Spets?
Jag är en fjortonårig tjej som går i åttan. Okej, detta är väl lite pinsamt att ta upp, menmen. Jag tycker att det är pinsamt att gå i vanliga trosor och jag skulle gärna vilja testa spets eftersom jag tycker att den 'vanliga' modellen är lite barnslig :S Jag skulle även vilja prova string eftersom byxorna sitter finare då (hatar den där kanten som man får när man har vanliga + jeans…). Ett problem bara, mamma vill nog inte det. Hon är ju kristen och tycketr att sånt är för 'vuxna' personer. -.-
Tycker ni att det är konstigt om jag skulle köpa det, är jag ensam som tycker så eller är det någon som har varit i typ 'samma situation'? 
Ja, jag vill helst också det.På idrotten till exempel, alla har så här *coola* spets trosor och så kommer jag med min röda med hjärtan på.. :/ Och då vill jag helst inte fråga min mamma liksom, öhh skulle vi kunna ta dom här också? xD Och som sagt, den där fula kanten på byxorna e inte särskilt fin.. :(
Jag tycker du ska prata med mamma, det kan ju finnas modeller hon tycker är ok. Om inte annat kan de vara en mellanvariant, sen när hon vant sig vid att du börjar bli kvinna kanske du kan ha ännu vuxnare trosor.
String hade jag ett tag. Men gav flytningar osv.
Men snygga spetstrosor finns ju lite var stanns :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag svarade redan inne på mode-sidan, men jag svarar igen: tycker absolut att du själv ska få bestämma vad för slags underkläder du ska ha på dig. Jag köpte mina första string som 12-åring (tidigt, jag vet) och min mamma har aldrig tyckt om det, men hon förstår att jag bestämmer själv vad jag ska ha för kläder.
Säger din mamma nej kan du helt enkelt köpa trosorna själv (om du vågar). ;)
Mina mamma köpte string åt mig när jag va 11. (sa bara att jag ville ha dom.) sedan dess ha jag haft dom och familjehemmet jag bodde i försökte med allt för att jag skulle sluta, men de är inte upp till någon annan att bestämma vad du ha för kläder.
Jag bara började köpa "vuxna" underkläder, utan att säga något till min mamma, hon fick helt enkelt veta när de låg i tvätten. Hon sa faktiskt inget, men i och för sig var jag nog ett par år äldre än vad du är nu, har för mig att jag gick första året på gymnasiet. Men gör helt enkelt som du vill, det absolut värsta som kan hända är väll ett samtal med din mamma, och det behöver inte vara en dålig sak även fast det är ett ämne hon inte tycker om. Det är ju bara ett ypperligt tillfälle att visa din mamma att du är på god väg att bli vuxen :) Bli inte arg på henne om hon säger något, utan försök prata med henne på riktigt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ett par svarta spets är ju riktigt snygga och dessutom visar de inte så mycket så det kanske din mamma tycker är okej?
Jag köpte mina själv när jag ville ha det, började med spets och sedan köpte jag string. Sa inget utan som #6 fick min mamma se det när de låg i tvätten. Jag var väl runt 15 kanske :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Inte tycker jag att det är konstigt. Jag tycker du ska bestämma själv vad du vill ha på dig, helst när det kommer till underkläder. 
Tak för alla svar!
Okej, jag var och kollade på stan idag men jag har bestämmt mej nu. Går och köper några olika modeller imorgon. Undrar verkligen vad hon kommer att säga, om jag nu vågar säga att jag har köpt det :S
Gammal tråd, men jaja, kanske någon googlar till den osv.
Hur gjorde du TS? vart det pinsamt? :)
Jag går i åttan och har typ bara sånahär trosor:http://www.toplady.se/shop/thumbnails/shop/16353/art53/h6739/16146739-origpic-7afb29.jpg_0_0_100_100_300_400_75.jpg
Vet inte om det räknas som halvstring eller string eller?
Första gången jag köpte såna sa jag inge, la dom bara i tvätten.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Jag tycker man ska få välja själv, liksom vad har andra med ens underkläder att göra?;)
#11 håller med Minipim. Det är ju liksom ingen annans ensak vad man här för underkläder, man har vad man vill ha om baken. haha xd
Jag köpte dom, både spets och string, sen så märkte mamma det. Lite pinsamt i början men hon sa att bara jag trivdes så var det okej haha. Så ja, för någon vecka sen så kunde vi till och med gå tillsammans på stan och köpa underkläder lol. Nu har jag i stort sätt bara spets, string oså 🙂
Har mina vanliga skitfula barnsliga trosor, ingen ska se dem ändå ;) Och alla tjejer i omklädningsrummet känner mig väl och bryr sig inte 🤪
Jag och min mamma bråka om de först, och min syster och mamma. Så vi köpte själv, och sen låg dom i tvätten. Nu köper hon såna trosor till oss om hon hittar vår "model" och fin färg osv. Och vi är i år 18 & 17 år gammal.
#13 okej :) lite kul att läsa om hur saker har gått såhär i efterhand!