Scenskräck :'O
Hejsan
Jag har haft scenskräck ett tag och det är väldigt jobbigt, t.ex. på min skola kan man få sjunga då och då, och jag vill jättegärna sjunga men fegar ut då jag vill fråga om jag får sjunga på samlingen (4an och 5an samlas i gympasalen och priser delas ut bl.a). Vet ni hur man får slut på scenskräcken? Mina kompisar säger att jag sjunger bra men jag fegar ändå ut.. ><
Svara snabbt..!
Öva, öva, öva, öva 😉 Både mentalt och fysiskt.
Tänka bra tankar, tänka att "detta är inte farligt, detta kommer att gå jättebra".
Finns kändisar som har scenskräck innan de går upp på sen, men sedan när de väl börjar,så släpper det 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 haha vill öva men vet inte var.. kan inte ''isolera'' mig på rummet och öva utan då måste det vara i något hörn på skolgården.. mvh har ingen dörr till mitt rum ;_;
#2 Jag menar att öva och sjunga inför människor, ju mer man gör det, ju mer brukar det släppa i regel 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Har samma problem som dig, har dock sjungit för över 1000 pers :) Det känns superläskigt precis innan man går på, men när man fokuserar på texten o.s.v. släpper det helt, jag lovar :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#3 aha, jag trodde att du menade hemma på rummet eller något sånt :P
fast när jag spelar in min röst tycker jag att jag låter som en hes struts.. man låter ju annorlunda i huvudet ;)
#4 det lustiga med min scenskräck är att jag spelade blockflöjt inför nästan hela skolan i 3an. (går i 5an nu) Jag fick scenskräck i 4an ;_;