Vem är bra på bloggdesign?
Finns det någon här som är bra på bloggdesign? Jag vill nämligen ha hjälp med en liten "enkel" grej… :) Hör gärna av dig om du känner att du är duktig! Kan tyvärr inte betala för jobbet (tror inte heller det tar speciellt lång tid), men du kan få en länk till din egna hemsida/blogg om du vill. 🙂
#1 Har redan :/ Sajten är inte så aktiv tyvärr..
Jaha, ja då var det värre! Jag förstår mig inte alls på blogspot så kan tyvärr inte hjälpa dig, blogg.se är mycket enklare :-)
#3 Haha det tycker inte jag ;) Fast jag behöver hjälp med HTML och då spelar det väl ingen roll vilken bloggportal man använder? *noll koll*
Vad är det du behöver hjälp med? :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5 Skulle vilja få en bild som i denna bloggen: http://www.cupcakexcouture.org/ Alltså bilden vid "Intro", en bild på mig själv helt enkelt som inte har någon bakgrund. ^^ haha
#7 Men hur ska man göra för att få genomskinlig bakgrund? :/ Har inte PS…
#9 Ok tack, får fråga runt.. :)
Måste bara fråga om jag fattade allt rätt här, du vill ha en bild (på dig själv) också vill du inte att bakgrunden ska synas så att man kan ha lite färger eller liknande bakom som på bilden ovanför "intro" på den bloggen du länkade? :)
dvs att du måste "klippa ut" bilden på dig själv från bilden?
Det enda jag vet (eller har för mig) är väll om du har en bra bakgrund, dvs en bakgrund med en färg bakom.
är själv inte så bra på PS, men har läst det på "basic" nivå i skolan och har photoshop cs4 och kan försöka hjälpa dig… dock kan jag inte garantera något då mina kunskaper är lite "rostiga" :P
#11 Ja precis! Men jag vet inte hur man gör i blogger så bakgrunden just vid den bilden är genomskinlig, för sidorna (alltså dr alla gadgets är) brukar ha bakgrund.
#12 hmm, men om man gör bakgrunden genomskinlig och lägger den på bloggen med valfri bakgrund så borde det väll funka? alternativt att man lägger bakgrunden "under" bilden? :)
Om du vill så kan jag ta en titt på det, så kan vi se hur det går? :)
Dock kan jag inte mycket om webbdesign (även om jag pluggat det), men kan hjälpa dig med bilden om du vill? :)
#13 Det vore jättesnällt! :) Jag har inte fixat någon bild än dock, men behöver först och främst veta hur man ska göra designen… xD
hehe, ingen orsak :) hjälper gärna till så långt mina kunskaper räcker :)
Okej, hur hade du tänkt dig designen? något jag kan försöka hjälpa till med? :)
Själva bloggen vill jag ha så ljus som möjligt, helst vit med blommor (rosa, gult och kanske ljusblått) i toppen vid headern - vet inte hur jag ska fixa det dock, ska jag leta fram en bild eller så? Annars har jag väl inget speciellt tema jag tänker på.. 😛
#16 nu känns det som man får "putsa" lite på webbkunskaperna… ska kolla runt lite och se om jag kan få till en exempel bild så kan vi se hur det blir, också kan du ta fram bilderna du vill ha under tiden :)
Men hade du tänkt bygga bloggen med något verktyg (typ vid blogg.nu) eller helt från html? :)
Ska kolla mer sen, för nu måste jag springa ett ärende! :P
#17 Tack så mycket, vad snäll du är! :D
Jag tänkte ta nya foton någon dag i veckan då det är soligt… Vet dock inte exakt när.. xD Och jag hade tänkt att använda mig av en bloggportal så som Blogger, men är det lättare så får du gärna hjälpa till att bygga upp allt från start med html 😉 haha
#18 ingen orsak, behöver ändå finslipa mina webbkunskaper :D
Okej, då vet jag… hoppas på fint väder snart då bara =P
Okej, undrade lite bara… och html är jag väldigt kass på, men kan göra ett försök där men dock så kan jag inte garantera något där då html aldrig vart min starka sida =P
Kan jag lägga till dig på typ fb, då det är lite lättare att skicka/ta emot filer där? eller har jag missat någon funktion här? :P