När kan man säga "Jag älskar dig"?
Jag och min pojkvän har varit ihop i 2 veckor imorgon. Men för 3 veckor sedan pussade han mig första gången på kinden. Jag har känt honom i 4 månader och har gått i samma skola som honom i 3 år. 🙂
Så nu vill jag komma till frågan. Jag älskar honom, men är det okej att säga det redan? 🙂
Kom gärna med funderingar och åsikter. 🙂
Självklart! Om du menar det så är det ju självklart att du får säga det ^^
Jag tror inte på att man kan älska någon så fort. För mig är älska något som är djupt rotat i själen. Men man kan fort gilla någon väldigt mycket. Men enligt mig tar det en stund innan man kan säga att man verkligen älskar en person på riktigt. Men det är min åsikt.
Själv så sa min pojkvän att han älskade mig tidigt i vårt förhållande. Det var lite konstigt när han helt plötsligt fick det ur sig - enligt honom var det inte planerat heller. Men jag kommer faktiskt inte ihåg när jag sa att jag älskade honom med. Kanske var det samtidigt för att han sa det. Men även om jag sa att jag älskade honom då så är det inte förrän en tid efter som jag verkligen kände att "den där killen, han älskar jag."
#1 Jo jag menar det verkligen ifall jag skulle säga det. :)
#2 Tack för dina synpunkter. :) Förstår precis vad du menar. Jag har varit kär i honom ända sedan jag började lära känna honom. Men det är ett väldigt starkt ord, även för mig. Så jag väntar gärna tills jag är helt helt säker, men jag har varit på väg att säga det flera gånger de senaste 2 dagarna men har liksom kommit på mig själv. :P
Det är upp till var och en, när man tycker att man vill säga det.
Jag sa det tidigt, min sambo sa det efter ca 1 månad, så är himla olika 🙂 Ska kännas rätt helt enkelt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Tack för ditt svar. :) Jo, håller med, det är ju upp till var och en. :)
Jag tycker nog inte det beror på tiden utan vad man känner. :) Men som sagt jag håller med Bananbullar i vad hon skriver. :)
#5 Ja alla resonerar vi olika, och som jag med skrev, ska kännas rätt 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Hihi, jo exakt! 🙂