Vad tycker ni tjejer?
Måste bara fråga er vad ni tycker.
Spelar det någon roll om killen är yngre (2 år eller så) eller äldre (2 år+) än dig? kortare än dig?
Jag tror nämligen att jag har börjat få känslor för en kille som går i 7an (jag går själv i 9an).. verkar även som att han gillar mig. Han är väl runt 160 skulle jag tippa på, och jag är 171-172 typ.
Jag har aldrig tänkt på att ha en kille som är yngre och kortare än mig, men när jag tänker på det mer och mer, så växer han ju fortfarande och chansen blir större att han blir längre än mig? hans bror går i min klass, och han är några cm längre än mig (därav tänkte jag på att han antagligen växer ikapp), och jag har träffat hans föräldrar (varit hemma hos honom 2 gånger, i söndags och förra måndagen) och de är också långa. (han ska komma hit idag också)
Men vad tycker ni om det?
Är man kär så spelar ju varken ålder eller längd någon roll, men enligt mig skulle det bara se allmänt "roligt" ut om killen var kortare än tjejen.. (nu när jag tänker efter så är min pappa ca 3-4 cm kortare än min mamma)
Jag gillar kortare killar :P Tycker dom är söta/gulliga :3
Sen så betyder inte ålder så mycket. Jag skulle kunna vara med någon som är 2 år yngre eller äldre. I say Go for it! :D
Det viktigaste är hur han är som person, och om ni är lyckliga tillsammans då betyder det väl inte så stor roll om han är yngre och kortare?
#1 Jo, tycker också dom är söta x)
Jag tycker han är underbar som person. Vi har alltid kul när vi umgås.. nej, det är ju sant. Men det skulle ju ändå kännas lite som att man sitter barnvakt, speciellt om den som är yngre är kortare än sig själv också, haha.
När jag var yngre (ca 15 år gammal) var jag kär i en kille som var 1 år yngre än jag. Så länge han är mogen och inte ser ut som ett barn så tycker jag inte åldern spelar så stor roll om det endast handlar om 1-2 år.
Jag skulle däremot inte vilja vara med en kille som är kortare än jag. Jag testade att dejta en kille som var något kortare, men jag gillar det verkligen inte! Jag känner mig inte trygg (liksom han kan inte försvara mig) och jag hatar att inte kunna ha klackskor utan att se ut som en jätte! xD Plus att det är sexigt med långa män! 😉
Är du kär så spelar det uppenbarligen ingen roll! :) Jag själv blir bara inte attraherad av korta killar, men har inget problem med andra par där killen är kortare än tjejen, såklart!
Jag vill helst inte ha yngre kille, och max 3-5 år äldre, helst inte äldre.
Helst längre än mig själv också, min sambo är "bara" ca 4-5 cm längre än mig, men räcker hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Han ser inte ut som ett barn, nej haha. Han är väl lika mogen som mig, skulle jag vilja säga. Jag själv kan vara rätt omogen utav mig ibland om jag ska vara ärlig, haha.
#4 Det har jag sagt till mig själv också. Men för mig känns det inte rätt med att vara med äldre killar på något sätt. Jag får det inte att funka.
#5 Go for it! Känns det rätt med honom, ja då är det nog det :)
Jag skulle vilja ha en kille som är längre än mig xD
Om jag ska vara ärlig hade jag aldrig kunnat vara tillsammans med någon som är 2 år yngre + kortare än mig. Men det är ju JAG :)
Men egentligen spelar det ju inte så mycket roll om ni har olika ålder & längd, om det känns rätt så säger jag som de andra: Go for it! :D
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#5 Man gör det som känns rätt 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jag har alltid sagt att jag vill ha en lång, mörk, estetisk kille som är ett par år äldre än mig. istället hittade jag en som är kortare än mig, ljus och ett halvår yngre. helt ärligt, vad spelar det för roll vad andra tycker :P jag och några tjejkompisar satt och snackade för ett par helger sedan om det vi ångrat mest, och alla höll med om att det var de gånger vi varit sådär himla kära, och tyckt att allt varit perfekt, men inte vågat bara för att vi inte var säkra på vad andra skulle tycka. jag hade ju min bild av hur jag skulle ha det, och det blev helt tvärt om, men vad gör det? jag är lycklig! jag går i höga skor ändå, och njuter av att vara med någon jag verkligen tycker om, istället för att se alla hans "fel" mot min dröm om hur det skulle vara.
