Måste skriva av mig bara
Är väldigt nere just nu. Mamma mår inte bra, hon säger själv nu att hon vill läggas in på psyket idag.
Jag kan inte bo hos min pappa, det går bara inte. Läggs mamma in så måste jag skaffa en foster familj, eller flytta hem till min syster i göteborg. Det skulle inte vara så farligt att bo där, men jag vill inte säga hejdå till mitt liv.
Jag vill inte lämna mina vänner, denna skolan och mitt liv här. Jag gillar mitt liv just nu, och har inte gjort det nästan hela mitt liv.
Hur ska jag kunna säga hejdå till mitt liv?
Jag vill nog helst ha en foster familj väldigt nära här så jag slipper byta skola och så. Men är rädd.
Vad är fosterhem som? Hur är den familjen? Vad kommer dom tro om mig. Jag är rädd för mitt liv just nu. Känns som att allt förstörs.
Satt på toa nyss och hörde min mamma prata med pappa, hon sa att hon vill läggas in efter hon har städat och ätit. Jag är rädd
:( oh..men tänk positivt! det kanske är jättebra i den nya skolan/hemmet! :) det kanske finns ngn gay kille du kan flörta med 😉och sedan kan du och dina vänner fortfarande hålla kontakten? :/ jag ska byta skola, såklart kommer jag att sakna mina vänner men jag ser också fram emot att träffa nytt folk :D det kommer att gå bra! om du känner för att prata av dig, jag är här! :3
Förstår att det måste vara jobbigt😕Men det finns kanske några positiva saker med att flytta också, inte bara negativa. T.ex kommer du att träffa nya kompisar och kanske någon du tycker om lite extra. Du kan få en nystart om du känner att du behöver det, ingen vet vem du är och du kan vara som du vill, du har ingen speciell roll liksom! Om du tycker att det känns jobbigt att flytta ifrån dina vänner och familj så kan du ju alltid be om att komma i en fosterfamilj så nära ditt hem som möjligt, så att du kan åka och hälsa på både på helgerna och kanske någon eftermiddag.
Jag vet ju inte hur allvarligt det med din mamma är, men om du verkligen är där för henne och skaffar en psykolog eller så till henne så kanske ni kan lösa det utan att hon behöver läggas in på psyket? Men det kan ju inte jag uttala mig om..
Om du vill så kan du skicka ett PM till mig, så att du får prata av dig och få någon som lyssnar. Om du inte vill prata med just mig så finns det massor med folk här på iFokus som mer än gärna lyssnar på dig.
Lycka till!❤️
Tack
Jag har bott i fosterfamilj förut, och jag kan säga dig att den familjen jag var i var ingen bra familj. Men jag tror absolut inte alla foster familjer är sådana. Jag har haft vänner som varit hos bra familjer, som tagit hand om dom jätte mycket och fått dom på fötter igen. Men det låter ju redan som om du är på fötter och tycker om ditt liv. Hur gammal är du? Du kan ju alltid ge en fosterfamilj en chans, om du inte tycker om det så kanske din syster är ett bra alterntiv.
Lycka till iallafall ❤️
#4 Jag är 16. Går i 9an fast vill gå om 9an igentligen. Men har redan gått om 7an en gång så vet inte om jag skulle få det.
Idag säger mamma att hon är bättre. Fast man vet aldrig om hon måste läggas in.
Tack :)
#5: Om jag förstår det rätt så har hon redan varit inne på psyket? Eller?
Jaha, jag trodde du var yngre faktiskt. Inget personligt! Men vad är dina känslor för att hon ska läggas in? Vill du det för hennes skull för att hon ska bli bättre? Eller vill du inte? Och vet hon om dina tankar kring det?
Jag har själv legat på psyket och kan inte förstå varför man vill tillbaka, men jag låg ju på ungdoms sidan och det är nog en helt annan sak.. Mindre frihet.
Ta hand om dig, kram
Tror tyvärr att du får bo hos din pappa isåfall :( Vet inte mycket om fosterhem osv. så rätta mig om jag har fel :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Btw, om din pappa bor i Stockholms området så kan vi två vara vänner ju! :D jag bor i Sthlm, vi kan ha jätte kul tillsammans XD!
#6 Hon har varit inne på psyket förr, jag bodde hemma hos min pappa i 3 år för hon var inne så länge.
Jag vill att hon ska bli bättre, men jag vill ändå inte att hon ska läggas in. Men antar att om hon ska bli bättre så får hon läggas in. Men jag vet inte..
Hon mår mycket bättre idag iaf.
#8 Han bor tyvär inte i stockholm, han bor ganska nära oss faktiskt och kommer hit på dagarna för att laga mat.
Men om jag får fosterfamilj i stockholm då kan vi hänga :)
#9: Åh jag förstår. Det är ju bra att du vill hennes bästa och att du är vuxen nog att förstå att hon behöver läggas in för att må bättre. Jag hoppas att hennes bra mående håller i sig och att hon klarar detta. Ni är starka ihop! 🙂
#10 Tack så mycket :) Du är underbar <3
#11: Men åh. Vilken komplimang! Försöker alltid och hjälpa så gott jag kan, jobba på Mike!! Allting ordnar sig. <3