Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 3258 ggr
Jesperlinden97
0

Gymnasieval.

Har vi några 97:or här? 
Kom ni in preliminärt på ert förstahandsval? 
Hur många poäng låg ni över det lägsta meritvärdet? :) 

Själv ska jag ändra mitt val, men blev antagen preliminärt! 
45 över lägsta! :D

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Workingdog
0

Japp, valde gymnasium förra året också (gick med 96or) så jag har ju mina slutbetyg klara redan. 

Hoppade av i november. 

Men får reda på det preliminära på fredag tror jag, men jag KOMMER att komma in. Har valt en NB linje den här gången och har 315 poäng så det finns ingen chans att jag inte kommer komma in då dom brukar ligga på mellan 100-200 poäng.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Jetta
0

Jag har sökt till natur. Syv:en har inte sagt om vi blivit antagna än men jag har sett meritvärdena för den preliminära intagningen och medel var 251 och jag har 282.5 så jag borde ha kommit in.

Workingdog
0

#2 blir alltid lika förvirrad när jag ser poäng som 282.5 osv.. hahah jag är bara bekant med 5tal ;) 280 sen nästa 285 sen nästa 290 osv.. hahaha

/Mvh Jennifer

batong_elvis
1

Jag kom in på mitt förstahandsval och var typ 30 poäng över lägsta! :)

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

[MikeW]
0

Jag kom inte in på mitt val -.-'

Jag hade inte direkt höga poäng heller..(vill inte säga vad jag fick för jag skäms lite)

Jag valde bara 1 sak och det var barn & fritid.

Kom inte in, fast syv sa dock ifall jag får E i matte så KANSKE jag kommer in..

Så jag har pluggat matte som en galning, jag hade intenstiv matte i två veckor.. Jag pluggade matte ifrån 8 till lunchen varje dag i två veckor.

På sluttestet så hade alla vi som hade intensiv matte ett stor test. Jag fick bäst resultat utav alla :D

Var bara 3 som fick E…
Jag må ha varit bäst där fast jag är inte nära E ändå tror jag..

Jag fick typ hälften rätt -.- lite mer än hälften typ..
Trodde jag gjorde bättre än det men nehepp..

Får kämpa ännu mer nu och jag HOPPAS verkligen jag får E i matte.

Fast har så svårt för matte :(

Måste även lägga på ett kol inom NO..
Bara att NO är SÅÅÅÅÅ TRÅÅÅÅÅK!!!

Hatar det! Man bara lyssnar på läraren halva lektionen, läser några sidor, får läxa att göra frågorna på det man läst, och det lämmnar man in, sen gör man om allt igen -.-

Önskar skolan var lite roligare, eller iaf lektionerna!

LLLINN
0

Vi har inte fått veta våra än :O. Men jag är 100% säker på att jag kom in på mitt 1:a val :D

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

EvelinaS-L
1

Jag sökte till Rytmus som ligger i Norrköping och jag kom in! Meritvärdet var 150 och jag fick 407,5. (då är färdighetstestets poängen och betygspoängen inräknat.)

_Kram Evelina
_

CorneliaAndersson
0

På det prel. blev jag antagen :)

Låg på det precis minsta x''3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Potatisen
0

Jag kom in på prel. Lägsta poäng var 230. Låg 52,5 poäng över.

LLLINN
0

Jag har en fråga: det är väl inte säkert att man kommit in bara för att man har över gränspoängen? Det kan ju lika gärna vara fler som fått så höga poäng än vad det finns platser! Så, hur kan man veta säkert att man kommit in?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Pelzi
0

jo jag kom in på samhälls :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Eldlilja
0

Jag kom in på det preliminära. Lägsta var 182,5, hade 105 poäng över det (alltså 287,5), så det lär jag ju komma in på 😃!

