TonÄringar iFokus

TonÄringar

Etikett: undersökningar
LĂ€st 8078 ggr
Hamsterlycka
0

Vad vill ni att ert/era barn ska heta?

Nyfiken i en struuut! đŸ˜ź
 Men som rubriken lyder, vad vill ni att era barn ska heta? Eller ni kanske redan har barn, och isĂ„fall, vad heter dom? ;)

Jag Àlskar anorlunda namn, sÄ om jag skulle fÄ ett barn nu skulle jag nog vilja att det skulle heta:
Flicka: Giselle, Bella, Nikki, Ophelia, Lexi, Mollie, Stella, Jindra, Maya eller Dolly.
Pojke: Edmund, Liam, Oliver, Joel, Willie.. haha kommer inte pÄ sÄ mÄnga. ;)

Sen mÄste jag tillÀgga att det var en i min förra klass som hette Zelda. Och hon var svensk. Tyckte det var skitcoolt! ;)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 HjĂ€rta

[Tilde]
0

Riktigt svĂ„rt! Har bara tjejnamn jag fastnar för pĂ„ barn. Gillar verkligen namnet Freja! SÄÄÄ nordiskt och fint! đŸ˜ƒ

Mina barn ska absolut ha skandinaviska/germanska namn! Inga engelska eller pÄ annat sÀtt utlÀndska namn. Tycker vi har sÄ fina namn hÀr i norden och jag Àr stolt över mitt ursprung, sÄ det ska absolut bli sÄna namn. :)

NÀr jag var liten ville jag att min framtida son skulle heta Benjamin (bara för jag fangirlade över Benji frÄn Good Charlotte, haha), men inte lÀngre xD

Fridaaaa
0

Absolut ingen aning xD
SÄnt jag kommer pÄ den dagen jag Àr gravid eller nÀr barnet kommer ut ;)
Dock Àr jag & sambon inte helt överrens vilka namn som Àr fina haha :D Men vet inte ens om jag skaffar barn eller inte sÄ :P

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Iceland
0

Hm vi har diskuterat det lite min sambo och jag :P

Ifall jag fĂ„r en flicka sĂ„ vill jag att hon i alla fall ska heta JennĂœ i mellan namn, efter min mamma :P 

NĂ€r det kommer till förnamnet sĂ„ gillar jag Delilah men det passar ej sĂ„ bra tillsammans med mellannamnet sĂ„ jag vet inte :P 

PÄ pojkar gillar jag namn sÄ som Liam, Vincent och AndrÚ :)

Dock blir det inga ungar hÀr pÄ lÀÀÀÀnge! ;)

http://isabellarun.weebly.com/

[Spökriddare]
1

Tjej: Ruby. 

Kille; Bobby-John, Sammy.

Underbarn
0

Tycker om Isak Jacob och Isabelle men en hel del Är kvar innan jag ska ha barn sÄ jag hinner nog Àndra mig ;)

Greigh
1

Min son heter Andreij, Averno.
Han skulle som planerat heta Aaron, men efter förlossningen sÄg han inte alls ut som nÄgon Aaron. SÄ vi fick sitta och diskutera passande namn inne pÄ BB, sÄ det fick bli namnet efter min favorit-regissör Andrey Iskanov (fast med en annorlunda stavning), samt namnet pÄ en av vÄra absolut bÀsta vÀnner Averno :P

Namn pÄ kommande barn blir kanske nÄgot av:

Flicka:
Alicia
Antonia
Aurora
Althea
Anima

Pojke:
Aaron
Arian
Atle
Andrew
Anthony

[WickedAlly]
0

Jag har alltid tyckt att Kevin och Andreas Àr fina namn, tjejnamn Àr svÄrare tycker jag. Min föredetta mentors dotter heter Junis, gillade det inte alls i början men nu skulle jag absolut kunna tÀnka mig att döpa min dotter till det.
Eller Marianne, men inte med stumt e pÄ slutet. Har en Marianne pÄ min danska sida av slÀkten och namnet har liksom fastnat i mitt huvud.

