och mår väldigt dåligt pga det så tror jag nog att du kan få hjälp med det hos din kontakt/utredare på BUP eller psykiatrin. Finns alltid någonstans du kan vända dig.