Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 8528 ggr
[MikeW]
3

Roliga sms.

Tänkte göra en tråd där ni kan skriva några av det roliga sms som du har fått! :)

Jag fick en utav min pappa idag, detta är vad han och jag skrev.

**Jag: Fick precis resultatet på nationella provet i svenska. Jag fick D på första delen och E på andra delen :)

Pappa: Jättebra stolt över dig jag är, må kraften vara med dig.**(ifrån starwars :P)

Kanske inte var så himla roligt, fast jag och min kompis fick ett bra litet skratt över det iaf :P

Så vad är några utav era sms som ni skrattar över? Dela gärna med er :)

[jofse^^]
0

min pappa skulle skriva jätte bra när jag fick ett D på ett prov i skolan men då skrev han gätte bra och jag bara tänkte wtf men sen så skrattade jag bara

[Spökriddare]
22

Min kompis skrev precis till mig

"Jag vill gifta mig med en snygg afrikansk prins, flytta till Afrika och få små blattebarn" 

Jag höll på att dö av garv. Tror det beror på att jag fick cirka två timmars sömn i natt…

[MikeW]
0

#2 Ahaha xD

[RC1393]
2

#2 Låter som om hon sett en prins i New york 😂

nottheonly
13

Min pappa skrev ett sms till mig förut som det stod såhär i: "Hej vissa bygger bo i holkar men en del slår rot i telefonen."

Haha, jag hade alltså pratat med någon i telefon ganska länge när han hade försökt få tag på mig 😛 skrattade en del åt det.. ^^

[MikeW]
0

Haha :P

Jessicahagstrom94
3

Felstavningar är ju lite kul och ord som telefonen ändrar själv :)

smsade med mamma förut och sa att jag kan kolla igenom katthemmets dator och programmet till deras hemsida imorgon när jag ändå ska jobba (ska lära mig hur deras hemsida funkar eftersom jag ska börja uppdatera den)

fick till svar ; Ja du kanel kolla datorn imorgon :)

…kanel?

Jessicahagstrom94
8

Och lite kul när jag smsade med min bror:

Han: äre fest i helgen?!

Jag: vilken dag och hos vem isåfall?

Han: japp

Jag: haha vadå japp? 

Han: jag vet inte :D

Haha min bror är störd!

När jag kom  hem en gång och hade glömt nycklarna och därför bestämde mig för att plinga på några gånger för att vara dryg, fick jag sms från min bror:

- Sluta plinga på! ät på toa!

- om de är du

för det första skrev han "ät på toa" och för det andra visste han inte ens om det var jag ;)

[MikeW]
0

Hahaha xD "japp" :P

Smullis
5

Jag och en av mina bästavänner Jag: "Vi är sjuksystrar! :D Vi är sjuka och vi är systrar!" Kompis: "Japp ;P" Jag: "Logiskt" Kompis: "Typ lika logiskt som ungefär allt vi säger :D" True, true :P Gud vad dryg jag var förr: Kompis: Wihou!!!! Is och blåst i backen med röda mörbultade kinder och en fot som gör ont…. YAY!!! :D Hoppas att alla andra där hemma har det lika bra, men nu ska jag ut i backen igen! ^^ Puss o kram! //Maja Jag: Ok ._____.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Smullis
0

Märkte att min text blev kladdig och konstig…

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[00livia]
11

Kompis: Oliviaaaa! Squashen är efter mig!!!

Jag: Dafuq?

Kompis: Hör på ordet, squash, hjääälp!

Jag: hehe, är du trött?¨

Kompis: omg! squashen har rosa string kallingar! 

Då skrattade jag något sjukt  😛

:holmgreen:
5

Fick det här från min käre vän nyss: (Mellanslaget symboliserar ett nytt meddelande)

"Nicole. "

"Jag ska riva sönder natur boken o sen äta den o sen spy ut den o sen kasta något vasst på den o sen slänga den över balkongen. "

Hahahahaha ännu ett av dessa ryck. hm.. haha 😂

Quenzi
6

Jag: Graahh! Jag vill ha nya pennor!

Kompis: Köp de då! :P

Jag: Lätt när jag inte kan ta mig till stan och inte har några pengar. xD

Kompis: Ta pengar från din mamma och lifta med ett gammalt fyllo. ;)

PJUM

Jessicahagstrom94
3

Haha det här är inga sms, men jag skrev just detta till min pojkvän på facebook;

-hörru påminn mej om att jag ska handla glass och nyponsoppa imorgon :D <3
-så jag kan dricka varm oboy med glass i :D <3
-öh… nyponsoppa mena jag ;o
-fan fick jag oboy från?!

Haha ja, vad sjutton fick jag oboy från…?!🤔 varm oboy med glass i? nja, hoppar nog över det tror jag?

WilmaP
28

Jag: Aa jag tappade bort mobilen så
Mamma: Ok, hittade du den? :)
Jag: HAHAHAH nej du vet jag skriver med mina tankar

Snacka om IQ-befriad mamma..😂

WilmaP
11

Jag: Vad annars?
Bror: Veg obe
Bror: Vet unte
Bror: Vet inr
Bror: Vetibew
Bror: Vet ibre
Bror: Vet ibte*
Bror: Vet inte*******

Hur kan man va så misslyckad? lol

Inaarah
22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en printscreen på det knasigaste sms jag fått. Autocorrect at it's best. 😂

[MikeW]
0

#18 Wtf? xD haha

BunnyHope
0

#18 Klartext tack! XD

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

Inaarah
4

#19 & #20: Jag och min mamma skulle ta med pappa på en utflykt (han visste inget), så hon skulle berätta för mig hur vi skulle göra på morgonen. Det hon skulle skriva var väl typ "Jag kan göra frukost så att den är klar strax efter nio. Väcker dig nio. Kan du tala om vad vi ska göra, apropå spindeln i blomman?" (med spindeln i blomman är svårt att förstå för utomstående… Var en ledtråd till min pappa. :) )

Tror min mamma var väldigt trött, så jag var tvungen att ringa upp. Ledde till många skratt 😉

[vigge_]
0

Min kompis och jag bråkade via sms. Då skrev han "vigge ska alltid vara den speciella, den smarta" jag tog det som en komplimang haha :)

[MikeW]
4

Min pappa igen! :P

Pappa: Har köpt tändstiftnyckel till din moppe kollar i veckan ok pappa??

Jag: Ok min son

Pappa: Vad menar du min spräckta kondom?

Jag: Jag älskar dig ditt fylleknull :)

Pappa: Menar du Wille? (min storebror :P)

Jag och mina kompisar skrattade ihjäl oss! :P

[00emi07]
6

Jag och min kompis igår Kompis: kan du köpa mitt ex? Jag: ska jag köpa ditt ex? (: Kompis: nej, mena kan du köpa sex? Jag: ??? Kompis: oj vad mycke fel ja skriver! ( sitter i sumpig bil) Mena kan du köpa kex? ( skrev till varan när vi skulle ha party tillsammans)

Revolt
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja min mormor har lite svårt att skriva sms HAHA

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