Smink?
jag brukar bara ha mascara och ett svart streck över de övre ögonfransarna :)
Jag brukar bara ha mascara, kajal och ibland ögonskugga 🙂
Vill inte ha för mycket smink osv utan bara så att jag ser piggare ut 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Brukar ha concealer, solpuder och lite rouge på vintern och mascara! Vill vara noga med att fortfarande se ut som mig själv när jag sminkar mig, och bara sminka för att se fräschare och piggare ut :)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Har mascara och lite puder de gånger jag sminkar mig :)
Nada. Använder inte smink längre, inte på vardagar iallafall. Men om jag gör det så blir det ögonbrynspenna och/eller concealer :) Om jag ska iväg någonstans brukar jag däremot sminka mig. Tycker det är jätteonödigt att sminka mig när jag bara är i skolan, jag har ändå ingen där jag försöker imponera på ;)
Jag är faktiskt lite inne på samma spår som Elsa :P Känns som 'slöseri med tid', så jag har slutat sminka mig :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Här är en bild på mig med smink och utan smink! Dock har jag olika hårfärger för bilden med smink inte är nytagen, men så brukar jag sminka mig om jag ska på fest eller ut och shoppa. 🙂
Brukar ha; foundation, rouge, mascara, kajal, ögonskugga och läppstift
Är jag lat så skippar jag skuggan och läppstift.
#5 Gud vilka bra ord jag fick höra där! Alla tjejer i min klass säger att man är vackrare när man sminkar sig, så nån gång har jag sminkat mig i skolan. Men du har rätt, jag försöker inte imponera på nån! (:
Jag ser ut som ett troll utan smink så jag sminkar mig när jag är utanför huset, haha!
Foundation för att täcka över fula saker så som finnar och mörka ögon(ser vanligtvis ut som om jag fått en smäll över ögonen om jag inte har det), dock måste jag införskaffa ny eftersom min tog slut nyligen.
Ögonskugga används också flitigt, oftast någon mörkare nyans av grå eller beigebrun, eyeliner och mascara.
Sommaren 2012, inget smink.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
TS: Du är väldigt vacker utan smink 🙂
Jag använder bara smink då det är något speciellt så som arbetsintervju och fester.
Jag använder mig av mascara, kajalpenna och ibland concealer och flytande eyeliner🙂
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag använder smink när jag känner för det! Ibland till skolan, ibland om jag ska ut, men för det mesta går jag utan. Är helt enkelt för lat för att orka fixa det. 😛
Vill heller inte använda det för ofta så att folk blir "vana" när man har smink, för då känner jag att jag tillslut inte skulle kunna gå utan. Och det vill jag absolut inte ska hända.
Men när jag väl sminkar mig så blir det mascara, kajal, eyeliner och ögonskugga. Men kör på en ögonskugga med glitter och ytterst lite färg.
Kanske inte en så diskret vardagssminkning, men jag gillar det! 😂
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Jag använder smink så gott som varje dag. Foundation, eyeliner och ibland ögonskugga.
Jag gör det inte för att imponera på någon annan, jag gör det för att jag trivs bättre med mig själv då. Jag imponerar alltså bara på mig själv, det är anledningen att jag sminkar mig :)
"slöseri med tid"? Beror ju på hur länge man sminkar sig. För mig tar det max 5-10 min 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med Frida. Sen tycker också jag att smink är KUL, så det är verkligen inget slöseri med tid! 👍
Som bas använder jag antingen mineralfoundation från Tikei eller en BB creme, använder främst foundation när jag ska iväg någonstans, och BB creme när jag jobbar.
Sen använder jag concealer, bronzer, highlight, rouge, mascara och ibland ögonskugga och/eller eyeliner. Beror på vart jag ska och hur mycket tid jag har :) Fyller alltid i ögonbrynen också.
Johanna - Instagram
#13 Om jag ska sminka mig tar det iallafall minst 20 min, en tid jag inte har på morgonen. Så orkar inte, känns slösigt då även fast sminkning är ett av mina intressen :p Men då snackar vi om extremsminkning och sånt går jag inte till skolan med x)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
När jag sminkar mig (bara på helger)
använder jag : foundation för att täcka över mina röda partier och mörka ringar runt ögonen, puder, rouge, mascara, eyeliner och lite olika ögonskuggor ibland. ibland även läppstift :)
hittar faktiskt inte någon bild utan smink :S Men här är en bild på mig i smink iallafall.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
jo !!! Här är en bild utan smink :) Dock är bilden upp ljusad eller vad det heter.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
När jag bara ska till skolan brukar jag använda concealer om det behövs, samt fylla i ögonbrynen. Har även mascara när jag känner för det.
Om jag ska på fest, eller andra lite "finare" tillställningar brukar jag antingen ha ögonskugga i beige-brun nyans, eller en blöt eyeliner längs övre fransraden. Har även Tikeis mineralfoundation jag använder ibland. :)
Sminkar mig ALDRIG, bara ibland när jag har tråkigt och det är för skojs skull. :))
Jag brukar ha typ concealer o så för jag ser ut som ett spöke annars.. Och mascara, ibland eyeliner i någon snygg färg. Jag har oftast smink om jag ska träffa folk fast inte för att jag tycker att det är kul. Jo en gång, jag hittade ett rött läppstift och bestämde mig i min ensamhet för att använda det, så jag fyllde i ögonbrynen lite och gjorde fina ringar på kinderna o lite på ögonlocken. Men sen gick de inte bort så bra x(
Kan inte leva utan smink :O
Dock är det sjukt svårt att hitta foundation i min extremt BLEKA hudfärg.
Använder puder, mascara kajal, ögonskugga (har det på ögonbrynen) ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#22 Eller hur! Jag är väldigt blek, men inte överdrivet skulle jag nog inte säga.. Jag kom på att jag ville ha en foundation och då hittade jag ingen som var nog ljus och så tog jag hjälp av en som jobbade där, hon letade igenom varenda foundation dom hade och jag gick därifrån utan något köpt för de fanns ingen ;p
hmm :OO….. ;OOOOOOOOOO
x'/
Men,, JÄTTE ljust puder finns väll? :O
/ Cornelia Andersson,
Mascara och eyeliner använder jag i skolan för att jag inte ska se så trött ut 😛 Men kan inte använda det under pollensäsongen så just nu går jag osminkad 🙂
#24 Aa, jag har ett iaf xD
Mascara, eyeliner, kajal, ögonskugga och läppstift/läppglans.
Bacon, svaret är bacon.
Vart finns det att köpa? :3
/ Cornelia Andersson,
#29 Tackarrrrrrr :3
/ Cornelia Andersson,
#28 Jag har ett som inte ger någon färg så de är vitt, de heter Make Up Forever HD Powder tro jag och jag köpte det på Sephora :3
#29 De kanske jag kan prova ^^ tack för tipset!