Fobi?
Har du fobi för något? Vad? Varför?
Själv har jag fobi för möss, (Vilda speciellt) anledningen är för att när jag och några vänner var och tältade kröp den en mus i princip över min hand mitt i natten… urgh, glömmer det aldrig!
Jag har också fobi för badkar, det är inte så att jag inte kan vara nära dom… jag tycker bara inte om dom! Bara känslan av att halka och dö, nej tack!
Jag brukade ha fobi för grävmaskiner, efter att ha sett en serie där det fanns onda grävmaskiner, lol…
Tror det funnits en liknande tråd, men startar en ny då 😛
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Jag har fobi mot flera saker, kan ju nämna mina 2 största fobier, dvs folk och telefoner. Klarar verkligen inte av att svara i telefon, inte prata i skype med främlingar heller, klarar inte av att gå och träffa nytt folk ensamt heller :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Dockor, fiskar och saker som pratar som inte ska prata typ leksaker eller frukt. För ett par dagar sedan snackade en kiwi med mig och jag är fortfarande skakig efter den händelsen.
Iofs så var det nog bara någon äcklig insekt som skrek inuti kiwin när jag rensade fruktskålen men fy usch vad äckligt det var att kiwin vibrerade och skrek åt mig.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Mina är lite mer "normala"… Höjder, spindlar och getingar… (jag har mindre allergi mot getingar så det gör inte saken bättre…) Och sen vet jag inte om et klassas som fobi men jag har stora problem med att se en vuxen man gråta :/
Fjärilar och mörker.
Är förjäkla mörkrädd så det inte är sant, gäller bara utomhus dock, inomhus har jag inget emot.
.. och fjärilar tycker jag är så jäkla äckliga och läskiga. De är håriga och stora, nej. Misstolk också för den delen, men glöm det nu.
#2 pratade en kiwi med dig? xd
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Ubåtar, kråshajar, brugdar och att ta blodprov i armvecket. 🥶Detta har gått så långt att jag inte ens vågar bada i havet längre.
Måste bara berätta om mina bröders fobier också. Den ena har fobi för kvitton, skräp och papper. Innan hade han även fobi för löv och maskrosor :P
Den andra har fobi för "snäckränder". Alltså inte för snigeln och inte för skalet, utan för ränderna på skalet 🤪 Och jag skojar inte, han har verkligen fobi för det här.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Har fobi för skeppsvrak också, glömde skriva det.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag vet inte om jag skulle kalla det fobi men jag tycker inte om insekter/fjärilar osv när de är inomhus, då får jag typ panik.. haha! sen är jag lite mörkrädd när jag är inomhus också, men det har blivit bättre nu 🙂
Jag har sprutfobi! Och jag är superrädd att prata in för en grupp med människor (inte vänner), t.ex redovisa för klassen…
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Har fobi för clowner, inga sånna roliga som står och nyper sig i näsan utan de obehagliga typerna som finns i filmer och sånt :) Tycker inte om att man inte kan se ansiktet…hehe 😃
#10 Tycker inte heller om clowner.. 🤓
Är livrädd för zombies också så därför brukar mina vänner skicka en bild på en blodig zombie med vita ögon när jag ska sova 😂🧟♂️
jag är extremt rädd för vinterjackor! D: stora fluffiga vinterjackor *ryser* D: minns att mamma hade köpt en vinterjacka till mig, hon satte in den i min garderob och mitt i natten kom min katt in, drog upp garderobsdörren och där står den stora läskiga vinterjackan 😭får panik när jag är i närheten utav de :(
Jag har fobi för fötter.. inte mina egna eller typ bebisfötter, men alla andra xD och för att ta blodprov, och så har jag fobi för döden..typ, kan man säga så? haha
Jag har social fobi.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Insekter, kackerlackor främst. Får panik, börjar gråta och skriker som en galning. Mina mardrömmar handlar inte om mördare och monster, utan om kackerlackor! xD
Jag har fobi för dockor uch hatar dom Dx fobin började efter att min pappa berättade om Chucky *ryser*
#4 Glömde skriva att jag även har fobi för fötter.
Småbarn, speciellt dom med glasögon. D:
PJUM
Sprutor & kanyler
Viss del spindlar
För mycket hår på kroppen (gäller killar med), t.ex för hårigt bröst, myckt hår på ryggen ect.
För viss mat att äta (som t.ex ärtsoppa & bruna bönor)
Offentliga toaletter till viss del
Folk som klär sig i alldeles för små kläder (kan ej hjälpa det). Dömmer ej personen såklart, som person :)
Bland annat. Kanske inte enbart forbier men saker jag har svårt för bland annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har fobi för fåglar, börjar gråta bara jag komemr nära en fågel. Är ingen känslig eller nerviga människa men när det kommer till fåglar..
Fåglar är så jävla äckliga, usch!😭
Sen har jag "fobi" mot folk som säger att dom har fobier faast det egentligen bara är lite läskigt eller att dom inte gillar det😕
#22 Duuu… 😕
PJUM
#22 Barn med glasögon?
Clowner! Började när jag var liten och Ronald McDonald kom fram.till.mig och krama mig ast jag inte ville :'( De enda clowner som går bra är krusty (simpsons). GB-gubben (gränsfall) Jag börjar nästan gråta när jag ser en clown. Vilket inte är så kul nu när alla cirkusar drar igång o alla planscher man set med clownmotiv på varannan lycktstolpe D: Sen är de harkrank. Äckliga flygfään
// Stephanie och hårbollarna 
#26 Fyfan. Cirkusar= djurplågeri. Jag har fobi för ballonger, vaniljsås är nog att överdriva..
Folkfobi och telefonfobi.
