Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1223 ggr
[Noxblood]
0

Hopplös kärlek:(

Jag har chattkontakt med en tjej som är perfekt! Hon är söt, rolig, våra intressen passar, hon verkar gilla mig och allt verkar perfekt. Ingen tjej jag gillat innan har passat på så många punkter. 

Dock är det ett problem som gör att jag inte vågar satsa på det:( Hon bor enda borta i norge:( 

Vi körde 20 frågor igår och många saker pekade på att hon gillar mig med:( Men skulle jag klara av avståndet…? :'(

Fridaaaa
3

Svårt sånt där.
Jag personligen klarar inte distansförhållande.
Tyckte det var jobbigt innan jag & sambon flyttade ihop, på sommaren, att det var  6mil emellan 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Greigh
0

Jag har haft några distansförhållanden och för mig fungerade det tyvärr inte. Allting hänger på hur tålig man är som person, men jag hade definitivt inte tvekat. Känslor spelar en stor roll och tycker du om henne så ge det en möjlighet åtminstone :)

Fridaaaa
1

#2 Jag är tålig men jag vill kunna umgås med den jag älskar när jag/vi vill om man säger så 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
0

Om du känner att det kan bli något så kan jag inte se vad som hindrar dig! 😃
Själv har jag haft ett distansförhållande som höll i ca 2 år, det var jobbiga 2 år och det gäller att båda är villiga att hålla ut. Det är jobbigt att inte kunna ses, men man kan absolut få det att funka!

~mikkan

[Noxblood]
0

ok, för vad kostar det typ att sticka till norge (örjö)?

Hon är inte 18 än så hon får inte åka utomlands än…

Greigh
0

För henne hade definitivt blivit billigare att ta sig till Sverige,
men om hon inte får det än så blir det nog lite problem.

Var i Sverige bor du?

Inaarah
0

Ett distansförhållande bygger väl egentligen på tillit. Ni måste verkligen kunna lita på varandra fullt ut för att det ska fungera bra. 

#5: Jag vet inte riktigt, men jag kan inte tänka mig att det ska vara så jättedyrt med långfärdsbuss (typ Swebus, Bus4You eller liknande)..

Greigh
0

Från Göteborg till Oslo så kostar Swebus ca 250:-
Men sedan tillkommer ju extrakostnader med buss/tåg till Örjö.
Och om du inte bor i Göteborg eller i närheten, så kostar resan därifrån du bor också!

[Noxblood]
0

Jag bor (typ) i kalmar i småland.

Greigh
0

Räkna resans kostnad från Kalmar till Gbg, sedan Swebus-kostnaden från Gbg till Oslo osv.

Allt som allt blir det kanske 1000:- för en enkelresa från Kalmar till Örjö.

[Noxblood]
0

Ok, men det skulle ju bara hända under lov osv… Sen så skulle hon få åka en del när hon väl blir 18;P

….Fan jag snackar som om vi redan vore ett par-.- Men ett steg i taget…

Greigh
0

Haha, träffas som vänner först och se hur ni matchar i verkliga livet. Alltid bra att lära känna varandra ur nya direktiv och inte gömda bakom skärmarna :P

[Noxblood]
0

mm.. Blir liiite svårt att vara tyst om det till sommarn då det först är då som det är möjligt att dra till norge..