Jojaton
0

Vill ha en flicka som heter Charlie. Annars gillar jag namnen Casper, Caspian och Benjamin.

Johanna - Instagram

Afturelding
2

FÄr vi en dotter sÄ ska hon heta Idun. Och Zoila efter min mormor.

Vi har Ànnu inte kommit pÄ ett bra pojknamn, men det kommer sÀkert om vi skulle vÀnta en son nÄgon gÄng ;)

/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pĂ„ fantasy.ifokus.se

nlinds
0

flicka : Lucy, Naima, Melanie, Alexis (finskt).
Pojke: Liam, Leo, Alexi (finskt).

Inte för att jag vill ha barn redan, men de klart man tÀnkt pÄ det osÄ :)

"After every storm, comes a rainbow" RegnbÄge

Min blogg, titta gÀrna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

PiganX
0

Ingen aning om jag nĂ„nsin kommer skaffa barn, men finns nĂ„gra namn jag tycker Ă€r riktigt fina. 

Tjej: Ina, Leona, Cecilia, Leya. 

Kille: Vince, Leo.

Thildalulu
0

Jag vill inte ha barn. Jag vill döpa nÄgot av mina djur till svea och de kanske mitt barn ocksÄ kan heta om de om de blir en tjej. HAHA stackars barn

Fridaaaa
3

#12 Svea till ett barn Àr det ej fel pÄ? :)

Itchy
1

jag har alltid sagt att jag kommer aldrig skaffa nĂ„gra barn (Ă€nda sen jag var vĂ€ldigt ung) 

men om den dagen mot förmodan skulle dyka upp sÄ vet jag ÀndÄ vad för namn det skulle bli, för en Pojke Àr mitt val Damien, skulle det bli en flicka blir namnet Nemi

You can't spell Bitchy without Itchy

[MiniPim]
1

Har alltid gillat namnet Tilda och Tilde, men det Àr inget jag vill döpa mina barn till! xD TÀnker dock inte föda ett barn för det gör ont.

Men om det nĂ„gonsin skulle hĂ€nda sĂ„ skulle mitt barn heta Mellanie eller Michelle! Fast jag vill ha en kille Ă€ndĂ„, för tjejer Ă€r sĂ„ bitchiga ibland och har vĂ€ldigt mycket tjejproblem tycker JAG. Inte alla men! 

Om jag fÄr en POJKE, sÄ skulle den heta Liam eller Oliver mahaha

Thildalulu
0

#13 Nee, men jag har alltid velat ha en whippet som heter Svea och dÄ kÀnns de mer som ett hundnamn för mig.

Cazzos
0

Jag vill inte ha barn i framtiden, men man vet ju aldrig vad som hÀnder. Jag kanske Àndrar mig sen.

Om jag skulle fĂ„ en flicka sĂ„ vill jag att hon ska heta Amanda, Emilia, Monica eller Robin. Om jag fĂ„r en pojke sĂ„ ska han heta Oliver, Lucas, Victor eller Hugo. 😎

Jag tycker att de Àr fina namn som jag Àven skulle kunna döpa en hund eller katt till. Jag Àr ganska sÀker pÄ att jag skaffar antingen en hund eller katt i framtiden.

[Tilde]
0

#12 Svea Ă€r ju jĂ€ttesött!  :)

Smullis
2

Pojk: Chester, Milo, Nico, Tyler, Bobby eller nÄgot. Flicka: Bailey, Flow, Trillian, Pixie eller Nicki :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jesperlinden97
18

Deodorant och Olga-Maria.

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare pĂ„ TonĂ„ringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

[Sniff]
0

Är sugen pĂ„ att döpa nĂ„gon till Magnhild
 men tror nog inte att jag kommer göra det Rymdblomma vore ocksĂ„ ett hĂ€ftigt namn! 