Go for it! Skit i vad andra tycker. Och som du själv säger så kommer han antagligen att bli längre. Har för mig att killar generellt inte slutar växa förrän de är uppåt 20.
Tack alla :) får se vad som händer, helt enkelt!
#10 Haha, då är vi två. Har alltid sagt att jag vill ha en lång, mörkhårig kille som är äldre än mig (med helst piercingar), och så kommer denne killen som är kort, ljushårig och yngre än mig (med inga piercingar). Hela motsatsen, haha. Komiskt ändå, om man tänker efter :)
#11 Jag skiter ju egentligen i vad andra tycker, men som jag sa, det skulle ju se ut som att jag går runt och är barnvakt i sådana fall ;) fast det är väl skit sam i sig egentligen :)

#12 haha! ja det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig ;) men det är väl charmen också antar jag :)
inget fel med det ._. min killkompis har en flickvän som är ca 1-3 år äldre än honom och nobody cares ._.! Go for it!
ja, nu så gillar inte jag direkt killar på det sättet..men jag skulle kunna ha en flickvän som är 2 år äldre än mig och skulle väl inte direkt se ngt fel med det ._. det är bara en siffra, min morfar var 16 år äldre än min mormor och de vart jätte lyckliga ihop!
Tro inte att kortare killar är svagare.. Jag är 161 och den längsta killen är 185+ och han vågar inte ens mörda en myra!
- Emil
#15 man behöver väl inte vara särskilt stark eller modig dör att mörda en myra? :P han kanske bara är lite blödig, jag skulle inte heller vilja mörda en myra ;)
Om jag hade en kille som är 1år yngre/äldre hade jag väl inte brytt mig så mkt, men skulle verkligen inte vilja att han var kortare (speciellt med tanke på att jag själv, snart 14, inte är särskilt lång ;) ) Men det är ju vad jag tycker, å jag tycker även att om du gillar honom så varför inte? :)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Han är ju som sagt 14 och jag 16, så han är alltså 2 år yngre.. sen vet jag inte riktigt hur lång han är på ett exakt tal, men skulle tippa på runt 156cm, och jag är då 170-172cm..
Sen kommer jag även ihåg att min brors ex var tillsammans med en kille i min klass när vi gick i 7an, och hon gick då i 9an (tillsammans med min bror), och han var kortare än henne då. Hon var även tillsammans med en kompis till mig som också gick i 7an då, och har för mig att han var rätt kort jämfört med henne också x)
Tycker inte sånt har så stor betydelse. Dom flesta har ju önskemål om hur "han" ska vara, men oftast så blir de ju de motsatta man går och blir kär i ändå :)
#19 Precis som jag nämnde i 12 :)
#16 Grejen är att han är feg. Han är säkert rädd för 5-åringar..
- Emil
Min kille är 1 år yngre, tycker han är tillräckligt mogen, inte för seriös och tråkig och inte heller töntig och lam
Min tjej är 1 år yngre än mig :)
Min kille är 1,5 år yngre än mig, men älskar honom för den han är, oavsett ålder. Om ni gillar varandra så kör på! Vi är ungefär lika långa, har alltid tidigare sagt att jag vill ha en kille som är längre än mig, men när han dök upp så hade det plötsligt ingen som helst betydelse längre :)
Jag skulle kanske, men bara kanske, kunna ha en kille som var två år yngre än mig. Men aldrig någon kortare. Jag har dock inget problem med par där tjejen är längre än killen men jag skulle aldrig klara av det själv. För jag tycker att det är osexigt och blir inte ett dugg attraherad😛
Det spelar ingen roll! Men om det blir något får du förvänta dig sjukt måga fördommar jag är ihopp med en kille som är ett år yngre och jag har fick höra en hel del till att börja med!
Men om du gillar honom är det helt okej! :D
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Nu har han åkt hem, följde honom till tåget och fick en kram.
