2 glas om dagen
Dricker ca 2 glas vatten om dagen och ibland mindre. Har vätskebrist ganska ofta men orkar inte dricka mer då varje gång jag dricker nåt måste jag kissa inom 5min och då kissar jag typ rent vatten. Vet inte vad jag ska göra. Är detta normalt? Någon som har något tips om vad jag kan göra?
Jag har haft ungefär samma problem. Jag dricker väldigt lite. Men det har blivit bättre sen jag börjat äta mer råa grönsaker med mycket vatten.
Förmodligen behöver du kissa direkt efter för att din kropp då känner att den kan göra sig av med det gamla, så det blir nog bättre successivt om du börjar dricka mer.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag har samma problem, dricker väldigt lite.
Man bör ju dricka sammataget ca 2-2½liter/dag som vuxen, och ungefär det samma för tonåring.
Men jag är inte ens uppe i 1 liter/dag. Gillar inte vatten. Men har samma problem med, blir kissnödig kort efter i regel.
Men tror som #1, det sista stycket där 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag dricker heller typ aldrig, men min mage hhåller aldrig på så här, dock är jag yr hele tiden typ….
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag dricker inte heller mycket vatten, kanske ett glas högst två om dagen, men jag dricker två glas mjölk i alla fall.. :)
för mig är det tvärt om jag dricker mer än en halv liter vatten till varje mål, och ofta några glas emellan målen också 😊
Oj, visste inte att man skulle dricka så mycket.. Dricker ett halvt glas per dag, inte alltid ens det. Går på toa en gång per dag också iofs,,
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
OCH, så dricker jag vatten till lunchen i skolan också, typ 1½ glas då :S Kan det vara farligt med för mkt vatten? xD
Jag dricker typ sju glas vatten om jag äter middag.. uhm. jag blir törstig hela tiden så jag har typ tvärtom problem. Men ett tips om man dricker väldigt lite, man kan ju dricka sånt som är gott som saft, läsk eller nåt även om de inte är så nyttigt^^
Ska man dö av vattenförgiftning ska man alltså dricka flera liter på kort tid. Enda fallen där folk har dött av för mycket vatten har varit i vattendrickartävlingar. 😐
vattendrickartävling, seriöst?🤔🤪😕
#11 ._. jag brukade ha det när jag var mindre O.o….vi vart korkade -.-
Jag hade också de när jag var liten o spydde, stupiid
#11 Amerikaner, du vet ;) Den som dricker flest liter inom en viss tid vinner något. Fast jag tror inte man kör såna tävlingar längre då bl.a. en kvinna dog :/
*springer och fyller på flaskan*
Jag dricker olika mycket, men dricker "on daily basis" ett glas vatten/mjölk till frukost, lunch och middag, oftast något på kvällen med.
Vissa dagar får jag vattenbrist FAST jag druckit ordentligt. Oftast är jag inte ens törstig och måste då till på köpet dricka mig mätt på vatten innan huvudvärken försvinner, superirriterande😐
Börja med att drick minimala mängder. En klunk i timmen eller något, och sedan öka till två-tre klunkar/timme efter någon dag och sedan höja successivt när du känner för det. :)
#14 Hon drack typ 8 L på väldigt kort tid, tror jag.. xD
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#17 Ja det var extrema mängder i alla fall! Inget man normalt skulle dricka 😛
Är det normalt att dricka 2 glas om dagen? Nej
Är det normalt att ha vätskebrist ganska ofta? Nej
Är det normalt att behöva kissa 5 minuter efter att man druckit? Nej
Vet jag vad du anser är normalt? Nej.
Hur som helst. Upplever du att du har problem med vätskeintaget så skal du tala med en läkare. Vad gäller intaget av vatten så är det inte så att man skall dricka någon specifik mängd, utan det handlar om totalt intag. Det är rekommenderat att man intar 1ml vätska per kcal man intar, alltså 2000ml (2l) om man konsumerar 2000kcal. Mycket vätska får vi från det vi äter och slv har som rekommendation att man dricker minst 1l vätska om dagen. Mer vatten än detta är inte farligt såvida du inta dricker litervis och under kort tid samt vid lågt intag av elektrolyter.
Kan inte dricka något 1 timme innan jag ska ut för då måste jag konstant gå på toan vilket leder till att jag inte går ut så ofta..
Jag dricker jätte mycket! Speciellt när jag inte är skolan, jag dricker typ hela tiden o.o
Jag dricker bara ett eller två glas vatten i skolan. Är också väldigt dålig med att dricka.
Dricker typ bara när jag äter, annars inte.
På sommaren är det värre, speciellt när det är varmt ute. Kan dricka max 1 glas om dagen, spelar ingen roll vad det är.
Jag dricker väll sådärokej, kanske någon liter per dag |: Ang. vattendrickartävlingar var det några i min gammla klass när jag gick i trean som hade en sådan, vinnaren drack kanske 17-27 glas(minns inte vilket) och sedan mitt på skolgården spydde han upp det, fun fun.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"