Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1709 ggr
[rocklover]
2

Måste skriva av mig ._.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

blir sjukt irriterad ._. jag brukar lyssna på gammal hederlig vikinga rock..Blir sjukt iriterad när jag går igenom massa kommentarer..antingen så är det ngn person som tyckt att denna låt är extremt racistisk pga att den handlar om kärlek till Sverige, meh, kom igen (!!!) vi låter ju de ha sina låtar ._. vrf kan inte vi få det!? t.ex pratade jag med en kurd för ngn dag sedan.                          h*n: Jag älskar kurdistan!                                                           jag: kul!..jag älskar Sverige ^.^<3                                             h*n: ASSÅ FAN VAD RACISTISK DUE! COK (??? vad betyder det!?) RACIST!

O.o läste precis en kommentar, "Jag har inget emot att invandrare kommer hit till Sverige, bara de beter sig som riktigt folk! tycker att de börjar gå lite för långt! är jävligt trött på att få däcken uppskurna och att min flickvän ska bli spottad på pga att vi har en 60-tals bil!" kan hålla med om det..gillar inte att man blir kallad racist om man sjunger på en svensk låt som handlar om vikingar och kallar sig själv för viking, men att man lyssnar på sin musik från sitt land och kalla sig för t.ex kurd är ok! BLIR SÅ SJUKT IRRITERAD PÅ FOLK SOM SKRIKER RACIST HEJVILT! min tjejkompis (som är invandrare ._.) tkr att detta är sjukt, hon älskar Sverige och har inget emot att lyssna på vikinga rock! mina bästa vänner är invandrare och..-.- ändå blir man kallad racist! C´MON! KAN INTE BARA MÄNNISKOR BARA VARA MÄNNISKOR!? oavsett hudfärg, religion, etc, vi är alla människor!  tkr att detta börjar gå lite för långt, vart jag än går ser jag bara en massa "ugh! du gillar Sverige!? e du racist elr?XD"  SLUTA UPP MED ATT SKRIVA/SÄGA RACIST HEJVILT, U DON´T KNOW A SHIT ABOUT ME!  UGH!sedan var det en tant som ville att vi skulle ta bort nationalsången pga att den ansågs som racistisk! ._. 

tkr ni att det är racistisk att lyssna på musik som har med sitt land att göra? är det fel att älska sitt land? O.o hur tkr ni att folk borde bete sig? ._. hmm…borde nog hålla käft nu, är nog redan extremt hatad XD 

såå..det var det jag hade på hjärtat O.o ..KRAM <3 

(denna video kom upp när jag sökte på Ultima Thule O.o vad är era tankar om den? )

CatchFatch
5

Jag håller med dig! Dessutom så i våran nationalsång sjunger vi om NORDEN inte sverige :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[wizzyaw]
8

Sverige är rasist mot sitt eget land

LLLINN
6

Håller med! Både svenskar och invandrare missbrukar ordet rasism allt för mycket. Btw, som den äkta svenneblatte jag är kan jag berätta att cok är samma sak som "fett". Alltså cok rasist du e = fett rasist du e

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[rocklover]
0

egentligen borde inte vikinga rock vara så värst rasistiskt :/ this is vikinga rock: http://www.youtube.com/watch?v=a7Y2R82yPJw

this is a racist song: http://www.youtube.com/watch?v=WmhOTxSVcyI ._. Lär er skillnaden!

Timmorn
1

Jag skulle säga att det är ett oerhört vinklat och puckat klipp. Personen i sig vinklar och skriver ut ord som personerna inte säger. Ändrar orginalbetydelsen. Allt som skrivs ut och sägs i slutet är total rappakalja. 
I fallet i början kan jag förstå att de trodde att det var en mörkhyad kvinna även fast det är oerhört dumt att anta, romer, samer etc. behöver inte vara mörkhyade eller hur? Och de mejl man fick se är oerhört idiotiskt besvarade. Däremot att ta upp en FRANSK video och säga att det är likadant i Sverige är totalt ur sammanhanget och helt orelevant att ens ta upp. 

Däremot kan jag hålla med om att ordet rasism missbrukar väldigt mycket. Och sägs i ett slags idiotiskt försvar till felaktiga händelser som man inte kan ta på sig själv och för att man inte kan förstå eller vill diskutera och förstå den andre personen. 

Och låter de ha sina låtar :P De flesta kurdiska låtar görs väl i turkiet eller så eller av kurder och finns tillgängliga på youtube etc. precis som ultima thule. 
Det är inte fel att älska Sverige, och vara stolt över att man är svensk. Det är när man låter kärleken för sitt land gå vidare till extremism som man gör precis samma sak som de som man säger se avsky = islamisterna som sätter niqab på sina kvinnor och följer sharialagarna (som rasistextremisten oftast brukar anklaga alla invandrare i Sverige för att göra ;) ) 
Om man säger sig avsky svartskallar och blattar för att de inte respekterar sina kvinnor så borde man gå ut på en kväll i stan och se på hur man beter sig överlag vid Stureplan. Nej men ja juste överlag hatar man stureplansfjollor också… Så mycket hat. 
Förlåt för alla generaliseringar.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[rocklover]
1

#5 oj..skulle stå, ´"vad är era tankar om vad som är rasism elr ej?" och "varför kommer sånt här skit alltid upp när jag söker på vikinga rock?" XD sorry

kom och tänka på att rasism sker överallt, t.ex blev min killkompis från Italien påhoppad utav en gammal tant som skrek "JÄVLA INVANDRARE! DRÅ ÅT HELVETE!", min svenske vän blev jagad utav ett par invandrare  och massa annat som jag inte orkar dra upp ._.!..och ja, det är inte bara invandrare som håller på med skit XD om folk bara kan vara schyssta och inte förstöra vårt fina land , så är jag glad!

Timmorn
0

#6 haha jaha ja, ja så går det ibland när man råkar trycka enter för tidigt har gjort samma sak själv haha. 

Ja rasism, hat, okunnighet och oförståelse finns tyvärr överallt… Jag menar herregud lite peace love and joy i stället vore väl trevligt ;)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings