Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2623 ggr
[Lewwi]
2

Yrken

Vad för yrke vill ni ha? Vad utbildar ni er till? Vad ska ni utbilda er till? 

Själv har jag ingen aning om vad jag vill bli eller vilken gymnasielinje jag ska gå, jag vill ha ett jobb med mycket pengar iallafall😃

Fridaaaa
1

Jag utbildar mig till förskollärare 🙂

Ett jobb där man tjänar mycket pengar hade inte varit fel, men sällan man får ett sånt jobb direkt utan måste arbeta sig upp…
Och vidare utbildningar osv 🙂 Men hade absolut inte varit fel 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MikeW]
1

#1 Yay! Jag ska också utbilda mig till förskollärare :D  Team Lärarna! :P

deleteduser
0

Just nu vill jag allra helst bli kock, det är verkligen något jag brinner för. Astronom skulle ja också gärna jobba som :)

Thildalulu
0

Jag har ingen aning om vad jag vill bli, jag vill ha ett bra jobb o få mycket pengar men jag vill helst bara göra de nödvändigaste o gå ut gymnasiet, men då kommer jag antagligen inte få ett sånt jobb. Och jag vill inte få dålig lön :l

Wanzel
0

Har ingen aning om vad jag vill jobba med. Men vill nog helst jobba som fotograf, designa hemsidor, eller med eget klädmärke (designa helt eget eller bara egna tryck). 😂

[Lewwi]
0

#1 & #2 Jag skulle också vilja utbilda mig till förskollärare men jag vill ha ett mer välbetalt jobb fast det ska ju ändå vara något man trivs med..

#4 Haha, tänker precis som dig..😃

Afturelding
0

Jag ska också bli lärare, fast på lågstadiet. Bättre arbetstider och lättare jobb än förskolelärare, fast men ganska små barn ändå :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Juliaskaniner
0

Alltså jag har ingen aning. Men jag ska bo i min lilla lägenhet tillsammans med kaninerna på balkongen. Så behöver ju ingen megalön precis. Klarar mig bra på nudlar och mackor också. Men jobba i djuraffär eller nått vore ju kul, smådjursveterinär. Men problemet är att jag inte vill avliva djur..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[rocklover]
0

jag vill nog bli författare! ända sedan jag vert liten så har jag älskat att skriva, min lärare (och massa andra ._.) tycker att jag skriver jätte bra (dock så är inte min handstil så värst bra xP skriver som en kråka.. 😞) ._. om jag inte blir det så blir jag nog arkeolog elr ngt annat :P har ingen ankng vilken gymnasielinje jag ska ta, får nog hjälp med det när jag blir äldre

mikkan01
0

Jag vill bli lastbilschaffis, pluggar just nu andra (snart tredje året) på gymnasiet. 😃
Senare i livet vill jag nog starta ett eget företag men det är om ett bra tag…

~mikkan

Fridaaaa
2

#2 Kul! 🙂 Ett roligt och väldigt viktigt yrke 😃

#7 Dock är förskollärare ett väldigt viktigt jobb och dessutom roligt.
Tycker inte det är så kassa arbetstider 🙂 Beror på förskolan och mycket annat 😉 Men är inte så sena tider osv 🙂 Jag kommer även kunna jobba i förskoleklass, tror det är ungefär samma tider som lågstadielärare 🙂
Men lågstadielärare är med kul, har praktiserat som lågstadielärare 🙂

[RC1393]
0

Jag ska utbilda mig till veterinär :) Har varit min dröm sedan jag var liten. Skulle jag ändra mig så skulle jag nog bli ingenjör av något slag kanske. Men jag gillar ju djur otroligt mycket och vill gärna jobba med dem, så mest troligt hittar man mig inom något djuryrke :)

[Tilde]
0

Först ville jag bli mäklare, men sen tänkte jag att mäklare brukar vara väldigt sviniga (ljuga, undanhålla fel i hus, osv.), vilket verkligen inte är jag. Sen är jag kreativ också och vill gärna kunna vara det i mitt arbete. Därför har jag sökt in till ett arkitekturprogram till hösten! 🙂 Vill gärna bli arkitekt, hihi

Afturelding
0

#11 Jo, självklart beror det på förskolan, men jag är en sådan människa som verkligen inte klarar av varierade tider, och det är ju dessvärre vanligt på förskolor. Dessutom vet jag ju inte vilken skola som skulle kunna tänka sig att anställa mig såhär i förhand. Jag provade faktiskt att jobba på föskola för något år sedan, och det funkade verkligen inte. Men det var roligt, det var det, och självklart är jobbet viktigt :) Men det passar inte mig lika bra. Som lågstadielärare kan man kanske behöva ta fritis på morgonen, men någon större variation är det inte, och så är det lite mer strukturerat.

