Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2100 ggr
Anonym
1

Ångest inför konfan

I sommar ska jag konfirmera mig i 3,5 veckor, eller ja, vara på läger så länge. Jag har sjukt mycket ångest och är väldigt nervös inför det.. någon som har tips på hur jag skulle kunna tänka och göra för att minska ångesten? Har en klump i magen varje dag över det då jag inte har varit borta på nått läger förut..

deleteduser
5

Jag kan säga dig att konfirmationsläger är det roligaste du kan göra! Ta vara på tiden och oroa dig inte, du kommer ha grymt kul!

Jag har varit på 5 läger det senaste halvåret, och skulle inte ha något emot att åka på läger varje helg 😃

Blodfot
0

Du fixar det! Jag har alltid lika mycket ångest när jag ska iväg, även om jag varit där MASSA gånger!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anonym
0

#1 Ja alla som berättar om det säger att det är det bästa dom har gjort, men har ångest för att vara borta så länge.. och jag det känns som att jag kommer tänka på hur kul de där hemma har det hela tiden haha! 😭

deleteduser
0

#3 det kommer du inte alls göra, omvärlden existerar inte när man är på läger :)

Jojaton
0

Jag var på ett fyra veckors konfaläger, och två år senare (för tre år sen) var jag ledare på ett lika dant läger. Det är de bästa somrarna jag har haft.

När jag var ledare hade jag en smågrupp med 5-6 konfirmander, vi träffades två gånger om dagen och i den gruppen hade jag en tjej som i början inte alls ville vara på lägret. Hon längtade hem och trivdes inte alls. En av de första samlingarna vi hade sa jag något liknande "fyra veckor känns som en jättelång tid, men jag lovar er att när det är ett par dagar kvar till konfirmationen så kommer ni aldrig vilja åka härifrån!" När jag sa det tyckte hon att jag var dum i huvudet, för hon ville ju bara HEM, men 2-3 dagar innan konfirmationen, när vi hade vår sista samling, sa hon att trots att hon saknade alla hemma jättemycket, ville hon ändå vara kvar på lägret!

Var är det du ska på läger? 🙂

Johanna - Instagram

Anonym
0

#5 Så roligt! 🙂

Jag ska på Norrbyskär, en liten ö utanför Umeå kan man säga. :) KFUM.

Jojaton
0

#6 Okej :) Har ni någon träff innan? 

Precis som Elsa säger så hamnar man i en bubbla när man är på läger, och det händer så mycket att man inte riktigt hinner med att tänka på vad som händer på andra ställen. Men om du är orolig får du gärna PMa mig, jag har varit på många läger i mina dar, vissa som jag längtat efter och vissa som jag haft sjuk ångest inför - så jag vet!

Johanna - Instagram

Hamsterlycka
0

#7 Vi har en övernattning imorgon men känner mig så otroligt nervös inför den, känns som om jag inte vill gå men samtidigt vill jag på nått sätt…😕

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Jojaton
0

#8 Jag säger gå, du får träffa människorna som ska dit, och när man väl träffat dem så försvinner nog lite av ångesten, det har det gjort för mig i alla fall. Om det blir jättejobbigt kan man ju alltid åka hem, det är ju svårare att åka dit senare!

Johanna - Instagram