Vad har jag gjort?
Okej. Det är såhär att jag hade en pojkvän innan, och när vi gjorde slut så hade jag sex med hans kompis. Sedan blev jag och min pojkvän tillsammans igen och sen gjorde vi slut IGEN, och då träffade jag hans kompis och vi hade sex.
Mitt ex vet ingenting och jag vet inte vad jag ska göra? Ska jag berätta det för honom?
Du hade ju inte sex med han när ni två var tillsammans så han behöver väl inte veta det?
Eftersom ni inte var tillsammans när du hade sex med hans kompis, så har han ej med saken att göra 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker det beror på hur er relation ser ut nu. Är ni kompisar eller står ni varandra nära? I så fall tycker jag att han har rätt att veta. Om ni knappt pratar med varandra är det en annan sak. Tycker faktiskt också han har rätt att veta vilken dålig kompis han har som ligger med hans ex..
Om ni skulle fundera på att bli tillsammans igen så tycker jag att han borde få veta..
Säger som Tilde att om ni är nära varandra så tycker jag att han har rätt att veta, helst ifall inte allting mellan er är uppklarat. Och jag hoppas att du vet om att du gjort fel, för jag skulle inte vilja bli tillsammans med någon som legat med min kompis varenda gång det tagit slut, skulle inte vilja ha en sådan vän heller.
Inget illa menat så jag hoppas att du inte tar alltför illa upp, ville bara försäkra mig om att du vet att det inte är ok att göra så (enligt mig iallafall). Ditt ex kanske har en helt annan syn på det hela, vad vet jag? :-)
Såg nu att jag skrivit fel i #0, första gången vi träffades hade vi INTE sex utan det var inte förrän andra gången jag och mitt ex gjorde slut som vi hade sex med varandra.
Kompisar är dom väl inte egentligen, enda anledningen till att jag vet vem hans kompis är så är det för att de gått på samma skola. Vi kan kalla mitt ex för kille 1 och hans kompis kille 2. Kille 1 gjorde slut med mig och då skrev hans kompis och vi träffades enbart som vänner, han var den som kände oss båda liksom. Jag och kille 1 blev tillsammans igen och sen höll det någon månad tills han gjorde slut med mig igen (mycket bråk osv). Träffade kille 2 och vi har haft sex 4 gånger nu ungefär.
Jag och mitt ex är rätt bra vänner men det är för att vi går i samma klass och har gemensamma vänner så vi försöker i alla fall för att inte alla ska drabbas.
#5. Jag ser faktiskt inte vad jag gjort för fel. Att ha sex med någon annan för att man gör slut är ju inte fel. :-)
Jag säger detsamma som Mike och Frida! 🙂
#7 Ja det beror ju förstås hur länge era uppbrott varat, vilket jag glömde tillägga. (Och det ber jag om ursäkt över, eftersom det faktiskt har en ganska stor betydelse i detta sammanhang.) Och nu när jag fått veta att du skrev fel i #0 så ändrar jag nog åsikt, eftersom alla människor gör misstag. Hade du gjort samma misstag igen hade jag däremot stått för det jag skrivit i #5 eftersom jag själv inte hade kunnat förlåta samma s.k "misstag" två gånger, för samma person dessutom.
Hoppas att du förstår hur jag menar nu? :-) Jag tycker alltså att en gång är ingen gång, men att två gånger är två misstag för mycket.
Så, som svar på frågan du ställde i #0 så svarar jag: Jag tycker att han bör få veta om er "paus" var väldigt kort, om det inte är helt över mellan er. Är det helt över så har han inget med det att göra. Men hade det hänt två gånger så hade jag personligen haft för stort samvete för att klara av att hålla det inne tror jag :P
Men som sagt, hoppas att du inte tagit illa upp! Försöker bara förklara hur jag ser på saken :-)
Om jag var i din sits skulle jag väntat med å berätta förns ditt ex hittat någon annan , då tar inte eran kompisrelation någon smäll på samma sätt .. OM man nu måste berätta .. jag skulle faktiskt avstått ..
Eftersom du låg me hans polare EFTER ni gjort slut och har inte varit tillsammans sen dess så har han egentligen ingen rätt att få veta heller .. De är ju inte direkt så att han måste få reda på det =) Det är ju ditt privatliv nu och inte erat
#9, Första gången så var det kanske två-tre veckor efter vi gjorde slut och den andra gången var det 1 månad efter. Jag tar inte illa upp då alla har olika åsikter om vad som är rätt och fel. Min åsikt är dock att när man blir dumpad och man gör som jag gjorde är det inte fel. Hade vi tagit en paus för att förbättra vårt förhållande, ja då hade jag gjort fel. Men nu var det helt slut mellan oss till en början men sen blev det dock så att allt började lösa sig igen och då sa jag ingenting för jag ville inte veta något om vad han hade gjort under tiden vi var singlar heller.
#10, Tack för ditt svar! Håller med :-)
Egentligen är de inte fel om ändå inte var tillsammans med din kille då. Jag vet inte om din kille skulle bli glad om han fick veta de, men du var ju inte otrogen eller något. Kanske inte jättesnällt av hans kompis. Jag skulle nog inte säga nåt om jag var du ;pPpPp
#7 När du säger så, vad är då din fråga om du inte tycker du har gjort fel?
#13. Men min fråga är ju om jag ska berätta det eller inte?
Gör vad du känner för. Tycker du att det känns som att du måste säga det så gör du det. Hade du velat veta om du var i han ssits?