Jag har länge funderat på vad jag vill bli inom pedagogiken, och eftersom att jag dessutom vill läsa till bild så passar lågstadielärare bättre.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Inaarah
0

Alltså, det här med framtida yrken är svårt. 🤔 Jag har väldigt länge velat plugga vidare till journalist, men har nog ändrat mig lite.. Eller, snarare känns det som att den branschen kan vara rätt svår att slå sig fram i. Har därför funderat på annat - typ jurist, sekreterare av något slag, statsvetare eller liknande. Är intresserad av språk, samhället, politik, juridik etc, så något inom det. 

Går just nu i ettan på samhällsprogrammet (ev. byter jag dock till ekonomi med inriktning juridik i höst). :)

Fridaaaa
1

#14 Ja på de allra flesta är det varierande tider.
Nej man känner själv vad man passar bäst. Jag hade kunnat tänka mig att jobba på lågstadie med, men nu blir det förskola och förskoleklass 🙂

Zorro_Tiger
0

Socionom, Advokat, Journalist eller fotograf :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

emmaap
0

När jag var liten ville jag bli läkare. Men med tiden har jag insett att just läkare är nog inget för mig men vill fortfarande jobba inom vården. Valde därför att söka ortopedingenjörs programmet till hösten, så nu är det bara att hålla tummarna för att jag kommer in. Men det ska nog inte vara några problem då intagningspoängen är relativt låga. :)

Hälsningar Emma! :)

Pennybus
0

Ska gå hundlinjen på Naturbruksgymnasium och utbilda mig till antingen hundrehablitör, hundpsykolog, vetrinär alt. jobba på omplaceringshem för hundar, ska även vara instruktör för olika kurser på fritiden

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Gaiezza
0

Spikad fotograf :)

Bacon, svaret är bacon. 

[WickedAlly]
0

Religionsforskare, läser till teolog just nu :)

Cazzos
0

Jag ska bli djurvårdare/djurskötare, ev utbilda mig till biolog i framtiden. Vill jobba i Australien och Sydamerika, kanske även ideellt på Madagaskar och Nya Zeeland. 😃

Jojaton
0

Usch, hatar att få den här frågan, haha.

Hade jag fått drömma helt fritt hade jag velat bli producent och dj. Annars har jag verkligen ingen aning alls.

Johanna - Instagram

Peak303
0

Jag vill bli fotograf och webbdesigner. 

Något jag velat bli i flera år och hoppas verkligen att jag kommer in på linjen jag vill gå på på högskolan jag sökt in på! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Eldlilja
0

Åååh, vad svårt! Tänker och tänker och tänker men inte sjutton kommer man på något 🤓. Blir naturlinjen på gymnasiet för jag gillar ämnena och det är den bredaste linjen som finns (tätt följd av samhälle), så har jag tre år till att tänka på sådant 😃

fidojunior
0

Jag är just nu intresserad av röntgensjuksköterska så har sökt in till det programmet, även vanlig sjuksköterska har jag sökt till. :) För några år sedan hade jag aldrig kunnat föreställa mig att arbeta inom vården, har tidigare aldrig funderat på vårdyrken.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

CupcakeGod
0

Vill bli veterinär, eller kanske polis. Pluggar till djurvårdare (djursköterska)/veterinär.

Hanna
0

Sökt förskollärare på universitet men går just nu media. Förhoppningsvis kommer jag starta eget som fotograf och ha vid sidan av. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

nottheonly
0

Jag ska nog plugga vidare till behandlingspedagog senare i livet 🙂

Spruca
1

Vet inte. Har liksom olika perioder där jag brinner för en sak men jag tröttnar ganska snart xD

Spruca

Potatisen
0

Jag ska utbilda mig till civilingenjör, men det är ett par år kvar till dess.

Iceland
0

Jag har sökt in till en journalistutbildning på högskolan. Så får se ifall man kommer in! :D

Vill gärna jobba med något som kan göra skillnad, sen tänker jag även att en journalist utbildning kan hjälpa mig en del när det kommer till det dokumentärtberättadet! :)

http://isabellarun.weebly.com/

:holmgreen:
2

Först vill jag ta en masterexamen i samhälle med inriktning på krig och utveckling. Sen vill jag arbeta på någon internationell organisation med krigs, freds och utvecklings frågor. :)