Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1127 ggr
Anonym
2

Skräcken för min pappa

Alltså, har länge velat få ute detta, men anonymt eftersom jag inte vill att alla ska veta vem jag är. 

Jo det är iallafall så att jag är rädd för min pappa. Nu träffar jag honom bara varannan helg, och mer än så blir det inte. Om jag inte kommer dit en helg som är "hans" så kan han få rena frispelet på mig nästa gång jag kommer. Och då e de inte sådär lugnt, utan har blivit riktigt rädd flera gånger, vilket gör att man inte vill dit lixom. Han har exempelvis kastat saker, skrikigt (kanske inte så speciellt, men ändå). Och de jag inte sagt till någon är att han slagit mig. Alltså det är ingen som vet om det, och jag vill lixom inte säga det till min mamma när vi har det som vi har de efter en massa konflikter och skit med hemmet typ. Och jag vill absolut inte gå och prata med någon, gjorde det när mina föräldrar skilde sig. Min pappa hotade min mamma genom att säga att han ska dränka oss barn och massa sånt. 

Alltså vad ska jag göra, kan jag göra något utan att berätta för någon? Om jag kan få min pappa att ändra sig utan att vara fullt ärlig mot honom, har ingen bra relation till honom längre. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre, lever i skräck där ju.

Emmetem
2

Om din pappa slår dig, kastar saker, blir aggressiv och har hotat med att dränka sina barn så bör du verkligen inte fortsätta att vara med honom. Det är inte normalt att ens föräldrar ska göra så - då har han allvarliga problem och du ska inte behöva stå ut med det.
Om jag vore du skulle jag bryta kontakten med honom helt, inte pratat med honom och försöka få honom att förstå att man inte gör så mot sina barn.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Anonym
0

Lewol?!

Nwmo
0

Lewol är det du?! :(

- Emil

Emmetem
8

#2, #3 Skriv inte detta rakt ut då TS uppenbarligen inte vill att alla ska veta vem det är.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Nwmo
0

#4 Han/hon heter inte så på iFokus. Utan på xbox, denna historien lät som min kompis.. Nvm.

- Emil

Anonym
0

va e ts

[MiniPim]
0

Ts är trådskapare.

Nwmo
0

#7 Undrade också vad det var.. #yåLå

- Emil

Hoshi99
0

Jag skulle ta och gå till kuratorn! Tro mig dom är väldigt bra att prata med. Dom har till och med skrivit under tystnadsplikt (detta menar på att dom har inte någon rätt att säga om vad ni åratar om till någon annan tror det gäller att dom får inte säga till föräldrarna också) om du verkligen inte vågar det kanske du kan ringa bris. Senaste gången jag fick veta om dom så sa dom att man märker inte på telefonräkningen att du har ringt (det liksom sätts in i ett annat samtal) hoppas du fixar detta! Tro mig det känns väldigt bra att prata om sånt här!

Cazzos
0

Kuratorn har tystnadsplikt ja, men om kuratorn oroar sig för respektive person som är i fara så måste kuratorn anmäla det till rektorn/ringa förälder (i detta fall din mamma).

Jag tycker att du ska prata med din mamma om det här.
Konflikterna ni har i hemmet rör inte din pappas våld mot dig, och jag lovar dig att din mamma kommer att reagera på det.

Lycka till, hoppas det blir bättre!

Anonym
0

Fast jag skulle aldrig kunna bryta kontakten med min pappa eftersom min bror bor där på heltid. Min syster bor oss mamma på heltid (Bara jag som blir tvingad att skickas som ett paket). Jag har sagt till mamma att de inte finns något att göra där, att pappa e lite konstig. Men hon säger att de inte e så konstigt nu när han träffat en ny tjej, och att helgen går fort om jag tänker positivt. Sen har jag inte sagt nåt mer om det. Berättade en gång för mamma när pappa fick nåt utbrott och slängde ett smörpaket rätt in i kylen så allt gick sönder, och de blev bara värre för då började dom bråka och hålla på. 

Och nej jag är inte Lewol.

Jag har gått oss kurator precis när skillde sig (för 8 år sedan). De va sjukt jobbigt och eftersom jag vet att dom har tystnadsplikt men får bryta den om det är något väldigt allvarligt (vilket jag inte vet om detta är) så vill jag inte gå dit heller.

Nwmo
0

Så synd om TS.. :/

- Emil

Cazzos
0

#11 Dina föräldrar kommer inte börja bråka om din mamma och du pratar med varandra först och försöker komma överens om hur ni ska göra.

Hamsterlycka
0

Så sjukt jobbigt, måste ju kännas riktigt obehagligt att vara där om han tillochmed har hotat med att dränka sina barn.. usch, det börjar koka i mig bara jag skriver det. Jag skulle ha försökt söka hjälp, BRIS är väldigt duktiga på att förstå och kan hjälpa dig.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Anonym
0

#13 Dom har gjort det förr, när jag berättat något litet som hänt och då har det blivit liv i luckan. #14 kan ringa bris, men vad gör det för skillnad. Prata ut och så, men de ändrar ju inget mellan mig och min pappa. Jag tänkte mer om jag kan ändra mig för att passa in, på något vis?

Blodfot
0

eller ring socialen, det är ett brott att hota sådär, du kan inte leva såhär….

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!