(X) En idiotisk sak
Åkte till en kille jag lärt känna över nätet igår. Han var trevlig och så men när vi sen skulle se på film skulle han tafsa på mig hela tiden. Jag sa att jag inte ville men han fortsatt. Efter att sagt nej till han typ 7 gånger gav jag upp. Om ingen någonsin lyssnat på, varför skulle dom börja nu? Det slutade helt enkelt med att vi knulla, något jag absolut inte ville. Missa sen sista bussen hem och blev fast hos han tills idag. Han var på hela tiden. Började sen supa på kvällen med han för att tiden skulle gå snabbare. Sniffade även en hel del amfetamin. Inget hjälpte.
Känner mig nu som en hora. Allt har gått helvete igen.
Ställde mig senare i duschen och försökte tvätta bort stanken som satt kvar. Det gick inte. Känner mig fortfarande smutsig.
Ville bara skriva av mig…
1. X i rubriken!!
2. Varför göra saker man verkligen inte vill? Varför ens gå hem till främlingar man träffat på nätet? Och knark? Ser ingen logik i detta beteende…
Är inte du en kille?
För jag kan inte säga ifrån, kan inte säga nej.
#3 Så försätt dig inte i situationer där du ställs inför grejer du inte vill göra. Så slipper du säga nej i alla fall.
#2 Hur kan du veta det?😛Ts är ju anonym?🤔
#5 det är komplicerat. Jag är bara smartare än vad TS och andra tror..
#4 vad gör man inte när man är desperat efter att bli älskad..
#6 Okej👍
#7 vänta på den rätta istället för att gå toll okända personer och ha sex och sen dricka massa!
#7 Självrespekt och kärlek till sig själv är viktigare än att bli älskad av andra.
Försök förklara det för min hjärna
#11 Det var ju det jag gjorde, förhoppningsvis är det den som styr dina handlingar och din läsförmåga ;)
Tirin: tror inte det är så lätt som du får det att låta, TS verkar ha en del psykiska problem och då kan h*n inte bara bestämma sig för att sluta. Sådana här beteenden ligger djupare än så, tyvärr..
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#13 Om man tänker innan man gör något går allt mycket bättre. Och det är nog lätt om man tänker på hur farligt det kan bli., eller så! Då låter man förhoppningsvis bli att göra det
#14 Om man har självmordstankar konstant, tror du man tänker på om saker är farliga eller dåliga? Tror du man seriöst bryr sig längre?
#15 men vad har självmordstankar med det du gjort att gör?
#15 Du bryr dig ju om du startade en tråd om det.
#14 men har man psykiska problem är det inte så enkelt! Vet inte om du har någon erfarenhet av det, men förmodligen inte eftersom du skriver som du gör. Det är som att säga till en anorektiker: "men ät lite bara och sluta räkna kalorier, så löser det sig!" I TS fall skulle jag rekommendera att söka hjälp hos en psykolog eller liknande. Säger inte att du har någon identifierbar psykisk sjukdom men du mår uppenbarligen dåligt och vad det än är som gör så att du (medvetet eller omedvetet) söker bekräftelse och kärlek på detta vis så behöver du hjälp att reda ut det! Kramar
8/5-13 & 1/6-13
#18 Jag har försökt få hjälp men ingen bryr sig. Gaadhh, jag känner mig så förvirrad och kluven
#18 jaha ursäkta då
#19 Vad hemskt, vill man ha hjälp är det ens rättighet att få det!! Var har du varit och sökt hjälp?
8/5-13 & 1/6-13
#21 bup, soc men för att kunna få hjälp där jag bor måste man vara halvdöd först
#19: Ursäkta mig, men det är alltid någon som bryr sig. Får man fråga om du försökt gå till en psykolog? Jag tror inte det för så skulle du aldrig säga att det inte fanns någon som brydde sig.
