(X) Har du blivit våldtagen?
Kanske inget man bara säger sådär? Men ibland vill man bara ha det ur sig? När blev du det? Hur? Varför? Kanske man kan få hjälp att glömma det på denna tråd? Inte vet jag? Men min fråga är har du blivit våldtagen? Hur? Varför?
Varför? Hur ska man kunna veta varför?..
Nej, för att jg är bäst
MiniPim; vad var det för märkligt svar?
#1 dum fråga jag vet. Nä men jag menade mer om du sökt upp han/ hon som våldtagit dig eller blivit överfallen typ ute. Eller var det ex din stall " kompis" menade mer så (:
Nej jag har inte blivit våldtagen ;p
Mina kompisar skojar ganska mycket om just ordet våldtäkt och säger de ofta och så, en sak jag kom på är hur tragiskt det skulle vara om någon av dom blev våldtagen….
#3 tror du jag var seriös? ;)
#6 Det spelar väl egentligen ingen roll om du var seriös? Människor som varit utsatta för något så hemskt som en våldtäkt kommer nog inte tycka ditt svar var roligt på något sätt alls. I såna här ämnen kanske man ska tänka sig för lite?
~ Ysmn
#7 ursäkta mig! Var inte meningen att verka elak eller så. Kanske fel läge ja, men jag tror de flesta vet att jag inte menar något elakt.
Jag har inte blivit våldtagen och det är jag väldig glad för.
Jag går aldrig ut själv t.ex när det är mörkt eller där det inte är folk mm. Vill inte ta några risker….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
MiniPim; ser inte det roliga i svaret? Många som varit utsatta för olika typer av övergrepp skulle inte finna svaret underhållande, detta då det lastar offret snarare än förgriparen.
nej det har jag inte blivit :) är aldrig ute själv när det är mörkt och går bara där andra kan se mig, så de kan se om något skulle hända. oftast går jag inte ens ut själv.
#10 men gud, ja jag förstår vad du menar. Ber om ursäkt.
#10 Varför upprepar du det #7 sa? MiniPim har redan ursäktat sig, så det är ingen mening att fortsätta en diskussion om det.
OnT Nej, jag har inte blivit våldtagen, och det är jag väldigt glad över. 🙂
Nepp. Fast jag är ju kille och killar brukar oftast inte bli våldtagna. Det är mest tjejer som råkar ut för det.
#14 Jag tror att sexuella övergrepp på killar händer oftare än vad man tror. 🙂
Cazzos; svar på en kommentar nummer 6, jag förklarar själv mitt inlägg, vore konstigt om andra fullt ut kan svara för min syn.
Har en kompis som har blivit det 😕
#15 Tror du? Det kanske det gör, jag är inte säker. Fast det verkar som att man läser mest om tjejer som blir våldtagna.
Majoriteten av alla våldtäckter är män som våldtar kvinnor.
Otäckt.
Läste dock om en kille som hade blivit våldtagen av 4 tjejer, inte direkt vanligt men lika fel det.
#18 Ja det tror jag, dock så verkar det inte komma ut i allmänheten lika mycket som om en tjej hade blivit våldtagen.
Jag tror att tjejer är mer för att anmäla ett övergrepp än killar, de "kommer över det". Men detta är bara en egen teori 🙂
MikeW; det finns tyvärr många sexuella övergrepp som sker även mot män.
Vad många inte känner till är att det är fler män än kvinnor som prostituerar sig.
#21 :O
Har typ blivit de, mitt ex då jag ville verkligen inte och det gjorde ont och var obehagligt och sa stopp men han fortsatte ändå liksom.
Arinya; högst troligen inte en juridisk våldtäkt, men ändå en tragiskt upplevelse. Vill du inte så säg tydligt nej och låt inte handlingarna fortsätta, att ha sex skall ske på bådas villkor.
