Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 902 ggr
Anonym
0

(X) Inte värt det

Att allt ska kunna gå så fel.. Folk säger alltid åt mig att det kommer bli bättre, var positiv, allt kommer att vända. Men när allt bara har gått utför i 9 år så ger man upp. 

För varför skulle allt vända nu? Jag vågar inte ens tänka positivt längre, jag vågar inte se det bra i saker, för varje gång jag gör det, så kommer det något ännu värre och jag hamnar på botten igen, ännu värre. 

Jag är 16 år, jag har försökt tagit mitt liv 6 gånger, har ärr över hela min kropp. Jag kan inte ens gå utanför dörren utan att få en panikattack, jag kan inte åka kommunalt, jag kan inte prata med människor, jag kan inte möta människor när jag är ute och går utan att bryta ihop. Majoriteten av dagarna kan jag inte ens komma upp ur sängen, det är helt omöjligt, min kropp vägrar. 

Jag vet att jag förtjänar det, för i slutändan så är allting mitt fel, det är jag som har gjort fel, jag har varit fel, det är därför folk har behandlat mig som dom har gjort. Men vad är det här för liv att leva? Det är inte ens värt det. Det är inte ens ett liv.. Jag känner inte ens något längre. Absolut ingenting. 

Det är nu det skulle behövas ett mirakel, men mirakel händer inte mig. Jag har planerat något som jag har velat ha jättelänge om 2 år, men om jag ska vara ärlig, så tror jag inte ens att jag kommer lyckas hålla mig vid liv så länge.

LLLINN
0

Kan du inte söka hjälp hos ett proffs? Typ psykolog? Styrkekramar

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13