Har arbetat i hela mitt liv med att förbättra min sociala kompetens. Har enklare att träffa människor idag, men telefonen kan jag så gott som glömma. Jag utnyttjar bara min mobil till sms och internet-användning.
Annars är jag rädd för att bli ensam och övergiven, vilket är lätt att bli när man är socialt handikappad.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
spyfobi ( klarar inte när någon annan spyr, jag får totalt panik,) och ormar.
Emetofobi, alltså spyfobi, klarar inte av det alls. Kan knappast prata om det..
Blir skiträdd och får panik när ett tåg åker förbi mej? haha, men inga problem att åka tåg..
Fobi mot larver och småkryp, usch
Skelett och inälver, euw 😭
Dörrhandtag - får alltid stötar av det.
Slicka av knivar eller keden som vart i syktburken- urk!
Papperskorgar och offentliga toaletter. Panik.
Getingar & mörker - fobi.
Spindlar & myror - mer rädsla än fobi
Flyga flygplan - mer Otäckt än rädsla.. tror jag.
bara sprutor
Jag har fobier mot sprutor/nålar, träredsap då jag ryser i hela kroppen när jag rör dem och sen även telefonfobi.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#28 Det där känner jag igen, själv har jag mer eller mindre övervunnit min folk och telefonfobi även fast jag undviker dessa situationer än idag.😐
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
låter konstigt när man säger det men har fobi/livrädd för väldigt överviktiga personer :p
Jag har alltid haft fobi för larver och maskar, men sen jag låg på sjukhuset i somras så har jag fått en så sjuk blodfobi! Sen har jag tyg fobi, vilket är lite knäppt xD
Spruca
Jag har Social fobi och med det har jag fått tunnelbanefobi och telefonfobi på köpet. och så har jag allvarlig getingfobi. Om det kom en getin när jag stog på en bro skulle jag hellre ha hoppat än stått kvar med getingen… Och så har jag larvfobi. Om jag nuddar en larv blir jag helt galen, det är så himla äckligt! Jag har dessutom fobi för spyor, både att jag är rädd för att spy och jag är så himla rädd för spyor. Om jag tittar eller känner lukten av spya så spyr jag också.
Mörker, stora män (Har mina anledningar) och ja, spindlar.
Det här räknas nog inte som fobi, men jag är sjukt lättskrämd! Om någon hoppar upp framför mig eller så så antingen svimmar jag eller kissar på mig. Ganska pinsamt.
Bacon, svaret är bacon.
#41, Det är typ så jag är.. :(
Bacon, svaret är bacon.
Clowner, alla typer av insekter och mörker, dom värsta sakerna som finns. Och jag överdriver inte med något av det, är verkligen väldigt rädd.
Men det värsta som finns är ändå dom där stora gubbarna som går runt på typ Gröna Lund som vill dansa och så, usch 😮
Cirkelsågen i träslöjden :S
Fyller på min lista :)
Prata i telefon, sprutor.
hur vet man om det är fobi och inte bara rädsla, egentligen?
#46 Tack! :)
#46 Ja jag tror att många överdriver sina rädslor väldigt mycket. 😛
Min sambo vill flytta tillbaka till Singapore en dag, men jag är inte säker på om jag vill just för det finns gigantiska kackerlackor där! Det vore ju helt awesome att bo där annars, men jag TÅL inte kackerlackor, speciellt inte de stora som flyger och hamnar i ens hus… *panik*
Därför anser jag min rädsla som en faktisk fobi. xD
#49 Det är hårfint dt där med forbi och rädsla. Många forbier kommer pga rädsla. Så är svårt det där tycker jag personligen, vad som igentligen är rädsla och vad som är forbi många gånger. 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Social fobi är väl det värsta.
Sen är det väl mer eller mindre (mer rädslor än fobi); getingar, myror, svarta sopsäckar (p.g.a. händelser när jag var yngre), dockor, mentalt cp-skadade (alltså, det låter kanske skitdumt, men jag blir skiträdd ibland. t.ex. så är det en kille som brukade gå utanför fönsterna på vår skola och vinka och stirra in genom glaset, och man får verkligen världens läskigaste känsla av att bli iakttagen. denne hade även helt random gått fram och kramat en lärare på skolgården, lite obehagligt.), är även lite sådär för att bada i sjöar efter ha sett "river monsters", hua.
Men det blir aldrig så pass att jag typ börjar gråta, utan det blir mer av panikattacker.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Har fobi för att förlora någon/något.. På grund av att min pappa dog när jag var 4-5 år gammal.. :/
- Emil

Social fobi.. sen har jag även en riktigt stark fobi över att åka kommunalt pga min panikångest, telefonfobi och klaustrofobi
Att stå på tågperronger när inget tåg är där, jag klarar helt enkelt inte av det.
Sen insekter. spelar ingen roll om det är en myra eller en geting eller fjäril. Allt. Jag får panik, det enda jag har kommit över liiiite är flugor, förut kunde jag inte ens se en fluga, men nu kan jag se dom på avstånd, men om dom kommer nära får jag panik..
Det gör det jävligt svårt att leva ett vanligt liv, jag har svårt att gå utanför dörren för att rädd att jag ska möta människor, har svårt att gå i skogen osv på sommrarna pga insekter (och då jag har hundar blir det här JÄTTEsvårt) kan inte ens prata i telefon med folk jag känner. Åker aldrig kommunalt om jag inte verkligen verkligen måste, undviker hissar och små utrymmen till varje pris..
Jag har Social fobi.
Och jag tycker det är obehagligt att prata i telefon, att ha fötter nära mig och att kräkas - ja vem fan gillar att kräkas egentligen?!.
Och sen har jag väldigt svårt för att vara i havet, i alla fall längre ut när man inte ser var man sätter fötterna. xC
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~