#24 Vet det mycket väl, men kunde inte göra så mycket :/ och jag sa nej och sluta upprepade gånger
Arinya; varför försökte du inte gå? Lätt sagt, ja, men det är skillnaden mellan att antingen avbryta något som man ej vill eller att göra händelsen straffbar. Jag beklagar vad som hände i alla fall och hoppas att det ej sker igen, och om de mot förmodan skulle ske att du tar mod/ork att försöka ta dig ur situationen.
#24 Om hon inte vill men han har sex med henne ändå så är det ju våldtäkt. Våldtäkt måste inte vara att man blir påhoppad ute i en mörk skog av en främling. Man kan bli våldtagen av sin partner också.
Tirin; inte enligt svensk rätt, det finns inget krav på samtycke. (Och det kommer inte att komma, det avslogs i beredandet av propositionen till nya sexlagen.)
BrB 6 kap 6 §: "Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år."
Tycker inte ni att ordet "våldtäkt" slängs hit och dit. Folk skojar lite med ordet. Typ ett gäng tjejer som står och skojar om det. Kanske en av tjejerna har blivit våldtagna? Tycker det sista man ska göra är att skoja om ordet!
#28 Det är väl våld om man säger nej och det gör ont? Tänk på de som våldtar barn eller handikappade människor, de behöver nog inte hota eller vara våldsamma, men det är ju fortfarande våldtäkt.😮
Har aldrig blivit våldtagen " peppar peppar" Tycker hemskt synd om de som råkat ut för det );
#26 Försökte gå iväg? För att jag låg i sängen kanske? För att jag är liten och klen? Finns inte mycket att göra
Tirin; nej, inte juridiskt, smärta är ett "effektbegrepp" våld är om personen försöker gå/avbryta och blir kvarhållen, får en örfil om personen försöker få och dylika fall. Att sexet i sig gör ont men att du ej gör motstånd eller aktivt försöker avbryta är ej en juridisk våldtäkt i Sverige.
Våldtäkt mot barn är en separat brottsrubricering och den uppnås direkt någon över 15 år genomför en sexuell handling jämförbar med samlag med en person under 15 år. (Sedan kan straffet ibland sänkas eller avskrivas om det är en liten åldersskillnad mellan personerna.)
Gällande "handikappade" (ett begrepp som en är PK, korrekt term är funktionsnedsättning) människor så beror det på, BrB 6 kap 1 § 2 st; "Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd." Vidare har du BrB 6 kap 3 §; "Den som förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling genom att allvarligt missbruka att personen befinner sig i beroendeställning till gärningsmannen döms för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i högst två år. …" som med andra ord täcker in fall där exempelvis en vårdare på gruppboenden har sexuella kontakter med vårdtagare.
Exakta fall för de senare varianterna beror på omständigheter. Däremot har även funktionshindrade rätt till ett sexliv och det är inte alltid olagligt att inleda en sexuell relation med dessa. Samt att många funktionshindrade har rent fysiska hinder och är klara i huvudet. Så sammanfattningsvis så beror det vad du handlar om.
Ett nej är alltid ett nej. Ja. Däremot är ett nej inte alltid en våldtäkt rent juridiskt sett, något många missförstått.
Arinya; att faktiskt försöka avbryta rent fysiskt, avbryter många gånger handlingar och väcker motparten till insikt, i annat fall när det tyvärr inte ger det önskade (och normala) resultatet så gör det handlingen straffbar. Oavsett om du rent fysiskt har någon chans ifall personen skulle försöka hindra dig så gäller ovanstående.
Jag förstår och inser att det är svårt, och det skall inte behövas, men tyvärr sker det ibland ändå att det krävs.
#33 Men jag tar för givet att folk som blir våldtagna gör motstånd. Enligt min syster som nästan är klart med sin juristutbildning så klassas det som våldtäkt om hon säger nej men han ändå tvingar henne till sex, vare sig han slår henne eller hotar henne.
Tirin; fast det är ju just det jag sagt? Det måste förekomma våld eller hot om brott för att det skall anses vara en våldtäkt.
Nej, alla gör inte fysiskt motstånd, vilket jag exempelvis diskuterar med Arinya just nu. Finns även ett uppmärksammat fall där kvinnan sa nej och stängde benen, men när mannen fortsatte trots detta bara låg där, detta är ej en juridisk våldtäkt.
#36 Men de lär sig ju på universitetet att det inte måste med våld och hot. Det ska bara vara emot den enas vilja.
Tirin; då har de lärt sig fel, läser du lagtexten så står det uttryckligen att det skall ske genom våld eller hot om brott, uppfyller du ej brottsrekvisiten så är det inget brott. Lagtexten är citerad ovan.
Det har som sagt debatteras om det skall ändras till ett krav på samtycke, vilket ej föreligger i dag och troligen ej kommer att föreligga i framtiden, det avslogs av många remissinstanser under beredningen av den nya lagen (vilket jag helt håller med dem om, det blir ej rättssäkert).
Om din syster läser till jurist så tror jag att ni har missförstått varandra någonstans… (Annars måste hon tyvärr ha missat något fundamentalt i kursen i straffrätt.)
#38 Tror jag inte, Uppsala universitet är ju den bästa juridikskolan.. :P Hon sa att förr var det inte ett krav på samtycke, men nu klassas det våldtäkt om mannen exempelvis tvingar till sig sex mot kvinnans vilja.
Tirin; Jag citerar mig själv från en diskussion på brottsajten; Det finns en fallbeskrivning på sajten där det diskuteras om det är våldtäkt eller inte, vilket jag i det aktuella fallet är övertygad om att det inte är. Det uppmärksammades stort ett fall för inte så länge sedan ett fall där ena parten sagt "nej" flera gånger, men inte gjort motstånd eller varit utsatt för hot, vilket inte heller uppfyller brottskriterierna.
Jag skall även plocka fram propositionen till förändringarna i "sexbrottslagen" där samtycke diskuteras men ej föreslås.
Proposition 2012/13:111, sidan 18, kapitel 5.2 behandlar frågan om kravet på samtycke, vilket ej föreslås. Detta är regeringens förslag på ändring av lagen, därmed ej gällande idag, men det framkommer även där att vi ej har något krav på samtycke idag.
#40 Hur blir det då om någon hoppar på en på gatan utan att använda sig av hot eller våld? Är det inte heller våldtäkt då? Det är ju i så fall helt stört… :S
Nej men när jag haft kille så har han velat haft sex men inte jag sen har han tjatat så mycket att jag slutligen sagt ja. Hatar sex
#42 Oj, hur kan du hata det? Man får ju hitta det sättet man tycker bäst om, då är det ju omöjligt att hata det :)
Tirin; då finns det ett undantag i förarbetena till lagen som hanterar förstelnande rädsla, vilket fordrar extraordinära omständigheter. Detta gäller exempelvis om en person ligger och sover i sin säng och en okänd person bryter sig in genom fönstret och begår ett sexuellt övergrepp, detta är då med övriga hänsyn till omständigheterna att bedöma som våldtäkt. Dock föreligger idag höga krav för att detta undantag skall kunna åberopas. Det skall ej vara möjligt att nyttja detta undantag inom förhållanden. På stan är ett gränsfall som jag ej törs göra en säker bedömning av, skulle kunna gå åt båda hållen om du inte gör något som helst motstånd eller protesterar. Hemmet är juridiskt en särskilt fredad plats vilket gör att jag är osäker på hur tillämpningen skulle göras om det skedde på stan, även det faktum att du sov och är omtöcknad i exemplet ovan bidrar till att du ej behöver göra motstånd, vilket ej föreligger om du går på stan.
Dessa krav ovan sänks om det nya lagförslaget går igenom, då införs även förstelnande rädsla som grund för våldtäkt.
43# har för det mesta alltid haft sex mot min vilja då jag inte kan säga nej
Moa-tror inte man lyckas gå där ifrån om man blir våldtagen, då för man antagligen det och det inte sker. Det är inte enkelt att göra Motstånd i underläge.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Juliaskaniner; jag hänger inte riktigt med på vad du menar?
Är väl trött, förstod dock precis när jag läste själv. Om hon har kunnat bara gå iväg hade hon antagligen gjort det eftersom hon ville. Men det är inte så lätt att bara gå iväg när man är i underläge. Det är bara att de håller fast.
Juliaskanien; har du inte försökt så vet du inte om det går eller ej, vissa gånger inser gärningsmannen vad som faktiskt sker då. Blir du fasthållen med våld trots att du försöker gå så är det en juridisk våldtäkt, vilket det ej är annars.
Det var mot hennes vilja. Det var fel, oh jag tror det är en "juridisk våldtäkt" ändå eftersom det gjorde ont ich var mot viljan. Jag kan lova dig att det inte är att gå iväg. Så om det kommer en mördare så är det bara att gå iväg så händer inget o sllt blir bra? Knappast.
Juliaskaniner; förekommer inget våld eller hot om brott så är det ingen våldtäkt juridiskt sett. Se argumentation ovan i tråden. (Rent juridiskt spelar det ingen roll vad människor tycker och anser om lagen, utan det avgörande är hur lagen faktiskt ser ut.)
"Jag kan lova dig att det inte är att gå iväg. Så om det kommer en mördare så är det bara att gå iväg så händer inget o sllt blir bra? Knappast." Jag hänger återigen inte med, men vill du inte, så är enligt mig den naturliga instinkten att göra motstånd, vilket resulterar antingen i att övergreppet avbryts eller att händelsen blir att klassificera som en våldtäkt. En våldtäkt resulterar i påföljd för gärningsmannen och kan resultera i skadestånd till offret om domstolen delar denna bedömning.
Läs en gång till oxh försök förstå; så himla svårt är det inte. Glömde ett bara, att det inte bara är att gå iväg. Så om alla tjejer såg din kommentar "gå iväg" så kommer aldrig nånsin en våldtäkt ske igen? Smart. Skriv sånt om allt folk råkar ut för så blir allt bra. Det går INTE att bara gå iväg!
#52: 1+
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Ja, av min egen kompis….
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Om det var "bara att gå iväg" så hade det inte blivit många våldtäkter.
Om man håller på att bli våldtagen kan man ju inte bara gå iväg? Kanske lätt för folk att säga, men när man blir det kan man ju direkt inte springa iväg.
Juliaskaniner (Revolt och MiniPim); läser du ens vad jag skriver?
Nej, det är absolut inte så att alla övergrepp avbryts om du försöker gå. Däremot, försöker du gå och med våld blir fasthållen så utsätts du för en våldtäkt, gör du inte detta så räknas det inte som våldtäkt och gärningsmannen kan inte straffas.
Det är numera så reglerna i Sverige ser ut, oavsett vad folk tycker om det, ett nej räcker inte, det fordras våld eller hot om brott för att händelsen skall vara straffbar i svenska rättsväsendet.
57# Förstår varru menar 🙂
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag har blivit våldtagen och jag med många andra blev det av denna mannen . var uppe i domstol och tingsrätt med många förhör och vittnesmål. jätte jobbigt var det att gång på gång dra upp historien om hur det gick till.
Jag träffade han över internet (jätte naivt och dumt, hur många gånger har jag inte klandrat mig själv över det??!!)
Han åkte in. så jag vet ju att jag hade rätt och han fick sitt "straff" .
Jag var hemma hos han (jag vet jätte dumt) och han lagade mat och vi såg på film och hade det trevligt. sen så hade vi sex då jag var med på det. Men senare under natten så vaknade jag av att han stod grensle över mig och hade stånd och tvingade mig att ge han oralsex han höll upp mitt huvud med hjälp av mitt hår och det gjorde jätte ont. sen tog han tag i mig och slängde runt mig med kraft och började våldta mig samtidigt som han tryckte ner mig så jag inte kunde röra mig. jag grät och skrek att jag inte ville men han fortsatte.
dagen efter ringde han en taxi som hämtade mig och körde mig till tågstationen och jag åkte hem.
Jag sa inget till någon förrän några år senare ,då läste jag i tidningen att dom sökte mer offer till en våldtäcksman som gått på unga tjejer och då vågade jag anmäla för jag kände igen beskrivningen på honom.
Dom tog min anmälan seriöst och var väldigt bra att ha att göra med.
just för att dom hade så många offer som just anmält han.
det är nästan ingen i min omgivning som vet detta för jag skäms över hur dum och naiv jag var som inte tog det på mer allvar att man kan bli våldtagen av att träffa främmande män över nätet.
Jag var 16 år då och är 26 nu.
#59 oj vad modig du är som vågar berätta detta! Bra att Du polisanmälde honom. Lycka till i din fina framtid!
bambiiii; vad bra. =)
bellabu; bra gjort! Det är alltid bra när fler offer vågar träda fram och vittna, det stärker rättsfallen. Sedan är det tragiskt att det skall behöva dröja tills någon annan anmäler/något riktigt tragiskt händer innan anmälningar och utredningar kommer fram. Som med flickan i Kumla som hoppade framför tåget, när det blev offentligt kom direkt många anmälningar mot mannen in.
Bra gjort att göra det som krävs för att fälla mannen!
Ja jag vågade ju inte först, utan det var ju först några år senare när det var några andra modiga som vågade anmäla som gjorde att jag med vågade. och att jag berättar det kan ju förhoppningsvis få någon i alla fall att tänka efter innan man bestämmer att träffa någon över internet. självklart finns det bra folk man kan träffa med!! Men det kan ju gå illa med.. jag tänker ju fortfarande på det som hände och klandrar mig själv. och det är ingen kul känsla.
Tack så mycket!!!! du med!!
Ja trots att det var fruktansvärt jobbigt med alla förhör och resor fram och tillbaka och sen att möta han i tingsrätten så kändes det bra när han faktiskt åkte in.
#63 förstår det (:
Jag har på ett sätt blivit våldtagen av min gamla vän. Han ville ha sex med mig, och han gjorde det tecknet och jag fattade inte ett dugg. Men jag kände mig dum som inte fattade så jag sa ja. Vi gick in i hans husvagn och hade det. Det var helt oskyddat, jag var 10 och minns fortfarande den hemska känslan som var. Nu 5 år senare så är det fortfarande kvar, inte anmält han eller något….
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Blodfot; när du säger ja så kan du som regel inte kalla det för en våldtäkt, detta urholkar begreppet. Du tog ett dåligt beslut som du inte var mogen att ta, detta innebär dock inte att du blivit utsatt för ett övergrepp eller en våldtäkt.
Hur gammal var din vän vid tillfället?
han var också 10, men jag sa ifrån när jag fatta vad det var, men han gjorde det ändå….
Blodfot; det skrev du inte i ditt inlägg, utan du skrev att du sa "ja" och att ni gick in och "gjorde det". Inte heller om du säger nej och ni ändå har sex så är det i Sverige en våldtäkt, utan för att det skall räknas som våldtäkt så fordras våld, misshandel eller hot om brott.
Däremot beklagar jag vad som hände, även om det inte räknas som en juridisk våldtäkt så gör det inte att det är en mindre traumatisk händelse. Det finns anledningar till att du inte anses mogen att ensam besluta över din sexualitet före du är 15 år, barn skall inte ha sex. Jag hoppas verkligen att du kan ta dig vidare i ditt liv och att detta inte speglar ditt framtida synsätt.
Lagen i detta fall bryr jag mig inte om.