Men Idun Ă€r ett av mina favoritnamn, sĂ„ det finns en chans att mitt barn fĂ„r heta det. Isak gillar jag ocksĂ„, men det kĂ€nns lite för vanligt. Men jag vet inte ens om jag kommer ha barn i framtiden, sĂ„ jag har inte funderat sĂ„ mycket pĂ„ det😛

Men alltid nĂ€r jag hör/lĂ€ser om ett fint eller roligt namn sĂ„ tĂ€nker jag "Det ska jag döpa mitt barn till!" hahađŸ€Ș

Roonja
2

Jag gillar ocksĂ„ lite ovaliga namn pĂ„ tjejer och vanliga pĂ„ killar. 😛

Flicka: Jessie, Stella, Smilla, Bonnie och Ninell

Pojke: Mio, Eric, Kevin och Oskar

dermot
14

NĂ€r jag var yngre sĂ„ hade jag en perfekt plan om vad min unge skulle heta om det var en pojke. Och han skulle heta Peter. 

Men sen började jag kolla pĂ„ Family Guy

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

WilmaP
0

NĂ„gra namn jag tycker Ă€r fina och har tĂ€nkt döpa mina barn till Ă€r Julia, Alicia & Nathalie + Alwin, Theodor och Alexander. Det Ă€r de jag har tĂ€nkt pĂ„ men nĂ€r jag tĂ€nker efter kĂ€nns de alldeles för vanliga och trĂ„kiga. Jag tycker det Ă€r roligare med mer unika namn. Men jaja, det lĂ€r vĂ€l förhoppningsvis dröja innan jag blir gravid sĂ„!😃

Emshify
0

Tjej: Marianne, Emilia, Vega (ja, för det Àr ett ascoolt namn!), Elise, Elisabeth.

Pojke: Adrian, Sam, Maximilian/Max, Filip.

emmaap
0

Freya, Frieda, Maya, Tyra och speciellt Siri Ă€r flicknamn jag gillar. 
Pojknamn Àr svÄrare, men gillar Olle, Niklas, HÄkan och Nils sen ser jag gÀrna att en eventuell son fÄr mellannamnet Rickard efter min pappa. :)

HĂ€lsningar Emma! :)

Gimbergsson
5

Jag vet inte om jag nĂ„gonsin kommer att skaffa barn eller om de kommer att heta nĂ„got av dessa namn men det Ă€r mina absoluta favoritnamn som jag gĂ€rna vill att ett framtida barn ska heta :)

Flicka
Iselin
Noelle
Milda
Nora
Lily Liv
Ines

Pojke
James
Leonard
Jack Levi

De fetmarkerade Àr mina absoluta favoriter!

Thildalulu
4

#18 Japp😃

#20 Dafuq, HAHA. Hej Deodorant hur mÄr du idag??

Wezza
0

#27 Min brorson kommer troligen heta Levi ;)

Skulle jag nÄn gÄng fÄ en tjej sÄ ska hon kanske Alice

Medarbetare pĂ„ Hundparkour.ifokus

Jojaton
0

#27 Äh, min lillkusin heter Liv, det Àr sÄ fint! :)

Johanna - Instagram

iJennie
0

Har alltid Àlskat

Tjejer:

Madicken, Wera, Charlie, Lily osv. (alla blomnamn pÄ nÄgot vis)

Killar:

Walter, Willhelm

Men sedan gillar jag alla ''ovanliga'' namn! :)

/Kram Jennifer

[00livia]
0

Dotter:

Luna eller Minnah đŸ˜

Timmorn
0

Det beror i slutÀndan pÄ vad barnet verkar vara för en nÀr det Àr fött, men hÀr Àr nÄgra av de jag gillar. jag skulle vilja om det passar in att om det Àr flera barn att de har samma initialer, det har jag och min bror vilket jag uppskattat allt mer.

jag skulle vilja ha nÄgot mer fantasifyllt namn
 Fast det finns Àven klassiska namn som har blivit allt populÀrare som jag tycker om.

