Mösspåtagning
Ni som tar studenten i år, när tar ni på er hattarna? I den stad jag pluggar i så har man inte på sig mössorna förs på själva studentdagen, men i staden jag bor så har man på sig mössorna en månad eller så innan studentdagen.
Så när tar ni på er mössorna?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vi hade mössorna på studentdagen 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Några på min skola brukade ha ca 2 veckor innan studentdagen för att ha på sig när de söp o hade sig 🤦♂️ ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Vi tog på våra på studentdagen. 🙂
ca 1 vecka ska vi ha mösspåtagning :) då börjar vår studentvecka :)
// Michis
Jag har för mig att vi hade våra mössor på valborg .. Då var de mösspåtagning på skolan och sen senare letade vi oss ut i stockholms natten ;)
Sen hade vi dom för andra gången på själva studenten
Här i Skövde tar man på sig på mössan studentdagen :) aldrig hört att man har det innan men däremot efter, tror det var tradition förr att man hade på sig den tills man började på universitetet.
#9 Jag tror det var tradition i Lund/Uppsla, de är ju väldigt traditionsbundna :) Jo det har jag stött på också, ser lite konstigt ut imo haha
Om jag minns rätt så hade vi mösspåtagning veckan för studenten. Men det var endast en liten samling i aulan då rektorn höll tal och vi skålade i champagne. Annars bara på studentdagen :)
Jag tror att man har på sig mössan under hela sommaren här i Danmark. I alla fall vad Mads har berättat. 🙂
30 april, valborg alltså (jag bor i Stockholm) 🙂
Tror dock inte jag kommer hinna få min mössa tills dess, så blir väl inget förrän på studentdagen för mig 😮
#13 Beställde sent så får skylla mig själv, men trodde ändå inte det skulle ta så himla lång tid att få den 😕