Grejen är, att det du gjorde var dumt. Men hänt är hänt, det finns liksom ingen mening i att sitta och vela det fram och tillbaka. Sök nu hjälp för det istället för att sitta och klaga, var även mer försiktig nästa gång du ska träffa någon från nätet! Åk aldrig hem till den personen det första du gör, träffas på en öppen plats med mycket folk! Gah, jag trodde folk hade lärt sig det.
För er som såg så lämnar jag denna sida och tar bort min användare
#24 Varför gördu det? Kan hålla med om att jg skriver en aning "fult" och så. Men u vet ju att du har gjort fel själv, och näst gång kan du tänka lite mer på vad som kan hända. Det är INTE bra, vet din föräldrar om det och hu gammal är du? Och jag håller med #23..
Herregud, Minipim du har uppenbarligen inga erfarenheter av psykiska problem, därför tycker jag ärligt talat att du ska skita i att skriva dumma kommentarer om något du inte verkar veta något om.
#18 skrev en jättebra liknelse, du kan ju inte säga åt någon med anorexia att sluta bry sig om vikten och börja äta?
Tror inte TS mår bättre av att någon skriver som du gjorde i #9.
Tycker iaf att TS ska uppsöka en psykolog eller nåt, det hjälper! Jag lovar.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
#26 Men jag förstår inte, vad har psykiska problem med detta att göra? Är psykiska problemen att h*n vill känna sig älskad? Självklart fattar jag att det är svårt om man har psykiska problem, men för det betyder väll det inte att man inte kan tänka ännu ä gång innan man gör saker? Eller har jag fel? Ni kan väll förklara s jag förstår istället? Eller vad har jag skrivit som är så fruktansvärt dumt?
#27 lägg ner, du förolämpar både TS och mig och säkert andra som har psykiska problem.
När man mår dåligt, så agerar man på händelseimpulser. Då tänker man inte utan man bara gör det och sen får man ta all ångest, skam, skit efteråt liksom.
Det är inte bara att "tänka lite innan man gör något" för det är något man måste lära sig på nytt av t.ex. en psykolog. Man förlorar den förmågan liksom.
Medarbetare på bildredigering! :)
#28 vadå förolämpar? Jag frågar, jag undrar om det hör ihop. Jag menar verkligen inte att förolämpa! Jaha okej. Jo mn det är nog det att jag inte ve riktigt om det, såjag ska sluta skriva. Men jag menar absolut inte att förolämpa dig leker andra! Det kanske lät så men så är det inte.

#27, det är jättelätt att sitta och moralpredika när man inte vet vad psykiska problem gör med en. det är inte jämförbart med att känna sig lite ledsen ibland. det funkar inte att "rycka upp sig". psykisk sjukdom är just en sjukdom och det ta bort din förmåga att tänka som en frisk människa.
nu talar jag hur jag mådde och betedde mig, och det betyder inte att TS känner på samma vis, men det kanske får dig att förstå att man inte bara kan lägga det åt sidan och tänka lite extra.
när jag var 14-15 mådde jag väldigt dåligt, hade självmordstankar dagligen och ville bara sluta finnas. det är lite som att gå i bomull. ingenting gör dig riktigt glad, det är som att gå helt i din egen värld. ibland kunde jag få känslan av att allt gick i slow motion. depressionen gör att du får för dig att ingen älskar dig, att du är helt ensam. det spelar ingen roll hur många gånger ens kompisar säger att du betyder allt, eller hur många gånger dina föräldrar säger att dom älskar dig. det är som om hjärnan sorterar bort allt bra, och du hör bara det dåliga. du får för dig att folk ljuger när dom säger att dom bryr sig, att du är värdelös och att ingen kan älska dig. det är lite som att vara höjdrädd eller rädd för spindlar eller nått liknande. du vet att spindlar inte är farliga, eller att du inte kan falla om du ser en hög höjd på tv, men hjärnan gör dig ändå rädd utan att du kan göra något åt det. det är samma sak med dom här känslorna. du kan inte göra något åt det eller försöka tänka positivt, eftersom du är sjuk och hjärnan har bestämt sig för att du är värdelös.
