Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 753 ggr
[skix]
0

orättvist

Har nyss fått reda på att den andra tjejen jag bor med snart ska flytta till familjehem. Kul, blir jag helt jävla själv här med personalen bara för att min soc är handikappad -.- Tjejen kom hit någon dag innan mig och får snart åka medans jag blir kvar till sommarn och antagligen längre. Soc tar bara kontakt 1 gång i månaden och då repeterar dom bara allt som vanligt och har aldrig några raka svar. Jag börjar tröttna på hela skiten. När jag frågar soc om dom hittat nåt familjehem säger dom bara att dom inte hittat något som passar mig men jag har inga speciella krav! Jag har faktiskt inga krav alls -.- Min kompis däremot som bor 1h härifrån behöver bara säga till sin soc att hon inte trivs på sitt familjehem så får hon byta. Jag hatar seriöst mitt liv och rymmer snart igen…

PiganX
0

Var bor du nu? Behandlingshem / institution /jourhem? 

Och jag kan garantera dig att det inte hjälper att rymma, blir snarare värre då eftersom soc då märker att du inte är villig att samarbeta med dem. 

Håll ut!

[skix]
0

Hvb-hem. Har aldrig varit villig att samarbeta med soc för dom är hjärndöda hela bunten och lyssnar inte på ett piss jag säger. Var ju för fan tvungen att hota dom för att få komma på hvb-hem -.-

PiganX
0

#2 Vet att det finns väldigt många inom socialtjänsten som inte riktigt bryr sig eller tar sitt jobb på allvar. Har själv varit i din sist så vet hur det känns, hade LVU förut och de gjorde inget annat än motarbetade mig. Men, nånting jag lärde mig av den tiden var att visa att jag kunde sköta mig. Är du missnöjd med hur din kontaktperson hos SOC sköter sitt jobb så kan du maila/ringa dennes chef och ge förslag på förbättringar. Dock är det ju väldigt viktigt att du sköter dig och visar tecken på mognad, så att de kan ta dig på allvar 😛 Kan garantera dig att ingen lyssnar på nån som vägrar lyssna på en själv (hur orättvist det än är).