#10: Det vet man inte förrän det slutgiltiga valet och eventuellt vid reservplatserna. Det finns i nuläget för oss 3 olika "sorters" poäng att kolla efter. Intagningspoängen=den poäng den person med lägst poäng hade, men som ändå kom in. Medelpoängen=Inte så viktig egentligen, men kan vara bra att kika på för att se ungefär hur man ligger till. Och så har vi ju ens egna poäng.

Intagningspoängen brukar höjas ca 5-25 poäng från det preliminära till det slutgiltiga, eftersom många höjer sig under vårterminen i nian. Intagningspoängen är inte nödvändigtvis det poäng som den person med lägst poäng som sökte linjen hade, utan det är den poäng som den personen med lägst poäng som kom in hade. Har man över intagningspoängen är man inne. Eller så har man exakt intagningspoängen och då är det troligen man själv som satt dem 🙂. Är man under så har man inte kommit in (vissa klasser och linjer fylls inte upp så alla som söker kommer in, men har du under intagningspoängen och har sökt linjen så har du inte kommit in, för klassen/linjen har "fyllts" upp och man har inte tillräckligt med poäng för att ta sig in, utan de med bättre betyg kom in "först".)

Oj, blev kanske lite förvirrat. Hoppas du förstår 😛

lydds
0

Även jag kom in på det preliminära. Antagningspoängen låg på 200 och jag har 257,5. Så även jag lär komma in. Hade ungefär detsamma på mitt andra och tredjehandsval också. :)

Cazzos
0

Min SYV som jag hade när jag gick i nian sa att gymnasieskolor tar de som sökt in till ett nationellt program, men som även bor i samma kommun. 😃

conadrie
0

Ska gå bygg och anläggning (antagligen måleri) på Viskastrand i Borås, kom in prel. 

Har 180p, så 15p under lägsta :b fast jag är tjej också, och de tar in tjejerna först då det knappt finns några där. Så har tur x)

[jusefinnn]
0

VARS kan man läsa preliminlära antagning??? Är det på hemsidan där man valde från början? 🤔

conadrie
0

#16 Det och att man får hem ett brev. Har dock inte fått hem brevet än, vilket skulle komma i början av april -.- xD

[jusefinnn]
0

På hemsidan när man går in och sedan till "min ansökan": Vilka av alla de siffrorna är preliminära intagningspoängen? För på båda mina val står det samma 😐 så är liite förvirrad då de är i olika komuner så det är udda.

Jesperlinden97
0

#17 Man får inte hem brev längre, man måste gå in på www.skanegy.se för att se om man kommit in preliminärt :)

- Darren Criss

[jusefinnn]
0

Ska gå teknik, kom in preliminärt! 90poäng över lägsta och 30p över medianen, så tror jag kommer in till sommaren :D

Tashie
0

Ska välja gymnasium nästa år, funderar mest på samhällsvetenskap med estetisk inriktning. Jag ska på gymnasiemässa i veckan, förresten.

conadrie
0

#19 Vi får hem brev :P några andra nior har redan fått sina brev. Vi går in på pv7.se för att se om vi har kommit in :P

Eldlilja
0

Det där med brev eller inte och vilken sida man går in på är olika i olika regioner. Jag till exempel fick brev hem, men man kunde kolla på en internetsida annars, och det är ingen av de sidor som redan är nämnda här i tråden 🙂

Workingdog
0

första valet har 135 i intagningspoäng och 177.5 i median

andra valet har 110 i intagningspoäng och 177.5 i median

Jag har 315 poäng så ja, jag kom in!

/Mvh Jennifer

Jesperlinden97
0

Då kan man ändra sitt val från och med imorgon! 
Vilka ska ändra? Jag ska! :)

- Darren Criss

CorneliaAndersson
0

Ska på VIP kväll ikväll med min nya mentor å de bjuder på middag på Metropol med mina nya klasskamrater *NERVÖS* :OO

Aja min kompis ska också gå där så blir ju inte jättepirrigt imed att hon är med :3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus