Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 963 ggr
[skix]
0

Vad ska jag göra?

Mitt ex la ut en status på facebook som jag senare fick reda på att handlade om mig. Detta är texten:

Äckliga j*vla l*der!! hoppas du dör en långsam och en riktigt plågsam j*vla död, ditt j*vla missfoster. Kunde du inte tagit en f*cking glasbit och skurit halsen av dig så kunde du ha tagit k*ken igenom ett till hål. Tur att det fortfarande finns folk som kan vara ärliga. F*ttan däremot ska jag fan inte säga ett fucking ord till…spotta på henne kan jag fan göra!!

Tydligen så har min "kompis" sagt till mitt ex att jag var otrogen med han när jag och mitt ex fortfarande var tillsammans och att vi hade sex. Sanningen är den att vi hade sex en gång men det var 1 vecka efter att mitt ex dumpat mig. Det hände för ca 1,5 år sen och sist gång sa min "kompis" att jag hade varit otrogen men då gick han inte in på detaljer och då tänkte mitt ex slå ner mig. Hjälper inte att förklara för mitt ex hur det egentligen var för han lyssnar inte på mig och tror inte på något jag säger. Mitt ex och min "kompis" är forfarande best friends, bara jag som fick skulden. Vet seriöst inte vad jag ska göra. Vågar inte gå ut längre…

Blodfot
2

Hemsk! han har hotat dig, dte är ett brott, polisanmäla honom är mitt tips…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[skix]
0

Får inte polisanmäla han för min morsa…

Afturelding
2

Men herregud, varför i hela friden får du inte polisanmäla för din mamma? Vad är det för påhitt? Som vuxen ska man lära sina barn att lita på polisen.

Anmäl i alla fall, detta är ett brott och den här killen kan behöva ett uppvaknande.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[skix]
0

Hon vill inte bli iblandad med polisen.

Kommer få ett helvete om jag anmäler. Kommer antagligen bli nerslagen då för alla kommer veta att det är jag som har anmält han.

Blodfot
0

Inte polisanmäla? det är ju helt sjukt! Polisanmäla ändå!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

VildaVittra
3

#2 Du behöver inte din mammas tillstånd för en polisanmälan.

Sen tycker jag att din "vän" inte låter som någon vidare bra sådan om denne gjort detta två gånger, trots ditt ex reaktion första gången.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Blodfot
0

anmäl ändå! Du ska inte behöva vara rädd för honom…

[skix]
0

7# kommer ju vara ännu räddare ifall jag anmäler honom…

Afturelding
0

Din mor behöver inte ha något med polisen att göra bara för att du anmäler. Har du någon mer förälder, eller kanske en mor- eller farförälder?

/Rebecca

[skix]
0

9# Hon tillåter mig ändå inte att göra det. Har ingen annan som jag har kontakt med

Blodfot
0

#8, ser polisen det som allvarligt så kommer de hjälpa dig så du får det tryggt.

Afturelding
0

Då begår hon faktiskt ett brott själv. Du kan anmäla via skolan också, utan att din mor behöver veta. Det finns inte så mycket annat att göra i det här fallet.

/Rebecca

VildaVittra
3

#10 Be om att få prata med en av dina lärare eller skolkuratorn om detta om du går i skolan, så kommer de hjälpa dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[körsbärsblomma]
0

polisanmäl honom jätte synd om dej 😕 du får 10 bamse  styrke  kramar av mej och min kanin 🤗

Blodfot
0

Du får en massa styrkekramar från mig!

[skix]
4

Skolan har nu fått veta detta och ska överväga om det blir en anmälan

VildaVittra
0

Vad skönt att du fått stöd!

[skix]
0

17# mm men jag tjänar inget på det. Kommer bara leda till att alla kommer ställa sig emot mig. Ingen kommer vilja ha något med mig att göra längre. Alla står på hans sida. Kommer inte tillåta att det blir någon anmälning…

[00emi07]
2

Jag blev hotad en gång, när jag polisanmälde blev jag av med honom. Jag kände mig också rädd. Men insåg i min förtvivlan att det var bäst att anmäla. Idag lever jag ett bra liv tack vare min anmälan! Har en sak o säga: POLISANMÄL HONOM, säg till polisen att du är rädd… Good luck

VildaVittra
6

#18 Om dom inte vill ha med dig att göra efter att han behandlade dig så här illa, så är dom inget att ha från första början och du kommer att ha det bättre utan sådana människor omkring dig.

Ingen har rätt att skriva på detta sätt om någon, det är därför vi har lagar i det här landet, vilka alla ska följa. Den som polisanmäler är aldrig den som gör fel i dessa frågor.

Gör polisanmälan, de som stannar hos dig är de som faktiskt är riktiga vänner, skit i resten. Stannar ingen så skaffa nya vänner, flytta om det är en liten ort, gå på kurser och träffa likasinnade.

Jag tycker det låter som du är omgiven av människor som bara är destruktiva för din självbild och självförtroende. Tro mig, ingen människa är så viktig för en att de har rätt att behandla en som de behagar.