Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3754 ggr
[Noxblood]
10

(x...typ) Visa sig?

Emo bilder som visar kroppen mer än ansiktet, tröjor med djup urringning, sexiga bikinis, tajta kläder… Ja det finns hundra sätt för tjejer att visa brösten på ett "oskyldigt" sätt. Ni verkar gilla att vi killar tittar och det kan jag förstå… MEN när vi tittar så blir ni arga och kallar oss pervon o.O

Ni visar men vi får inte titta? Liksom går leken ut på att ni ska visa utan att vara tydliga med det och att vi ska vara tydliga att vi tittar men inte visa det?

Fattar noll….

;3

[Tilde]
2

Jag går gärna i urringade tröjor på fest eller när det är varmt nog! När jag var singel blev jag aldrig arg på killar om de "råkade" glo lite eller så, men nu känns det ju lite skumt när jag är i ett förhållande. Lägger till att jag INTE klär mig så för att visa upp mig för andra, utanför jag tycker det är grymt snyggt och jag älskar min kropp (man får passa på medan man är "ung och snygg", hihi). 

Men jag instämmer att det är konstigt när man "blottar" sig men blir sur på folk som tittar. 😛

[Noxblood]
1

Ja, och det syns ju inte om du har kille så det kan vara svårt att veta när man får eller inte får glo :P

[Tilde]
0

#2 Haha sant, förutom om jag är ute med honom 😉 Men jag brukar inte ens märka om folk glor, är för mycket inne i min egna lilla värld, hihi.

[Noxblood]
0

True ture:P

Quenzi
7

Enligt mig tror jag nog att tjejer klär sig så mest för att imponera på andra tjejer, inte dra till sig killars uppmärksamhet. :P

Själv så har jag aldrig kläder som visar mycket för tycker bara att det är obekvämt. :3

PJUM

[Noxblood]
1

Dock får jag säga att det drar åt sig killars uppmärksamhet ganska bra ;P

[Noxblood]
0

Som om man kollar på inlägget Dagens outfit så ser man många bilder där jag tänker mer på benen, baken och brösten mer än kläderna de visar… Var är huvudena?

deleteduser
11

#7 dagens outfit, inte dagens huvud vettu ;)

Revolt
3

Tajta kläder har de flesta tjejerna (iaf jeans) så att "visa" rumpan genom att ha tajta jeans och en kortare tröja ser jag inget fel med :) brukar inte ha mer urringade tröjor så ofta. Har man whaletail så får man skylla sig själv tycker jag, för då drar man ju med flit upp stringen för att visa/provocera, för så högt upp har man ju inte trosorna annars ;) Om en kille glor brukar jag oftast inte bry mig :) Men om man sitter och pratar med en kille och han glor på brösten hela tiden blir man faktiskt irriterad, för då fokuserar du ju mer på mina bröst än vad jag säger liksom,haha.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Fridaaaa
3

Jag har till viss del urringat men inte så att man visar halva brösten Tajt = ibland. Byxor vill jag ej ha lössittande om det ej är mjukisbyxor.
Jag tar på mig det jag gillar, inte för att visa upp mig för andra. Bryr mig inte vad andra tycker om mina kläder osv, bara jag trivs själv 🙂
Tycker däremot inte det är snyggt med t.ex genomskinliga tröjor där man visar hela BH (modernt har jag sett), eller string upp till ryggen som många unga hade för många år sedan när stringen kom osv.

En sak: emo = emotionell = ingen direkt "stil". De flesta är goth, mm 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wanzel
0

#10 på tal om det där med genomskinliga tröjor. Har sett massa tjejer som går runt i spetstoppar, och endast bh under. Helst har de då svart topp/vit bh eller tvärtom. Då känns det ju lite som att de vill att man ska titta..

Jag har väldigt sällan "urringning". Är väl isåfall linnen som är lite för stora, eller klänningar. Men går alltid och drar upp linnet/klänningen, då jag är paranoid och tror att jag visar allt.
Men jag har aldrig haft "problem" med att killar stirrar på det sättet. Blir väl mest utstirrad pga. mina kläder och vad jag gör med mitt hår Skämtar

Fridaaaa
0

#11 Ja det är det jag med sett mycket bland annat, är "modernt" tydligen med såna, men jag tycker då inte att det är snyggt plus lite väl utmanade i mina ögon. Även sett äldre människor som gått så.

