Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1912 ggr
tuffia
0

Hoppa över p-piller ?

Hej!

Går på p-piller och den veckan jag ska få min mens ska jag iväg på massa och vill inte ha mensen den veckan. Är det okej att fortsätta äta pillerna en vecka till och sen veckan efter ta socker pillerna ?.

Eller är det farligt ? Någon som gjort det ?

Afturelding
0

Ja, det kan man absolut göra. Man ska såklart inte göra det hela tiden, men någon enstaka gång går det bra. Du får ju inte din vanliga mens när du äter dem, det är bara en blödning. Och eftersom att den är iscensatt från början s gör det inget att hoppa över en månad. Du ska dock skjuta den en månad, så när du börjar ta den andra kartan så tar du slut på den och äter sedan sockerpillrena månaden efter som vanligt :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Ja det går att göra 🙂
Men kan bli så att mensen blir lite rubbad sen men det är inget som är farligt eller så 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tuffia
0

Okej tack :) Då väntar jag en vecka med mensen sen fortsätter Som vanligt ?:) då blir det typ man har mens två gånger På en månad ? Men det är ok ?:)

Wanzel
0

Om jag "skjuter" på mensen (alltså går direkt på nästa karta istället) så är det bara att mensen inte kommer, och sedan nästa gång det är dags enligt kartan, så är allting "som vanligt". Iallafall för mig! 🙂

Det är en av fördelarna med p-piller! Dock säger ju alltid barnmorskan (eller den man nu pratar med när man ska skaffa p-piller) att man inte ska skjuta på mensen alltför ofta.
Till mig har de sagt att det är bra att iallafall ha mens var tredje månad. Men har läst om folk som enbart haft mens EN gång under ett helt år, utan några problem..

tuffia
0

aha okej intressant att veta, man lär sig nytt :) 

Tror jag kommer bara skjuta på mensen en vecka, sen äta som vanligt igen :P

tuffia
0

Anledningen till jag vill hoppa över är för jag ska lämna ett kissprov för klamydia, och tycker inte är så nice att ha mens då… pinsamt :(

Wanzel
1

Ahh.. Det kan ibland vara riktigt praktiskt att kunna skjuta på mensen ibland!

-Idaoh-
0

Jag tror inte du behöver skjuta upp mensen för de lilla =)

När jag lämnade sist så får man med sig en pipett , ett litet rör och en mugg , man kissar i muggen å suger upp lite me pipetten och sen trycker ner kisset i röret , busenkelt !

Och använder du tampong är det bara att hålla undan snöret medans du kissar så kommer de inge blod i kisset ;)

Om man nu ska hoppa över mens så tycker jag inte att man ska sjuta på det en vecka utan man ska knapra hela andra kartan sen äta socker pillerna :) När jag bara hoppade över en vecka i början så vart kroppen helt konstig och tillslut hade jag en karta som enligt mig var meningslös då det bara var 2 veckor kvar på den .. De vart fel i mitt lilla system 😉

tuffia
0

haha ahh okej :)

haha vet inte hur jag ska göra, vilket hade ni gjort ? ? xD så jobbig jag är …

Fridaaaa
1

#9 Jag hade hoppat över sockerpiller och börjat på ny karta direkt, och sedan följt den. Så gjorde jag en gång när jag hade neovletta 28 för några år sedan, fungerade för mig 🙂 Gjorde det dock bara en gång 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Underbarn
1

Skjuter du på meneden har jag lärt mig att fortsätta direkt på en ny karta och äta hela månaden. Inte bara en vecka. Du får alltså meneden om ytterligare en månad. Sedan tycker jag inte att du ska skjuta mensen för ett kissprov. Använd tampong så kommer det inget blod med i urinprovet :)

Bananbullar
1

Jag har "hoppat över"/Skjutit upp min mens med ppiller tre gånger under de här två åren jag har haft ppiller. Första gången gick det jätte bra och allt var som vanligt sedan när jag tog sockerpillrerna igen.
Dock har jag de senaste två gångerna fått små blödningar och har efter det gett upp med att skjuta upp mensen. Inte kul att gå runt med trosskydd hela tiden, man skjuter ju upp för att slippa mensen helt. 😡