eftersom du är värdelös och ingen bryr sig om dig, varför ska du bry dig om dig själv? tyvärr fattar man väldigt många dumma beslut när man mår riktigt dåligt. varför ska du respektera dig själv när du ändå är oälskad och ingen vill ha dig. du fattar dumma beslut, och så dras du ännu längre ner och känner idg ännu mer värdelös. man lever liksom i nuet hela tiden, vilket jag tycker är det värsta. jag har mått så dåligt i långa perioder och jag skulle vilja skrika till alla som mår så såligt och är unga att DET BLIR BÄTTRE, men man orkar vare sig lyssna eller tro på det.
depression, ångestsjukdomar och andra psykiska sjukdomar är ett helvete. det går inte att ta på, som förkylning där du ser att du är sjuk. det går inte att försöka tänka positivt eftersom din hjärna och dina tankar är sjuka och vänder allt till något helt annat. du blir förådd av din egen hjärna. folk som inte vet tror att det bara är att t a tagi sig själv, tänka positivt, försöka vara glad, men det går inte. man är sjuk och behöver hjälp!
långt inlägg, men jag mår så dåligt när jag ser folk som viftar bort dåligt mående med "ryck upp dig" eller skuldbeläggande "du borde tänkt på det innan". detta är en hemsk, hemsk sjukdom som tar massor av liv helt i onödan i det här landet. kommentarer som de ovan spär bara på den redan sjuka självbilden och får en att må ännu sämre och känna sig ännu mer värdelös.
TS, du behöver hjälp. du har blivit utsatt för ett övergrepp. åk till en vårdcentral och berätta exakt det som du berättar ovan. hoppas att du får tag på en läkare som förstår allvaret. jag vet att man inte orkar driva detta när man mår dåligt, och jag vet att det tyvärr är väldigt skuldbelagt att må psykiskt dåligt i det här landet. man vill inte att andra ska veta, man känner sig smutsig bara av att inte vara som alla andra glada, lyckliga människor. man känner sig nästan pestsmittad, men försök hitta någon i din omgivning som du litar på, en förälder, ett syskon, en vän eller någon annan vuxen. sänk garden och säg att du behöver hjälp. det är skitsvårt att orka ta tag i att få någon i sjukvården att förstå när man jsälv är sjuk, och ofta behöver man någon annan som slåss för en. har du bara en enda människa till som kan hjälpa dig så är mycket vunnet.
och jag vet att det inte hjälper det minsta, men livet blir bättre… livet blir till och med underbart. ge inte upp och försök att slåss för livet. det är svårt, jag vet, men livet är underbart… jag har vänenr som är rena från psykisk sjukdom och drogmissbruk, som aldrig trodde att någonting skulle kunna bli bra och att dom sumpat all möjlighet till ett liv, men som idag jobbar med människor och ungdomar med samma problem, har familjer, sambos, barn och är så lyckliga som man bara kan vara. det finns alltid ljus i slutet av tunneln om man bara orkar fortsätta gå.
Förlåt mig alla , ska tänka mig för innan jag skriver nästa gång!
#30 bra skrivet, precis så funkade/funkar det för mig och vad jag tror de flesta med depression osv.
Nu måste jag som Medarbetare bara säga att det blev lite offtopic nu i inlägg #30. Men jaja.
Jag hoppas att TS hittar någon som kan hjälpa henne mot att hon mår så dåligt som hon mår, för det är aldrig okej. Att ha sex för att bekämpa illa mående, ångest eller depression är en vanligare självskada än många nog tror.
Men nästa gång TS, snälla. För din egen skull,, åk inte hem till någon främmande människa som du bara pratat med över nätet. Träffa h*n på en öppen gata istället. Det säkra före det osäkra liksom.
Kram på dig
Det var ett himla oförskämt beteende!! Det är inte okej och kränaka någon på det sättet du gör Anonym. Det är sånna människor som dig som missbrukar att kunna vara anonym som gör att vi inte kan ha det längre. Hur mogen är du egentligen?