Wanzel
1

#12 Sedan spelar åldern VÄLDIGT stor roll. Visst, man kanske klär sig så för att man trivs med sin kropp och vågar visa den. Och det är ju skitbra.
Men man måste samtidigt tänka lite på signalerna man sänder. Blir mörkrädd när tjejer som är runt 12 år klär sig mer utmanande folk som är 18…

Fridaaaa
0

#13 Jag sa inte att det inte spelar roll heller 🙂
Men håller med, det är skrämmande att se….

Wanzel
0

#14 Menade inte att du sa att det inte spelade roll! Bara påpekade det hehe. 🙂
Hade tänkt skiva nedanstående efter, men glömde bort det;
Åldern gör ju sådan skillnad. Om en 12-åring eller 17-åring klär sig så, så förstår man som 17-åring förhoppningsvis vilka signaler det kan sända ut.

LLLINN
12

Åh herre gud nu får jag spunk i huvudet… Tror killar på riktigt att vi har på oss urringade tröjor för eran skull?! Vissa tjejer kanske har det, men majoriteten har det inte! Jag har urringade tröjor o dylikt för att jag tycker att jag ser bra ut i det, as simple as that! Jag skulle kunna gå runt naken och ni skulle inte ha någon rätt att titta på mig. Ett exempel är kvinnan som kom nästan naken till en demonstration med texten på sin mage: "Still not asking for it"

Det jag vill säga är att oavsett klädsel har ingen någonsin rätt att anta att en tjej vill att man ska kolla på hennes bröst.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Fridaaaa
8

#16 Alla har rätt att titta när du går på allmän plats, det kan du inte hindra någon att göra :)

[Tilde]
3

#16 Haha säger som Frida! Man får inte gå naken på allmänna platser förutom exempelvis nudiststränder och liknande. Ja dvs. om folk stör sig på det :)

[Taxie]
0

Försöker ha tajta byxor som får min röv att se bra ut 😃 Pösiga byxer får den att se slapp upp. Har urringade linnen och t-shirt dock ser det lite dumt ut för jag har ganska fasta bröst men ändå stora tycker jag… men har inte dendär bröstglipan som får det att se "kvinnligt" ut. Men är ändå glad för det, för vill inte ha hängpattar så då får man leva utan glipa. 🙂

Gaiezza
0

Jag gillar urringat, litet och thigt. Men det är bara för att jag inte trivs med kläder, inte för att jag vill visa mig:) Visst, det kanske kan ge fel signaler. Men vissa gillar att klä sig så:) Men det finns ju som som klär sig på sättet att det nästan står "Kolla mina bröst och min rumpa" i pannan. Men det är två olika saker :)

Bacon, svaret är bacon. 

[Noxblood]
0

#10: Ursäkta.. skrev fel.. Menade Ego.. :3

PiganX
1

Har själv alltid urringade linnen, vissa har mer och vissa har mindre urringning. Det gör jag för min egen skull, inte för nån annans. Klarar inte av att ha på mig kläder som inte har urringning (men det måste ju inte vara särskilt mycket), känner mig ganska kvävd och instängd då. Så visst får väl folk titta om dom vill, men det är ju skillnad på att titta och glo. Man kan ju kika lite på ett respektfullt sätt, det får jag ju räkna med när brösten syns. Men skulle nån göra det på ett respektlöst sätt som nästan får mig att känna mig som ett utställningsobjekt (det har hänt) så säger jag ifrån. 

Men klart det är kul att visa upp sig också. Har helt lagom stora bröst enligt mig och ibland är det ju kul att ha på sig snygga kläder/bikinis osv, och få blickar. Men är ju inte så jag väljer mina kläder, jag tar på mig det jag trivs i helt enkelt :p

LLLINN
3

#17-18 Vad jag menade var att ingen har rätt att tro att JAG VILL att de ska kolla bara för att jag klär mig på ett visst sätt. Det är lite samma grej som att "har man kort kjol får man skylla sig själv om man blir våldtagen", och av respekt bör man alltså inte anta att tjejer vill att man ska kolla.

8/5-13 & 1/6-13

[Tilde]
3

#23 Jaha, nej självklart inte! Det mest idiotiska är ju när de säger att tjejen "bad om det" (vid våldtäkt) för hon hade kort kjol eller något. Då kan man ju lika gärna göra så alla män går med ögonbindel så slipper vi våldtäkter!