Tjejer
Alanna
Alexis
Isadora
Isabella
Elizabeth
Jennie
Vildlilja - mellannamn 

Killar
Dante
James
William
Vincent
Isildur

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earthï»ż that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Justie]
0

Flicka: Scarlett, Cattleya, Laura eller Isabelle

Pojke: Benjamin, Jeremy eller William

🙂

makeupbox
0

Jag har ju redan haft en massa barn ( i form av mina djur) de har bland annat hetat Stella, Astrid och Alice (resten ej sÄ mÀnniskopassande namn) vilket varit namn jag gillar och skulle kunna tÀnka mig att mina riktiga barn skulle heta men nu Àr de ju tagna av mina djur

Jag lÀr inte födda barn pÄ minst 10-15 Är sÄ jag har ingen aning vad de kan tyckas komma att heta..

fairbanks
0

Flicka: Svala, Mildred, Liv eller Li Pojke: Vidar eller Ed

Quenzi
0

Jag Àr vÀll inte sÄ dÀr jÀttemycket för barn (livrÀdd för dom), men skulle jag nÄgon gÄng Àndra mig och vilja ha barn sÄ..

Kille:
Charles/Charlie

**Tjej: 
**Hedvig/Hedda

PJUM

hahael
0

Nu ska jag dock inte ha barn men de finns namn jag gillar.

Katniss. Peak. Coraline. Jack. Maximillam. Rue. Gustav

Sen skulle jag sÀga att jag laddade ner dom frÄn Piratbay om dom frÄgade var dom kom ifrÄn :D

Klart att laxen ska ha en jolle

LLLINN
0

Flicka: Alexandra, Rebecka, Elvira

Pojke: Leo, William, Kevin

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

CorneliaAndersson
1

#15 Hahaha Aynaz, samma instÀllning som jag!! x''3

#23 Hahaha x''D

SjÀlv vill jag inte ha barn..
Men om det nu skulle hĂ€nda sÄÄ 

Tjej:
Cornelia nr.2
Mini Cornelia

Kille:
Cornelia Junior

Hahaha, ne,, men. jag vill inte ha nÄgra barn!!;))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare pĂ„ Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Bananbullar
1

Jag Àr sÄld för (killnamn): Edwin, Theodor, Albin, Melton
(tjejnamn): Emma

[rocklover]
2

tjejnamn: Gunn-britt

pojknamn: Gunn-Bert

Smullis
3

#42 Fyndigt och fint

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Hamsterlycka
0

#41 Min lillebror heter Albin, haha. đŸ˜ƒ

#42 Hahahah, snygga!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 HjĂ€rta

bambiiii
1

20# HAHHAHAHAHAHHAHAHA JESPEER!!! DEODORANT! FÖRLÅT KUNDE INTE HÅLLA MIG!

Bambi du Ă€r min Ă€lskling â™„ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

bambiiii
0

Tjej: Steffie,Stephanie, Jade, April, Meg

Killar: ingen aning och vet inte..

Bambi du Ă€r min Ă€lskling â™„ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Josefinaaa
1

Tjej: Victoria, Isadora, Tess, Charlie, Àngla och Claudia Kille: Elliot, Melvin, Simon, Loke och Hjalmar :)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❀

[Sniff]
0

Hittade ett nytt namn igĂ„r: Alfhild! Magnhild och Alfhild â€ïž

[Lindixo]
1

Tjej: Irmelin, Sol Angelica, Melissa, Melanie
Kille: Tamlin, Heike, Liam, Leo, Theo

Tokyo
1

Om jag kommer fÄ en tjej skulle hon heta Juni, Denise eller Bella och dom enda killnamn jag kan komma pÄ som jag gillar Àr Anton & Albin. ^^

Mitt absoluta favoritnamn Àr Denise :3

[Justie]
0

Pojke: Logan eller Jeremy.

Flicka: Scarlett, Cattleya eller Laura.

