Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1257 ggr
[littlecat]1
0

(x) Oskuld

Jag är 18 år och är fortfarande oskuld. Har inte haft pojkvän eller så ännu, bara när jag var mindre, även fast jag är 18. Skulle vilja prova ha sex med någon, mest för att jag är nyfiken osv på det. Bryr mig annars inte om att jag är oskuld.

Jag vet en kille som jag kan ha det med, men det är inget seriöst om att vi skulle bli tillsammans eller så.

Så jag undrar, tycker ni att man borde vänta med att ha sex och ha det med någon jag verkligen gillar eller köra på o prova ha det?

[MiniPim]
8

Vänta på den rätta!

[MikeW]
3

Vänta på den rätta som MiniPim sa

Fridaaaa
1

Jag är sådan: Första gången med den rätta. Sex ska kännas rätt, speciellt första gången man gör det 🙂 Inte göra det "bara för att" 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
2

Vänta på någon som det känns rätt med. Du behöver inte känna att du vill spendera resten av ditt liv med den som tar din oskuld, men det ska kännas rätt, bra och tryggt. Det blir ju bäst om det är med någon man tycker om och mår bra ihop med🙂

hanna-linnea
1

Med tanke på att du ställer frågan här tycker jag att det känns som du är osäker. Med andra ord känns det antagligen inte inte riktigt rätt och därför tycker jag att du borde vänta tills det gör det! :)

[Tilde]
2

Jag kan bara säga att om du är mogen för sex (liksom mentalt) så spelar det ingen roll om du har det med en kompis eller ditt livs kärlek när du är 18 år :) Huvudsaken är att det blir en positivt upplevelse!

Arinya
1

Vänta på den rätta tycker jag!

Om det är vem som helst (din kompis) så kan du känna att du ångrar de när du väl hittar din kärlek

[Lewwi]
5

Om du känner dig helt trygg och känner att du kan lita på honom och att du vill ha det med honom, så kör på! Vad kan gå fel? Det är inget fel att ha sex med någon som inte är ens partner. Men vissa vill ha det med sin pojkvän första gången, bara du vet vad du vill innerst inne. du ska inte känna att det är fel att ha det med honom!

[littlecat]1
0

Tack för alla svar. Känner samtidigt att jag ändå är 18, alla tar sex med sån stor sak, skulle bara vilja prova, även fast det inte är med den rätta.

[Lewwi]
1

#9 Om du vill prova, så prova! Gör det du vill. Inte vad folk i denna tråden säger.

Arinya
3

#10 Det är sant! Men sen när man väl hittar en så kanske man ångrar det…jag ångrar verkligen min förra sexpartner (dock inte min första) men han var inte min pojkvän och det ångrar jag verkligen så sjukt mycket!

Det är ju synd att behöva känna så när man ändå inte kan göra något efter det sen :/

[littlecat]1
0

#11 Det är klart. Jag tänker också så, eller att de kan kännas bra först o att man sen ångrar sig, oavsett om man är oskuld eller inte

PiganX
0

"Tycker ni att man borde vänta med att ha sex och ha det med någon jag verkligen gillar eller köra på o prova ha det?" 

Ja det beror ju på hur du själv känner förstås. Vill du att det ska vara med någon speciell person, eller vill du mest känna hur det känns? Jag personligen tycker ju inte att det är såå jäkla viktigt att den första man har sex med ska vara "den rätta", men det ska ju givetvis kännas bra och inte påtvingat. En fördel med att ha sex med någon man tycker bra om och känner väldigt bra är ju att man känner sig mer trygg och säker, och då slipper man förhoppningsvis ångra sig efteråt också. 

Måste dock tillägga att första gången man har sex är sällan eller aldrig perfekt, finns sååå mycket att utforska och det hinner man inte under bara ett samlag, så förvänta dig inte att det blir underbart första gången. (Vissa människor föreställer sig att det ska vara helt fantastiskt, och kan bli besvikna om det inte blir så). Sex är ju precis som allt annat, man måste bli van, mer erfaren och med tiden våga prova nya saker :-) 

Lycka till!