Haft en underbar dag, hehe.. :')
Det enda jag stör mig på i min familj är att de ska hålla koll på allting, morsan kommenterade att jag ser ut som en jätte jämfört med honom, men faktum är att han är inte så mycket kortare om vi står bredvid varandra.. och jätte är väl ändå att ta i lite? Jag fattar inte riktigt varför hon "klagar" och påpekar, min pappa är ju liksom 3-4cm kortare än henne.. sen fick jag sms från morsan ett tag efter när vi gick ut, "ni passar inte ihop", alltså. Det skiter ju jag i egentligen vad hon tycker, jag tycker om honom.
Han ville gärna ta mina glasögon ibland (och ha dom själv), och ta bort mitt hårspänne i luggen så allt ramlade ner framför ögonen. Men när det väl hände försökte han ta undan det.. haha.
Han tittar på mig hela tiden. Häromdagen frågade jag när han kollade på mig, för det kändes som att han gjorde det, då sa han "när jag får tillfället", och så frågade jag varför, han sa "varför inte?" och då svarade jag "är jag så fin?", svaret var "ja".. aw.
När vi satt och väntade på tåget så försökte vi vara sociala, så vi typ satt och klappade händer, haha xD men i alla fall, kunde inte hålla mig för skratt, och då började han le.. så jag sa "sluta skratta åt mig" för det lät lite som att han gjorde det också, och då sa han "jag ler, det är du som skrattar".
Han ler tydligen hela tiden när min kompis (även hans bästis) nämner mig, hehe..
Han låg även inburrad i min filt i sängen, så sa han att jag skulle sätta mig bredvid honom, efter ett tag la jag mig ner på mage medan han låg på rygg, och så spelade jag lite quizkampen på mobilen, och han var verkligen närgången x3 fick ingen som helst äcklig klump i magen som sa typ "uh.. det här klarar jag inte av osv" som med mitt ex bl.a.. kände ingenting, det var harmoniskt och jag gillade det :')
Fick 2 kramar idag! mehe
Alltså.. tycker DU att det är okej med honom så go for it! Får du kritik för det tycker jag att den som ger kritik är den fjantiga. :)
Själv vill jag ha en kille som är både äldre och längre, vet inte varför.. haha🤔 jag är själv bara 1.60 kort så det med längden kan ju bero på det.. finns knappt någon i min ålder som är kortare än jag? Hah! känns inte så..
#27 Aw :3
Jag tycker inte det spelar roll alls om man gillar personen o jag tycker ändå ni låter skitsöta ihop så why not liksom :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#29 När jag umgås med honom mer och mer börjar jag känna att det inte spelar någon roll alls. Men gillar inte att familjen ska hålla på som dom gör :/ de ska alltid säga något, jämt. Samma med min brors tjej osv.. de är liksom inte perfekt själva, så fattar inte varför de ska göra så.
Jo, alltså. Jag tyckte vi hade kul. :') det var inte direkt så att vi inte hade något att göra, utan vi hittade alltid på något tillsammans. När vi var ute så flummade vi lite, jag knöt ihop hans skosnören och hittade ett hopprep, helt plötsligt skulle han försöka hoppa med fötterna ihopknutna och blev skit sur när det inte funkade (fast han skrattade) xD han klagade på att hopprepet var för kort ;) sen blev han lite smått irriterad när det funkade jättebra för mig, haha!
Sen gick vi till affären, han var törstig så han köpte hello kitty läsk, haha x'D jag sa att jag inte ville ha men han tog två, sen typ tog vi en klunk var från varje dricka innan vi bytte, och gjorde så tills de var slut x)
Nej, gud. Underbar dag säger jag bara.
Men HUR KAN DIN MOR SÄGA SÅ!
Tycker särskilt ens föräldrar ska stötta en fall man gillar någon!! KAn väll kanske förstå om ett syskon retas lite men ÄNDÅ!
