Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2263 ggr
[klaraaaaaaaa]
0

Hjälp!!

Jag är 14 men fyller 15 snart. Jag har en pojkvän och vi har väl varit ihop i 2 veckor och han har redan börjat fråga om sex. Första gången han frågade sa jag NEJ! asså aldrig att jag vill ha sex när jag är 14! Dessutom vill jag att min första ska va speciell men nån jag verkligen litar på och älskar. Men iaf idag frågade jag igen och jag fattar inte om han är dum eller fattar han inte svenska? Problemet är att jag nog aldrig nånsin kommer tänka mig att ha sex med honom! 

När jag tänker på att ha sex med honom vill jag typ spy!!

Vad ska jag säga?

Ska jag göra slut?

Annette
16

Göra slut är nog en bra idé om du känner som du gör.

Arinya
7

Älskar du inte honom eller? Låter typ som det och då ska du verkligen inte vara tillsammans med honom..

[trabajo]
13

Du måste ju inte ha sex med honom såklart. Men det låter inte som att du älskar honom. Har ni ett oseriöst förrhållande? Säger som ovan, att göra slut är nog ingen dålig idé. Det ska ju inte kännas som att man ska spy av att tänka på att ha sex med sin pojkvän?🤔

:holmgreen:
7

Håller med ovanstående. Det är ju uppenbarligen inte rätt om du känner att du vill spy när du tänker på att ha det med honom.. Sen ska ju ingen känna sig tvingad till att ha det heller. Det är ju något som ska komma naturligt med någon man känner att man vill göra det med.

[MiniPim]
3

Gör slut

Customize
2

Jag håller inte med #2 & #3 då jag anser att man inte kan älska någon efter två veckor i ett förhållande, tycker det är otroligt för tidigt att uttrycka sådana känslor för någon. Sen handlar det kanske inte om dina känslor för honom utan att du bara inte är redo för att ha sex just nu?

[MikeW]
1

Låter som han bara är ute efter sex.. Du borde göra slut tycker jag, du förtjänar någon bättre.

Arinya
1

#6 Oj, läste 2 månader! :S

Då ska du verkligen vänta tycker jag, men om du inte är redo alls så bör du säga de.. Men om du fortfarande spyr av tanken på din egna pojkvän så….?

[trabajo]
0

#6 & #8 Haha, jag läste också 2 månader. Men jag tycker ändå inte att det låter som att hon gillar honom så.. Och man kanske inte ska ha sex efter 2 veckor precis, men om hon tycker det känns som att hon ska spy bara hon tänker på det tycker jag ändå att hon borde göra slut med honom.

[klaraaaaaaaa]
0

Asså jag gillar verklige honom och jag tror inte jag är redo att ha sex med någon alls. Men det är bara det att jag inte vill att han ska tycka att jag e ful för det finns ju snyggare människor han kanske gillar och så… Det där kanske blev lite rörigt men iaf det är så jag känner… Och #3 det är ett seriöst förhållande(vi har ju inte varit tillsammans så länge men ändå) men jag vill inte ha sex med honom eller nå annan..

[trabajo]
0

#10 Berätta att du inte vill ha sex. Säg att du vill vänta eller säg att du int vill ha sex alls. Om han inte accepterar det är han inte något att ha och då borde du göra slut! Men säg som det är bara, och gör inget som du inte vill!

[Ebidda98]
0

Säg ett bestämt nej. Att du inte känner dig redo ännu, om han är en bra kille kommer han att respektera detta och sluta tjata.

Ett förhållande handlar inte bara om sex men känner du att du aldrig vill spy av tanken att ha det tillsammans med honom kanske du borde fundera över om du verkligen vill va tillsammans 😐

Cazzos
1

Jag har inte läst några kommentarer så jag kanske upprepar det någon annan sagt, men jag tycker att du är stark som står upp för dig själv och inte låter honom manipulera dig till sex.

Bara för att man är i ett förhållande så betyder det inte att man måste ska ha sex. Visst, sex stärker förhållandet men man kan lösa det på andra sätt! Det är något man måste prata om 🙂

Om du är förälskad i honom men mår illa av tanken att ta steget och ha sex med honom så tycker jag inte att ni borde göra slut, det låter mer som att ni har mycket att prata om.

Rajo
0

Säg hej då till han bara och snacka inte med han igen. Du har ingen anledning att ha sex med han om du känner att du ska spy när du tänker på han och du är bara 14 år och kommer väll förfan hitta någon du blir kär på riktigt i istället. Han vill bara knulla dig inget annat.

Fridaaaa
0

#14 TS har inte sin användare kvarpå ifokus

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.