Hur vet man...
att någon är kär i dig/ eller gillar dig?
Söker gärna kontakt med dig (ögonkontakt eller pratar). Vill hitta på saker efter ex. Skolan Finns massa saker ;)
Sånt kan va väldigt svårt. 🤔
Man märker inte alltid av själv när någon visar intresse för än, men dina kompisar kanske kan avgöra de åt dig.
Det har hänt mig någon gång att mina kompisar berättat sånt för mig.
Eller så visar personen ifråga ett stort intresse av att prata med dig, är den som tar kontakten först, bryr sig om att skriva godnatt & godmorgon och såntdär som man kanske inte annars gör till vem som helst. Sen kanske de börjar komma in hjärtan när man skriver med varandra osv.
Men det säkraste kortet att köra på för att verkligen få ett svar är att vara den som tar första steget, tänk om både du och h*n går och väntar på att något ska hända men ingen av er vågar vara först?
Antingen så får du ett svar som säger att personen känner samma sak och du blir jätteglad eller så får du ett svar som säger att nej jag känner inte samma sak och visst då blir du ledsen ett tag men då har du iaf försökt och kan så småningom gå vidare.
Ofta så kan man ju ändå känna att det liksom klickar med personen när man skriver/träffas. Så känn efter, är det dags att ta steget att berätta hur du känner för honom/henne? 😉
Jag har tagit första steget och blivit dissad av en kille som VERKLIGEN verkade intresserad, men jag tog också första steget med killen jag har nu sen nästan 2 år tillbaka. 🙂
Hoppas att det kommer gå bra för dig och att du får en bra respons om du bestämmer dig för att ta första steget!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
hehe vet inte om den går att lita på men de va sött :)