Blodfot; dock anser jag att man inte skall använda ord som inte betyder det man använder dem som då det urholkar ordens innebörd och skapar missförstånd i samhället.
Nä, har jag inte! Men jag är asrädd för att bli det. Kanske inte är dte bästa att gå runt och oroa sig för att man kanske bli våldtagen eller sjuk men är så försiktig osv. Vilket jag visserligen tycker är bra att jag är men kan bli lite överdrivet ibland. Men jag kan bara inte förstå hur folks ego kan ta över så som dom gör…
Vet inte om jag kan kalla det "våldtäkt" direkt, isf sexuella övergrepp mot barn eller nåt, men när jag var liten och åkte hiss klev det in en man.
Sen började han dra ner blixtlåset på min jacka och pussade mig på halsen och jag började gråta och försöka dra mig bort, sen stannade hissen och man hörde hur folk pratade och kom mot hissen.
Då släppte han mig och jag sprang ut och gömde mig en lekpark, vågade inte gå tillbaka och åka hiss hem igen på flera timmar.
#72 märklig typ det där… S:
#73 en pedofil antagligen eftersom han börjar slita i kläderna och pussar ett litet barn på halsen fast det gråter och skriker.. Tyckte det var hemskt obehagligt och tyckte det var läskigt att åka hiss själv i flera år efter..
#74 förstår det. Jag är så rädd så att jag inte Nääs kan gå till Ica!
00emi07; vad är du rädd för?
Hur ska man sälja det? Icat är inringat av buskar, och buskar. Inga hus. Under två mån tre våldtäkter i de om rådet. O ja… Därför e ja rädd!
Ja, jag har blivit våldtagen "/
När jag var 5-6, kommer inte ihåg. Inget jag skulle vilja vara med om en gång till.
Ja..
jag har läst igenom hela tråden nu och förlåt om jag missuppfattat nått men om jag inte har fel så är jag då den fösta killen/mannen som säger ja på denna fråga jag har blivit våldtagen och sexuellt utnyttjad i ca 3 års tid tror jag det blir… minns inte allt detta av samma kille/man hur det gick till e ju svart att säga efter som detta hände flera gånger i veckan under denna period. varför? vet jag inte än idag då jag ändå frågat honom men inte fått nått svar
Nej men fy… oj. har du anmält?
nej inget av det är anmält då det varken fanns eller finns bevis och jag vill inte att mina nära och kära ska veta… går just nu hos en kurator men jämna mellanrum
Okey tråkigt att det ska behöva vara så men starkt och bra av dig att gå till kurator i alla fall!
ja det tog år kan jag säga… och bara det va ett helvete jag hade desutom gått hos denna kurator i ca 3 år efter allt detta och sa inget då utan sa det nu i slutet av december trodde ändå jag skulle spy och har mått riktigt dåligt många gånger
#81 Synd.. :/ Finns om du vill snacka.. Men, varför mördar du honom inte? :/
- Emil
A#79 såå liten? Gud :/
Nej. Men jag har blivit sexuellt trakasserad, eller vad man nu ska kalla det, flera gånger. En gång av min kompis kille när jag sov hos honom. En gång av min kompis kusin när jag var 12, han höll fast mig bakifrån och pussa mig i nacken. Det var mitt i natten och alla sov, men som tur var så kom hans storasyster hem då. En gång var det en man som åkte efter mig med bil och sen satte han sig och runka några meter ifrån. När jag gick därifrån gick han efter och jag blev livrädd och ringde polisen, då försvann han in i skogen. Han hade tydligen hållit på med flera andra. Gick på polisförhör, men dem kunde inte ta fast honom då ingen annan ville vittna och jag knappt kom ihåg hur han såg ut. Det var även en man som blottade sig för min lillasyster. Några månader senare fick vi reda på att samma man hade våldtagit flera tjejer men att han var fast nu.
