Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1076 ggr
zyra
0

huvudvärk, inte en bra ursäkt

Tydligen så är huvudvärk inte en tillräckligt bra ursäkt för att få en huvudvärkstablett enligt personalen här jag bor -.- blir så trött på att jag aldrig kan få värktabletter när jag behöver det. Har sagt till dom att jag har migrän men dom fattar ju inte -.-"

Lavèn
0

Har du ofta huvudvärk? För det kan bero på synen med?

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

zyra
0

Har inte haft huvudvärk så ofta nu. Var värre förr. Har problem med synen på ena ögat men är inget som jag brukar lägga märke till. Har aldrig undersökt det.

[alisja]
0

Du borde säga att du vill gå till en doktor så dom kan kolla upp om du har migrän så du kan få migrän tabletter!

zyra
0

Har sagt det förut och ingen bryr sig. Har gett upp det. Ingen lyssna på mig när jag sa att jag hade magsår heller

Lavèn
0

#4 Men de borde de göra! För det är inge kul och gå runt och ha ont!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

zyra
0

Sorry fel forum xD Fick iaf aldrig någon huvudvärkstablett. Blir vi sjuka här får vi heller inte gå ut från rummet vare sig vi bara har ont i magen eller har feber.

Xristina
0

Har du fått någon förklaring på varför du inte kan få smärtstillande? Tror de att du fejkar?

Jag tycker att du måste kolla upp synen. Få även en ordentlig migränutredning gjord, så du kan få korrekt medicin. Jag har själv migrän, och inte en chans att vanliga alvedon funkar minsta lilla, utan det måste riktig medicin till för det. Migrän orsakas ju tydligen av att blodkärlen i hjärnan drar ihop sig, och det biter inte alvedon/ipren på. Migrän kan utlösas av stress, och vad jag har förstått på en annan tråd, så kan du ju ha en hel del stress i ditt liv just nu.

Så begär att få en utredning, och ge dig inte tills de går med på det.

zyra
0

De säger att det är onödigt, bara att dricka mer vatten så går det över. Är stressad typ konstant >

zyra
0

Alvedon kan hjälpa ifall jag får det jämt när jag känner att migränen är påväg men ifall jag inte får det kan min migrän vara i 3-4 dagar Får be dom boka en tid eller nåt

[Tilde]
0

Migrän är ett jättevanligt problem. Smärtan sitter då vid ena ögat/ögonen eller tinningen/tinningarna. Jag får själv någon slags migrän ibland, ofta på höger sida och det kan vara riktigt jobbigt! Orkar ibland inte göra så mycket för det blir värre när jag rör mig och värre av höga ljud (även om jag har TV:n på väldigt lågt så blir det värre), samt av starkt ljus.