Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1770 ggr
[MiniPim]
3

(X) Pedofil

Alltså nu är jag lite rädd. Idag fick jag veta att en kille som gått på den skolan jag går på nu har våldtagit en flicka som var 6 år, det hände 2006 och det har hänt fler gånger. Jag googlade och såg bilden på honom. Och då så märkte jag genast att jag flera gånger sett honom, vi har liksom stått precis vid varandra.. Suttit på samma buss och allt! Jag känner honomdirekt inte, men jag vet ju vem det är. Jag visade mamma och det visade sig att mamma förut hade till och med pratat med honom.. Och alltså jag trodde verkligen inte något sånt om han! Han bor en bit bort, men det är sjukt läskigt! Flickan som blev våldtagen har nyss berättat det, hon har hållt tyst om det i alla år. Så nu är han gripen som tur! Men nu vet jag att man inte ska lita på massa folk.. Man vet verkligen inte vad som kan hända! Äcklar mig att jag sett den vidriga .. Ja jag vt inte vad han är. Tänk att flickan som var 6 år 2006 kan vara en i min klass!! Eller i dom andra 6orna.. Herregud.. Man borde säga till om man utsätts för sånt, så att någon kan göra något åt det. Fyfarao!! Vidrigt. Stackars flicka, hon kommer säkert ALDRIG glömma det.. Jag är rädd..

Nwmo
0

Var inte rädd, han är borta nu! :)

- Emil

[00livia]
0

Åh stackars tjej (och alla andra som blivit våldtagna såklart) 😭. Tur att han är gripen…

Sjukt att man kan se sig själv i spegeln efter förstört en liten tjejs barndom (liv, kanske t.o.m)… vidrigt.

[MiniPim]
0

#1 Han kommer säkert tillbaka. Är alltid så. Dom får sitta i fängelse ett tag och sen betala skade tillstånd, sen är allt över och sen efter 2 år gör dom om det. Tycker dessa personer inte förtjänar något liv, tyvärr. #2 Peecis…

Anonym
Anonym
9

KILL HIM BEFORE HE LAYS EGGS.

[00livia]
6

OT men måste du vara anonym för att skriva det där? :/. Tänk på att om anonym-funktionen missbrukas så tas den bort… Då straffas ALLA, vissa kanske behöver den till att skriva känsligare inlägg. Bara en tanke… Usch vad tråkig/ partypooper jag lät, men ändå :P

[MiniPim]
5

#4 ärligt talat så tror jag att du är samma person som #1 men ah

Nwmo
1

#6 How did you know? :O

- Emil

[MiniPim]
4

#7 biköz ajäm awesome

[Moa-]
8

Minipim; misstänkt/gripen är ej samma sak som skyldig. Tro inte på allt du hör innan människor fått en chans att försvara sig, att googla och tro på utpekningar bidrar till att förstöra oskyldiga människors liv.

[MiniPim]
2

#9 Men han sitter i fängelse nu, det har stått i tidningarna och allt. Jag skriver inte ut saker som jag inte är säker på. Och jag förstör inte den människans liv, den har förstört flera andras liv. Jag vet vad jag snackar om.

[Moa-]
5

MiniPim; du skrev ovan gripen, inte dömd? Sitter personen i fängelse och är dömd? (Till vilken påföljd?) Eller sitter personen anhållen/häktad?

Att peka ut enskilda människor är sällan försvarbart eller bidrar till någon vinst enligt mig.

Även viktigt att påpeka är att allt som står i tidningar inte är sant.

[MiniPim]
4

Men gud, du behöver inte tro på det då! Då får du tyxka att jag hänger ut oskyldigt folk, men det är inte mitt problem. Har inte tvingat dig.

[Moa-]
7

MiniPim; jag anser att man skall vara försiktig med vad man tror och vad man skriver. Att vara oskyldigt misstänkt och uthängd för brott du ej begått måste vara det värsta du kan uppleva, något som är viktigt att ha med i bakhuvudet.

Dylika brott händer det tyvärr ofta att det förekommer falska anklagelser gällande, och det är något som måste tas seriöst.

[MiniPim]
4

#13 Ursäkta mig, men varför påpekar du allting?

DU BEHÖVER INTE TRO MIG.  :) 

Jag VET vad det är jag skriver om. Men du behöver INTE tro mig! Så strunta i det då.

Anoki
0

Men össsch du e jag oxå rädd xO Tydligen bara jag som inte orkar läsa tidningen :P

[Moa-]
4

MiniPim; för att det är viktig information att sprida? Många litar idag blint på vad andra säger, vad man hör någonstans eller läser i tidningen, vilket inte alltid är sanningen. Något som är viktigt att ha i bakhuvudet.

Varför skriver du ett inlägg enbart i syfta för att skrämma människor och bygga irrationella rädslor?

Nwmo
6

Det är ju bara bra att hon skrev detta.. Kanske kolla på kategorin? Hon ville ju skriva av sig. -.-'

- Emil

[Lewwi]
5

#16 det gjorde hon ju inte, hon ville skriva av sig. 

Du har sagt vad du tycker nu så alla vet det nu = du behöver inte upprepa allt igen.

[MiniPim]
1

#15 ja :(( Moa, men jag har fattat! Varför upprepa det hela tiden?

[MiniPim]
0

Någon kan låsa denna tråden, kommer ändå gå över styr som vanligt. :)

[MiniPim]
3

Och vad är det du inte förstår? Du behöver inte tro på det, skit i det och tro att jag ljuger. Lita inte på tidningarna och lita inte på någon så får du se hur du lyckas ta reds på saker själv! Är det ända sättet att folk ska tro på en att man ska gå och knacka på den personens dörr och fråga "hej är du pedofil?" Och sen filma? Eller hur hade du tänkt dig att man ska få reda på om saken är sann eller inte? :)

Fridaaaa
4

Så länge man inte skriver ut personens namn, är det bara bra att ge ut sån här information tycker jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveofmylife
4

Detta påminner mig lite om när man hängde ut Anna Linds mördare, som sen visade sig vara helt oskyldig. Tänk och gå till jobbet den morgonen, när både din bild och ditt namn är på framsidan utav varje tidning. 

MiniPim, klart jag förstår att det känns obehagligt och att du bara ville skriva av dig. Vilket är bra att du gör!

Bara tänk på att behålla tonen här inne, tycker det för lätt blir dålig stämning.

[MiniPim]
2

#23 Jag blir bara arg på folk som påpekar saker jämt och sedan upprepar saken om och om igen. Jag skrev detta för att skriva av mig, och markerade med ett (x) så dom som är rädda för detta och blir lätt skrämda kan ju struntar att läsa det. Jag tvingar T.ex inte Moa att hon måste tro på detta, men hon gör bara saken större och större och det har hänt ett x antal gånger. Så Medarbetare eller någon kan låsa tråden, tack.

Loveofmylife
0

Okej, då låser jag den.

Inlägget är låst för nya kommentarer