Säg till din moder att hon ska sluta och att du gillar honom!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#30 Åh låter ju urmysigt
:P Synd bara att din familj håller på. Troligtvis slutar dom bry sig efter ett tag, annars kan du be dom lägga av nu. Dom ska inte säga så om du tar illa upp :)
Om ni har skoj ihop och tycker om varandra - ja då spelar ju längd och ålder ingen roll alls :P
#31 Hon vet inte om att jag gillar honom än dock..
#32 Jo, ska säga till nästa gång om det är så. Tar inte illa upp så, men tycker inte de ska hålla på ändå, jag menar, han kan inte rå för att han är kort :/ och som jag sagt, han växer ju fortfarande. Så han kommer antagligen växa ikapp mig ändå.
Hehe, nog har vi skoj alltid :) det är tydligen extra viktigt att krama mig än andra.. (a)
Han sa att jag skulle få en kram imorgon, men jag sa att han bara kommer glömma. "Nej jag lovar lovar lovar!", och jag skrev att om han glömmer, så kommer jag bara sno en, och det kommer bli en lååååång en. Haha, hans svar var "det har jag inget problem med, då glömmer jag gärna c:".. x3 glad tjej här.
Hehe, han är grym på att spela instrument också, för att vara 14, extremt duktig alltså, typ som ett proffs xD bad honom spela för mig nästa gång vi är, han sa kanske :3
#33 Ja jag är nästan 100% säker på att han växer om dig, killar brukar ju bli längre än 170 :P
Men gud vad han låter gullig :') Fortsätt bara umgås med grabben och se vart det leder. Tror jag vet vart.. 🤫 Haha x3
#34 Det är faktiskt jag också.
Ohja, han är hur gullig som helst :') aldrig att jag slutar umgås och prata med honom, haha.
I förrgår pratade jag med honom på skype. Han skulle göra matteläxor, så såg han att han hade två stycken. Ville vara snäll, så jag sa "ta med dig en av de till skolan imorgon så kan jag göra den åt dig", hans svar var "om du gör det är du en ängel.", jag tänkte såhär bara "GE MIG MATTELÄXAN IMORGON DÅÅÅ!" hahahah xD
#35 Woj, de var schysst! Hans läxor kan du ju också med tanke på att du går i 9:an, borde gå skitfort hahah xP Jadu, kan ju inte säga något mer än att du ska fortsätta i samma stil typ :P Och lycka till:')
Skulle varit äldre på mitt förra inlägg, hon är 1 år äldre.
#36 Mehe :')
Kommer även ihåg igår, slutade 5 över 2 (varje tisdag), så satt på golvet. Smsade med honom då, och precis när jag hade skrivit att jag satt på golvet så reste jag mig och min kompis upp och gick (gå varv runt skolan), då får jag ett sms, "du satt inte alls på golvet", jag misstänkte ju att han hade kollat, men var tvungen att fråga ändå. Så jag frågade, "hur vet du det?" och han svarade "jag gick och kollade". Haha. När vi hade gått ett varv och vi var där han satt (han gick tillbaka till sin plats i korridoren), så satt han och kollade på mig haha, så var bara tvungen att blänga ut honom också, bara för att xD han fick ett litet leende på munnen då ;)
#38 Hihi :3
Men ni är bara kompisar ännu eller? :P
#39 Yep.. D:
#40 D: Oh.. Det verkar gå framåt iaf :P Sen kan jag tycka att ni har tur som går på samma skola också, där kan ni ju träffas varje dag ^^ Har du varit hos honom än?
#41 Hehe ^^
Blir ju inte så länge till, börjar ju gymnasiet efter sommarn :/ men om det blir något under tiden så går det alltid att träffas ändå :) tåg i 10 minuter är inga problem, hehe. Japp, 2 gånger :) i söndags och förra måndagen ^^
#42 Oj just det :P Men det går ju att lösa ändå ^^ Aja hoppas hoppas :P
#43 Haha, hoppas jag också ;D
Åldern spelar väl egentligen inte så stor roll för mig, det är väl mer mognad som gör det. När jag var yngre så vart jag typ bara kär i korta killar haha, men nu tror jag att jag föredrar nån som är längre än mig.. men det spelar inte så stor roll!