#36 lägg ner, det där var inte trevligt sagt alls. Sådana där saker får man hålla för sig själv.
Jag tycker du är en jätte oförskämd människa som sitter och trycker ner en människa som du inte ens känner, det som gör det hela mer oförskämt är att du gör det på nätet och även är anonym. Sätt dig själv i den positionen, skulle du vilja bli kallad det? Skulle du vilja att vi satt och klankade ner på dig pga dina problem och satt och sa att du var dum i huvudet etc. Tycker du ska ta en titt på din beteende och tänka över hur man faktiskt behandlar människor.
#38: Det är ingen här som varit elak mot Pim förutom DU. Alla här har sagt sina åsikter utan att kränka, men det är väl ett ansvar du inte klarar av. Yttrandefrihet har vi, men man får aldrig säga något som kan såra en person.
Varför skulle dom hata henne? Bara för du gör det betyder det inte att alla andra gör det.
Jag tror mer eller mindre du skulle det.
#41 Vet du vad? När någon skriver så till mig så blir jag inte heller ett dugg ledsen, för jag vet att jag inte är fet och jag vet att jag kan mer än vad andra tror. Och jag skryter inte, utan jag är säker i mig själv och det tycker jag är viktigt. Du kan ens inte stå för vem du är, och du ska veta att jag inte tar åt mig det du säger ALLS. Jag har inte tid att lägga ner min tid på idiotiska människor som bara vill förstöra för andra.
#44 Det där fick mig att skratta så jag dog inombords! Ge dig nu, jag bryr mig inåt om vad du säger till mig. :) Slutar skriva här nu för annars blir det så stort.
#48 IDIOT, DU FÖRSTÖR FÖR ANDRA. GÅ UR I FOKUS NU TYCKER JAG, INGEN VILL HA DIG HÄR!
#47 menar jag inte #48.
Jo alla vill de för lila hatar Minipim HAHAH ;)
Jag personligen vart mycket förolämpad och ledsen av Minipims kommentarer, det är inte lätt att bli av med psykiska störningar och sånt hur mycket man än försöker
#51 Samma här. Sånt sitter djupt i en och är så jobbigt att bli av med.
Tycker att alla ska sluta missbruka anonym-funktionen!! den kommer ju att tas bort, inte så kul för dom som behöver den..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Man ser alltid dig på dessa trådar, MiniPim😃
54 Ja det är sant, jämt ska hon kommentera!! trots att hon inte har någon som helst aning om vad hon snackar om, ser det ut som 😟🤦♂️
#55 Moget att vara anonym, stå för det du säger
Jag har flera gånger sagt att det inte var meningen att förolämpas. Sen har jag bett om ursäkt. Men för det behöver inte folk börja gå på mig och skriva att jag är fet, ful och dum och inte har något att göra här. Om ni vill det så kan jag sluta skriva här, för det kanske är bäst!
Herregud kan alla sluta vara anonyma för småsaker.
Dessutom tycker jag att MiniPim var "duktig" som skrev att hon ska tänka sig för innan hon skriver nästa gång och bad om ursäkt, så alla kan ju sluta u :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Vad mycket påhopp det vart på MiniPim tycker jag ^^ Jag brukar inte vara inne här mycket, men jag tycker det kan bli rätt hetsiga diskussioner. Har ni sådana problem med varandra, ta det via PM eller stå iaf för vad ni säger (dvs missbruka inte anonymiteten)
MiniPim har bett om ursäkt! Flera gånger, så nu tycker jag att vi släpper detta och försöker att inte missbruka anonymiteten. För den kommer snart plockas bort om ni inte skärper er :)
#60 Den är här tråden är lite gammal och personen har slutat + att anonymiteten är redan borttagen.
#61: Okej, jag ber om ursäkt. Har inte varit inne på två dygn.
#62 Haha, det är väl inget att be om ursäkt för!😃