#59 Tror att jag har läst om det.. Annars, något liknande.. :/ Hatar sånt.
- Emil
#86 det lär ju inte hjälpa att döda han? hur mycket jag än hatar han och hur mycket han än har förstört mitt liv både psykiskt, fysiskt och för mitt sexuella liv idag… det e bara hoppas att han ångrar det nån gång och mår jävligt dåligt för det… att mörda nån hjälper inte dig själv…
#86 Mörda?!Att du ens kommer på den idéen! Skrämmande….
Att mörda är bland det värsta man kan göra och absolut inte en bra idé och inte lämpligt att skriva här heller :S
Ja..
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
#90 Hämnas på nåt annat sätt då. Vet att folk kmr säga "Nej, inte hämnd omg omg omg". Du kommer ju över det då..
- Emil
bara för att man hämnas betyder inte det att man kommer må bättre för det… bara för att jag skadar han så får jag ju inte det han gjort mot mig ogjort nog att jag vill skada han riktigt mycket ibland när jag tänker på vad han har gjort men det är ingen lösning och när jag tänker så känner jag redan att jag kommit längre i livet än han och lyckats bättre än han…
#94 Okej.. Bodde du med honom eller..? För han våldtog dig ju ofta? :/
- Emil
Nwmo; "Du kommer ju över det då.." Det har många gånger ej visat sig stämma, så det är rent av felaktigt…
I övrigt så bör du överväga hur lämpligt det är att sprida den typen av råd du gör. I längden kan de även anses straffbara, något som du kanske bör reflektera över, utöver att du förstör för andra med dessa barnsligheter.
#95 nej men vi bor nära varandra och gick i samma skola
#97 Synd :/ Anmäl. Du KANSKE mår bättre då :/ (Hoppas inte Moa hatar mig för att jag sa att du skulle anmäla händelsen..) -.-'
- Emil
anmäla? jag har inga vittnen inte bevis ja egentligen inget som säger att min historia skulle vara sann… och att vara man och anmäla en våldtäckt det e ungefär som att säga att du kan gå på vatten utan ben… en man kan inte bli våldtagen i dagens samhälle… vi ska vara stora och starka och kunna försvara oss thats way i hate sweden!!! en jävla massa fördomar hela tiden en man kan bli våldtagen både av en kvinna och en annan man
#99 Ganska jobbigt att vara kille (yngre man) också.. (Inte lika som för dig, vill inte ens jämföra med din situation.. :/) Tjejer förväntar sig 6-pack på varenda kille, att ingen ska utnyttja dem mm.. Du kan ju också glädja dig åt att du har ett lyckat liv? :)
- Emil
#100 ja jag vet ju hur det e att va kille jag e ju lixom bara 20 och har just vart pojke ;P och ja tjejer förväntar sig en del… och nej ingen borde utnyttja dom… men i denna värld finns det MÅNGA idioter… ja jag har ett bra liv nu jag har ju det mesta… men sånt här finns ju alltid med en nån stans långt där bak i huvudet… jag drömmer ju fortfarande om det ibland tänker på det ibland vilket är fruktansvärt jobbigt och denna situation e inte änns nått jag önskar min värsta fiende då det e riktigt jävla vidrigt och jag tror själv att e man inte stark nog så går det åt helvete… jag har själv gjort flera självmordsförsök efter detta då jag inte såg någon annan utväg men idag är jag glad att jag inte gjorde det…
#101 Du måste vara j*vligt stark i psyket! :) / :/
- Emil
#102 jag antar det…. men sen har det ju "tränats" upp eller vad man ska säga jag har väl egentligen aldrig haft det enkelt i skolan och liknande och det är väl det som ändå har räddat mig…
#89 vilken händelse tänkte du på som du tror du läst om?
Den om att nån man hade lurat hem flickor :/
- Emil
#105 det är det MÅNGA män som gör och som det står om i tidningarna, men ja en av dom är det ju… 😕