Jag blir glad av att läsa dina inlägg TS, jag saknar verkligen att känna som du gör nu(var väldigt länge sen jag var kär i någon)! det verkar ju vara kemi mellan er och så, hoppas att allt går bra 😃
#45 Om jag ska vara ärlig, så känns det faktiskt riktigt bra. Det var inte jätte länge sedan som jag gjorde slut med mitt ex (gjorde slut p.g.a att det kändes fel), men jag har faktiskt aldrig varit riktigt kär (får mig att låta som en player eller något nu..).. det har känts säkert för en stund, men sedan försvunnit när det väl blivit jag och killen på något konstigt sätt, svårt att förklara. Men så är det inte nu..
Just med William (som han heter), så känner jag helt annorlunda.. så hoppas detta kan fungera. Antar att det kan bero på att vi ligger på samma nivå när det gäller mogenheten, istället för att vara omogen eller för mogen (alltså mer mogen än vad jag är).. antar att det kan förstöra lite om det är så att man inte är jämna i det?
Mhaaw. Kommer även ihåg en gullig sak som han sa idag när han hade filten också. Innan jag satte mig i sängen när han bad mig göra det så låg jag i min fåtölj, och så frågade han om jag var trött, svarade "lite, men fryser också", och då sa han "men ta filten då, du behöver den mer än mig", ändå hade vi båda varit ute också, och jag tror nog att han frös mer än mig. Men ville inte vara så elak så han fick ha filten för mig c':
#46 Ni skulle delat på filten 😉
Om jag svarar på din fråga i #0;
Personligen gillar jag äldre killar 1-5 år äldre, men längden spelar inte stor roll. Dejtar hellre en kille som är lite kortare än mig än betydligt längre än mig. Anledningen att endast äldre intresserar mig är för att de ofta visar med mognad, och jag blir ofta tillsagd att jag är mogen själv.
Det enda som gäller när man "dejtar" är hur man passar ihop. Om man är i samma nivå liksom.
I och med att han "bara" går i 7e klass och killar är vanligtvis sena i växten är det väldigt stor chans att rätt som det är växer han ikapp/om dig.
Om det känns rätt är det ju bara att köra på menar jag, och ingen har rätten att säga att det är fel endast p.g.a. längden t.ex. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#47 Haha, jo men eller hur ;)
#48 okej :)
Haha, aw. Är han gullig eller är han gullig? han slutade 30min tidigare idag, han var fortfarande i skolan dock (tar typ 3-4 min för honom att gå hem från skolan). Jag gissade på att han hade väntat p.g.a att han ville ha en kram och ville säga hejdå, och jag hade i princip rätt. Men när jag väl skickade ett sms och frågade (när han hade gått) "stannade du i 30 minuter för en kram?", vill tro att han kom på en ursäkt, "nä var med Fritzon :) sen kram." (det är två tvillingbröder, kompisar till honom).. haha x) så söt.
#49 Hmm han är nog gullig!
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
#49 haha aww :D
Jag hade inte brytt mig om varken ålder eller längd, däremot skulle jag tycka att det var jobbigt om killens storebror gick i min klass.
Hursomhelst vill jag bara säga; Awwwww, han (och du) låter huuur gullig som helst. All lycka till er två.
Jag vill inte ha en yngre kille, inte i den åldern. Jag är själv kort, 160 så nej jag vill inte heller ha en kortare kille. Längre och äldre killar ska det vara för att ens få mig intresserad.
#52 Haha, nja. Jag har inget emot det faktiskt. Det roliga är dock att hans storebror kan kolla på mig då och då. Men det roliga är att William har mörkare röst än hans bror, och jag tycker han ser lätt bättre ut också, haha. x) tack :3
Om killen är kortare än mig: big nono!
Åldern däremot beror på hur hans psykiska tillstånd ser ut. Alltså om han är mogen osv.
Sen är det ju som du säger, blir man kär i en person så brukar åldern och/eller längden inte spela så stor roll, så jag ska inte säga för mycket. 😃
Om jag verkligen gillar ngn, är längd, vikt ålder osv bara en siffra.
Fast efterssom jag är ganska kort (ok, jag ska inte ljuga, väääldigt kort) så är jag van att de är längre än mig :)
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.