Rymt
Har nu rymt från hemmet jag bodde på. Sov hos en bekant inatt men har ingenstans att sova nu. Vill hem men har inget hem. Funderar på att bli tagen av polisen inatt eller gör nåt så jag hamnar på sjukhus. Då har jag iaf nånstans att ta vägen. Har lite sprit så får hitta på något efter jag druckit.
Kan du inte ringa till psyk-akuten så blir du hämtad med ambulans från där du befinner dig. Du behöver inte göra dig illa för att få hjälp. <3
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Gör mig hellre illa
Det känns kanske bättre för stunden, men inte i det långa loppet. Dessutom så hjälper det ju inte dig särskilt.
Det hjälper inte att skriva här på Tif så att vi ska tycka synd om dig, du tar ju ändå inte emot alla råd du har fått utan pratar bara emot så ser inte anledningen till att skriva. Sök riktig hjälp istället, det behöver du! Alla har vi hemska och jobbiga perioder i livet och det gäller bara att stå ut och försöka göra det bästa av situationen istället för att gräva ner sig ännu mer. Jag är säker på att du klarar dig ur det här men sök hjälp först och främst!
MVH Wilma
TS, skönt att se att du fortfarande verkar vara vid liv 🙂
Finns det verkligen inte någon vuxen du kan vända dig till? Jag tror nämligen att det kan bli både svårt och jobbigt för dig att reda ut situationen på egen hand. Och du kan ju ogärna bo på gatan liksom…
Vad du än gör - gör inget dumt mot dig själv! Önskar att jag kunde komma med något bättre råd än så, men kommer inte på nåt just nu tyvärr.
Kram ❤️
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#4 Sådär skriver man inte "att vi ska tycka synd om dig". TS behöver hjälp, inget fördom.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
WilmaP, behåll sådant du inte vet om för dig själv, snälla! 😐
#7 Vad menar du nu?
MVH Wilma
Är det du nu igen! Din stackare… Du verkar verkligen inte ha det så bra! ): Vad du än gör…. GÖR DIG INTE ILLA!
Det var väl inget fel i det wilmap skrev. helt sant ju folk här ger råd och råd och råd men allt svar TS ger är jag gör hellre si eller så.
förstår självklart att TS mår riktigt dåligt men det hjälper inte att göra sig illa utan sök hjälp som wilmap skrev.
alla här menar ju bara väl men det verkar inte gå fram till TS som bara är inne på det dåliga nu! (vilket inte är konstigt) men ber man om råd och hjälp kan man väl läsa och ta sig en rejäl tankeställare om att det faktisk kanske inte är så bra ändå att skada sig.
Wilma har rätt..
Du måste ge dej att söka uppmärksamhet hela tiden, du kanske mår dåligt, men skriv det inte här och drabba alla med skuldkänslor för att dom inte kan hjälpa dej..
Lycka till, hoppas du förstår att det kan bli bra. <33
#11 fick inte du skrivförbud!? -.-
😓om det är ngt, jag finns här! ❤️
Varför har *11 fått skrivförbud i så fall?
hon skrev ju även lycka till och hoppas allt blir bra.
Till Ts jag läste att din ex kille skrev väldigt illa om dig och jag förstår dig såååå mycket att det känns för jävligt. MEN vill du att han ska "vinna"????
han skriver ju så av en anledning och det är för att trycka ner dig för att få dig att må dåligt, att själv hävda sig.
om du nu tar åt dig så mycket som du gör lyckas han ju!!!!! det vill du väl inte? ge han rätt? känslan att vara stark och tuff och lixom jag bryr mig inte om vad du gör eller säger är väldigt skön! så snälla ryck upp dig! ta och lyssna på allas råd!!!!! och SLUTA tänka så negativt. Jag har med varit med om MYCKET!!! och jag försöker alltid tänka och se positivt i allt! (det positiva i det han skrev är ju att det visar hus låg och svag människa han är, men du kan visa att du är bättre och starkare än han genom att rycka upp dig!) och snälla var stark och tänk på att tänker man negativt blir saker oftast värre än vad det är just för att man är extra känslig och mår dåligt. och sen måste du väl ta emot hjälp på tex psyk akuten!!!!?
#12 Hon har bytt användare :S
#11 Har man fått skrivförbud får man inte göra nytt konto och använda!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Hon har gjort en ny som heter Elinsfokus, förut hette hon Elinsifokus typ..
#11 Hade inte TS skrivit här så hade hon fortfarande varit helt ensam. Nu försöker jag hjälpa TS på olika sätt.
Om någon är ledsen och nere ska man då "sparka" på den som redan ligger. Det blir väl knappast bättre. Ta er tid och lyssna på personen. Det är en människa där bakom, och säkerligen en väldigt ledsen sådan.
Kom igen nu, var vänliga! ❤️
#13 hon har gjort något mycket taskigt. Skrivit en sak i en tråd!
#11 hördu, Elinsfokus! Du har skriv förbud! Det dunskrev va inte ok! Så sluta skriva!!
Vill bara inflika att det inte är så enkelt som att "bara rycka upp sig", "börja tänka positivt" och "låta bli att ta åt sig" när någon säger/gör något taskigt.
Nu är jag helt emot att ställa diagnoser på folk över internet (speciellt när man inte är psykolog/läkare 😇😛) så jag tänker inte ens försöka uttala mig om vad vare sig TS eller någon annan eventuellt skulle kunna "lida av" eller inte. Men en person som t.ex. har drabbats en depression (dvs. en psykisk sjukdom) kan inte "bara rycka upp sig". Det är (ofta) liksom en del av depressionen att må pissdåligt, "se allt i svart", inte orka ta tag i saker och säga nej till allt, även om man egentligen innerst inne vill ha hjälp att komma ur sitt dåliga mående.
Jättebra att man vill stötta och hjälpa någon som verkar må dåligt, men att "bara rycka upp sig" och "börja tänka positivt" är inte alltid så enkelt i en del fall. Det handlar INTE om att man söker uppmärksamhet, är allmänt gnällig eller otacksam för de väl menade goda råd man får.
Kan kanske vara värt att hålla i tanken 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Nej absolut inte lätt att bara rycka upp sig! OCH alla människor är olika (vilket är tur det)
Men jag lyckades rycka upp mig ur psykisk depression av att jag hade folk runt mig som ofta ofta påminde mig om att försöka tänka positivt och se positivt i allt även fast det var svårt, min psykolog sa till och med så!?
MEN alla är olika och jag vet inte alls vad TS varit med om och det verkar ju tyvärr som att TS inte ha många runt TS som kan stötta.. DÄRFÖR kan man ju som TS försöka läsa och lyssna och tänka på allt som alla ger som förslag och stöd istället för att bara svara nej jag tänker göra så.
Vill inte diskutera det här längre
Nej men du måste nog ta emot hjälp!
lycka till!