Polisanmälan - är rädd, så jätterädd
Jag är vettskrämd. Jag är stel i kroppen. Jag kan inte gråta, jag kan inte tala. PANIK!
Detta kanske låter dummt för vissa, men att bli anmäld är nog det värsta som han hänt mig.. Vad har jag gjort? Jo, jag chattade med en viss person på kik, jag får ett användarnamn av henne. Jag skulle visst driva med den personen. (Detta är jättesvårt för mig!
😭) Jag är med stor sannerlighet polisanmäld. Jag skrev alldeles för mycket till denna person, jag låtsades vara ett peddo. De saker jag skrev var om: Mordhot, våldtäkt, kidnappning.. När man skriver upp det så vill jag bara svimma, det var inte alls meningen att det skulle bli såhär!!!! Jag är inte straffmyndig. Allt var på skämt, men det fattade nog inte hon på andra sidan, även om hon inte låtsades om det.. FAN I FUCKING JÄVLA HELVETES SKIT! Jag gråter nu, jag har panik! JAg är rädd, så jätterädd!
Kan någon hjälpa mig?! HAr någon här blivit polisanmäld? Hur reagerade era föräldrar? Vad hade ni gjort? Vad fick ni för straff? Hur gick det till efter att ni blivit anmälda? Kan jag bli straffad med typ skadestånd, böter? Vad är det värsta som kan hända? Tror ni hon har anmält mig? Vad ska jag göra? Kommer jag bli häktad eller något? Kommer detta bli någon sånhär grej där man får sitta i en sån sal med åklagare och alla möjliga personer? Kommer det bli av att jag kommer dömas för något? Kommer hon släppa anklagelserna? Kommer det påverka min framtid? Hur i HELVETE ska jag klara mig igenom detta?!!!
Alla måste svara! Jag är så rädd! Jag har panik! JAg kommer fan att dööööööööööööööööööööööö!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så rädd så jätterädd! :'(
Varför gjorde du det från första början? tänk hur du skulle känna dig om du fick sånna medelanden.
Inte för att låta taskig, fast du försänar nog att bli polisanmäld. Hoppas du tänker anorlunda nästa gång du gör så som du gör.
Tur för dig att du inte är straffmyndig säger jag bara.
Fast ta det lugnt, inget kommer hända mer än att dina föräldrar kanske blir lite arga. Dom kanske tar bort din dator eller något, beror på hur dina föräldrar är.
Fast du kommer inte bli häktad eller något.
Ja, först och främst tycker man ju att du borde tänka till lite innan du beter dig så. Hur tänker du egentligen? Herregud alltså..
Och om du blivit anmäld men inte är straffmyndig så kommer antagligen socialen att kontaktas. Tror inte att det blir en så stor grej av det, kanske nåt/några samtal på sin höjd.
#1,2 Äsch då, vilken unge har inte gått över gränsen någon gång?
Säger inte att det hon gjorde va rätt, men många är unga och dumma- man tänker inte på konsekvenserna förrän någon påpekar dom. Jag vet hur det är.
TS, hur gammal var personen du skrev till? Sa hon att hon skulle anmäla dig? Testat att säga som det var till personen, "förlåt men jag vet inte vad jag tänkte" Något i den stilen?
#3 Det har väl alla gjort på ett eller annat sätt, jag påstår inte att jag var felfri som barn (eller är det nu heller). Men man måste ju lära sig rätt och fel, och om ingen påpekar vad som är rätt och fel, hur ska man då förstå allvaret i det man gör?
Håller f.ö med dig om att en ursäkt skulle vara bra.
#3 jag mahahha
men att göra som TS är otroligt dåligt och dumt gjort, man måste tänka innan man gör något.
säger som #1, hon förtjänar en polisanmälan. (inte på elakt sätt)
Om ingen skulle gjort något åt det så skulle ts forsatt med sånt, och ja det är ju inte kul för den som får sånna meddelanden.
__
Men ja, du kommer säkert få någon tillsägelse. Gör inte om det.
Tycker som ni andra har skrivit att det hon gjort var fel och inte snällt. Dock tycker jag att man kan lösa situationen på andra sätt än att polisanmäla henne, som ni läst mår hon inte så bra av situationen…
Jag har själv varit i den sitsen att jag blivit hotad att bli polisanmäld och jag förstår TS känsla till 100%, ingen skön känsla direkt. Det blev inget av en polisanmälan och jag har verkligen lärt mig en läxa. Det är ur min synpunkt iallafall, säger bara att det finns flera sätt att lösa det på utan en polisanmälan. :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Jag har blivit anmäld en gång, tänker inte säga för vad men en dum sak (inget stort, bara ett litet misstag. Vill inte säga vad för folk kan ofta tro saker om de inte känner mig som person)… Eftersom att du inte är straffmyndig kommer de skicka vidare till soc och dina föräldrar kommer ju såklart vara med och ni kommer åka på möte och då kommer soc ställa frågor och sedan bestämmer de om de ska göra en utredning på dig eller inte.
Min mamma blev såklart arg, men jag var väldigt tydlig med att jag visste att jag gjort fel osv.
Det löser sig ska du se, eftersom att du inte straffmyndig är det inte så farligt :)
Tack alla så jättemycket för era svar!
#1 Jag skulle drive lite med henne, Personen jag fick namnet av kom senare på att hon tog allting jätteseriöst. Jag hade inte brytt mig om om någon skrivit sånt till mig, jag bara blockar folk. Önskar att hon blockat mig :L Fattar du hur dåligt jag mår? En anmälan hade gjort det så jävla mycket värre för mig!
#3 Bra skrivet! Hoppas andra läser denna tråd och ser det som en varningsflagga. Jag vågar inte skriva till henne igen, river upp gamla sår. Om något peddo skriver till en så lämnar det inte så djupa märken så man vill ju inte ta upp det igen. Hon skrev "Hej polisanmäld" till mig… Då skrev jag att jag var jätteledsen och rädd och att jag inte skulle störa henne mer. Hon va kanske 13..
#4 Jag lärde mig läxan.
#5 Om jag fick en polisanmälan hade det bara gått i motsatt riktning.
#6 Tack! Instämmer helt.
Vet att det är en gammal tråd… Men hur gick det TS?
Som #9 skrev, så är det en gammal tråd, men vill bara tillägga att du egentligen inte är "offret" i den här frågan TS, utan trots att du bara ville skämta, så har du begått brott, och förtjänar att bli så här skrämd. Jag kanske låter jäkligt hård nu, men jag talar av erfarenhet. Hade inte jag blivit tagen för snatteri när jag var 16 (var straffmyndig då) så hade jag förmodligen inte fått i mig den dos rädsla och respekt som jag fick, och hade med all säkerhet gått över till grövre brott. Att bli hemkörd av polisen var ett av de absolut värsta ögonblicken i mitt liv, men jag behövde det. Har aldrig någonsin gjort om det, och kommer aldrig göra det.
Min poäng är, du behövde säkert det här, och förmodligen har du lärt dig en läxa, och kommer inte göra om det, ens på skämt.
Jag vet att du är ung, och att det är ett tag sedan nu, men jag hoppas att du skäms, och att du fattar hur fel du har gjort. Tänk på om den här flickan nu faktiskt tog dig på allvar, vart rädd, fick panik och grät, som du skriver att du kände när hon sa att hon hade polisanmält dig. Om hon trodde att det var på riktigt, så kan du ge dig på att det var så så mycket värre för henne än det var för dig.
Skatta dig lycklig att du inte är straffmyndig när du håller på med sådant trams