🙂

Michaela-N
0

Ingen aning, men nĂ€r det valet vĂ€l blir aktuellt kommer jag (tillsammans med min partner dĂ„ antagligen đŸ™‚) vĂ€lja ett namn som smĂ€lter in i miljön det ska vĂ€xa upp i. Jag tycker att det Ă€r det viktigaste av allt. Om jag flyttar till Tyskland (som jag funderar lite pĂ„ just nu) sĂ„ kommer det alltsĂ„ bli nĂ„got tyskt, Ă€ven om jag tycker att fornnordiska namn Ă€r jĂ€ttefina.

[Ponnyflicka]
0

Jag har sedan lĂ€nge tillbaka velat ha en dotter som heter Elle, Amylie eller Evangelin. đŸ˜ƒ

Men pojke vet jag inte.. đŸ˜•

[rocklover]
0

#53 Kent-benny
Lars-dennis
 Budvar kanske?

Thildalulu
0

#54 HAHA kan man heta Budvar undrar jag.

[trabajo]
0

Tjejnamn jag tycker Àr fina Àr t.ex Milda, Juni, Li.
Pojknamn jag gillar Àr t.ex Emilio, Adrian, William o.s.v

Minrandigalama
0

haha hmm..

om det blir tvĂ„ tvillingar skulle ja vilja att dom hette Scarlette och Juliette 😇
Andra tjejnamn jag tycker om Àr: Joline, Celine, Novelia, Freya,Melanie,Leoni :) Lite ovanliga sÄdÀr..

pÄ killar tycker jag om: Liam och Jasper

^^

Jesperlinden97
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#57 Jasper?

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare pĂ„ TonĂ„ringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

Minrandigalama
0

ja :)

Frosstis
0

Veronica, Cassandra

Sam

darkness
0

Flickor - Amelia, Svea, Leah, Lana

Pojkar - Loke, Lukas

Men helst vill ju jag ha tvĂ„ flickor, Amelia och Svea samt en son som ska heta Loke (dock vill inte min pojkvĂ€n att sonen isf ska heta Loke pga att han tror att han ska bli mobbad eller förknippad med guden Loke) 

Det Ă€r ju jag som ska gĂ„ runt och se ut som en flodhĂ€st i flera mĂ„nader och sen klĂ€mma ut en 4-5 kilos kloss sĂ„ dĂ„ borde jag fĂ„ bestĂ€mma đŸ˜źđŸ˜Ą  haha

// Stephanie och hĂ„rbollarna Oskyldig

[trabajo]
0

#61 VĂ€ger en bebis 4-5 kg?😼

darkness
0

Kan de göra ;) jag vÀgde tror jag nÀÀstan 4 och min pojkvÀn vÀgde typ 5 ;) sÄ vi lÀr vÀl fÄ jÀttebebisar \(O.o)/

[trabajo]
0

#63 Men gud😼Jag vĂ€gde typ 2,7 tror jag..

Fridaaaa
0

#65 5kg! DÄ mÄste de tagit kejsarsnitt. LÄter vÀldigt mycket :S

[Tilde]
0

3-3,5 Àr nog genomsnittsvikt. :)

Jag och min sambo kommer aldrig att komma överens om namn till vĂ„ra framtida barn. Jag vill ha nĂ„got typiskt nordiskt (typ vikingaaktigt) sĂ„ som Freja, medan han var inne pĂ„ Caroline

. Inget emot namnet Caroline, men det Ă€r pĂ„ tok för vanligt för min smak! đŸ˜› Och namnet Christian, som han ocksĂ„ gav som förslag
. vi som Ă€r ateister! xD Danmark Ă€r konstiga.

darkness
0

NÀst intill ;) men hans mamma hade redan klÀmt ut 4 st innan honom oxÄ ;D

Sweelin
0

#49 KĂ€nns som om nĂ„gon har lĂ€st Sagan om Isfolket? đŸ˜Ž

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[trabajo]
0

#68 Haha ja, massa namn dĂ€rifrĂ„n var det!😛