LLLINN
0

#24 hahah det vore nåt de! :)

8/5-13 & 1/6-13

bellabu
0

Har inte läst alla inlägg men det är väl skillnad på att glo och att titta lite nyfiket?

jag förstår om en tjej blir sur trots att man har urringat eller inte om en kille står och glor på en. men om killen tittar lite typ blygt och nyfiket kan jag inte förstå om man blir sur.

[Tilde]
0

#26 Ja det finns ju något som heter diskret! Tror tjejer oavsett klädsel tar lite illa upp om en man råglor på dem. Men att bara titta lite snabbt och diskret tycker jag inte är något stor grej. :)

[Tuulikki]
2

Jag har rätt stora bröst och i princip alla tröjor/toppar jag äger är i alla fall lite urringade. Jag förstår killar som kollar, för det är svårt att missa. Tjejer kollar faktiskt också på varann, även om inte alla vill erkänna det (och kanske inte riktigt på samma sätt som killar).

Som någon nämnde är det skillnad mellan att glo och att titta :P Fast ärligt talat, hellre en kille som vågar visa att han kollar in en, än någon som försöker göra det i smyg trots att det hela är väldigt uppenbart ;)

[Tilde]
5

Ärligt talat så brukar jag "spana" på tjejer med snygga kroppar. 🙂 Fast inte på ett sexuellt sätt då, haha.

LLLINN
1

Jag förstår också att det är svårt att hålla ögonen borta, jag kan verkligen inte motstå att titta om en vältränad kille drar upp tröjan ;). Men vad TS menade var att vi tjejer VILL att killar ska titta, och det tycker jag är en otrolig feluppfattning. Det är stor skillnad på att acceptera och att faktiskt vilja att killar kollar på ens bröst.

8/5-13 & 1/6-13

Cazzos
1

Jag kollar snabbt/diskret på killars ass, bara för att, typ..
Ibland omedvetet 😮

Den är där, så varför inte 👍

[MiniPim]
1

Vissa  tjejer brukar ju med mening göra så kameran är riktad mot deras bröst när dom tar bilder, och när vissa skriver typ ''woop woop'' så säger dom ''peddo, äckel'' och sånt. xD

lisora
2

har inte läst hela tråden men fattar inte grejen med att så fort en tjej har urringad tröja får hon "skylla sig själv" om killar glor på dom istället för ansiktet när dom snackar liksom… killar är väl inga djur som inte kan kontrollera sig själva, bara för att man har urringning ska man inte behöva stå ut med att folk glor

[Tuulikki]
6

Men okej. Alltså.. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig på ett bra sätt och är beredd på att få förklara om, men jag försöker i alla fall.

Jag tycker att man som tjej får vara beredd på att folk kan titta på ens bröst om man har urringat. Precis som att man får vara beredd på att folk kollar på ens ben/mage/armar om man är på stranden. Eller som att folk spanar in ens rumpa/snygga skor/whatever när man är på stan. 

Jag säger inte att det är OK att någon stirrar på en, verkligen inte. Men jag tycker inte att det spelar någon roll om det är ens bröst eller t.ex ens näsa det stirras på, det är lika oartigt vilket som. 

Det är såå svårt att förklara! xD
Jag är OK med att killar kollar på mina bröst, jag tycker det är naturligt (jag spanar ju också in folk?) och jag tar det (oftast) som en komplimang. Däremot finns det en gräns, och om någon skulle gå över den så säger jag ifrån.

Arinya
4

Kolla lite snabbt tycker jag är ok men inte att stå och verkligen stirra.

Sen på tal om #32 så undrar jag varför tjejer lägger upp skitfina bilder på sig själva och skyller ifrån på nåt eller säger "åh jag är så ful" eller "jag hade ingen annan bild" för alltså de känns ju som att dom bara vill ha uppmärksamhet eller en bortförklaring för att man tog just den bilden….svårt att sammanfatta förlåt för OT

[Tuulikki]
0

#35 +1! Undrar jag med!

nottheonly
3

#35 Jag tror att det är väl det de är ute efter, alltså att få uppmärksamhet och bekräftelse (vilket alla vill ha?) men vissa kanske behöver det mer för att de får dem att må bra 🙂