Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 850 ggr
Mannez
0

Behöver bara skriva av mig

Behöver bara skriva av mig lite… Jag är en tjej på snart 16 år och går i nian. Jag är så otroligt missnöjd med mig själv. Dels för att jag är rejält sen i utvecklingen. Jag har nästan inga bröst, och jag är väldigt missnöjd med dem jag har eftersom jag har en indragen bröstvårta (ligger i släkten). Sedan är jag lite väl rund, jag väger 63 kg och är 160 lång, så jag är ganska kraftig och mina lår är groteska. Sedan har jag inte fått min mens än och jag vet att det säkert beror på att jag lever under mycket stress pga. Privata familjeproblem. Jag festar inte runt, har aldrig rökt, druckit eller tagit droger. Vill det inte heller eftersom en av mina föräldrar är drog och alkoholmissbrukare och jag har även missbrukare på båda mina föräldrars sida. Och det kan tolkas som mesigt av de som tror sig vara skolans kungar och drottningar. Jag får jämt höra att det snackas skit om mig. Jag har inte heller några nära vänner. Jag hänger med 4 andra tjejer men dom ger mig oftast taskiga kommentarer och undviker mig så gått det går. Jag tycker inte om mig själv och jag vill inte höra en massa kommentarer om att jag är lika fin som alla andra. För om jag vore det då skulle de väl inte kalla mig ful? Jag vill gå ner i vikt, men jag har ett sockerberoende. Jag rör mig ibland. Kanske promenerar 5 ggr i veckan i minst 20 min… Men jag tycker inte om mih själv, jag känner mig inte det minsta attaktiv. Killar rynkar näsan åt mig och springer sedan iväg…

Hälsningar Amanda och kaninerna

[schäfernronja]
0

Har skickat ett PM till dig.

jojjon
4

För det första vill jag säga att DU ÄR INTE FUL!

Man blir inte automatiskt cool för att man dricker, röker och framför allt inte droger. Droger är inte coolt! Jag tycker det är skit grymt av dig att inte röka eller dricka. Det är coolt att kunna stå emot.

Du går i nian nu och du trivs inte (Antar jag) i skolan. Kör detta året så bra du kan på betygen sen på gymnasiet kör du en ny start! På gymnasiet upplever jag att folk mognar jätte mycket men såklart finns det undantag, som alltid. Det är inte långt kvar nu till gymnasiet och då kommer man till en ny plats, ny skola och ingen vet vem du är. Där har du chansen att vara den som pratar även om du är blyg så vet inte dom det utan du kan börja om från början helt enkelt.

Jag tycker att du ska köra på en ny start, prata i början med många för det är dom som senare antagligen kommer bli dina kompisar. Jag önskar dig lycka till med allt 😃

P.s Du ska va glad att du inte har fått din mens än, bara elände hehe. Dom andra vet dessutom inte om du har fått den eller inte så inget att oroa sig för eller längta till ;) D.s

Mannez
0

2# Hej!

Själv tycker jag inte att det är varken svårt eller coolt att avstå ifrån alkohol, rökning och droger. Jag fattar själv inte varför man skulle vilja nöja sig med sådant skit när det är sånt som förstör familjer. Jag tycker bara att det är idiotiskt att hålla på med sånt.

Jag vill verkligen börja om på nytt, men det känns kanska värdelöst. För i ettan till trean var jag mobbad i min skola, även om det var då jag passade in som bäst. I fyran bytte jag skola, blev inte bättre, utan sämre. I sexan var det som värst, ingen ville va med mig. Alla stötte ut mig och killarna mobbade mig. Sedan när jag började sjuan på högstadiet så fortsatte mina gamla klasskompisar och nya människor trakassera mig. Och nu i nian, tja, vill ju inte påstå att det är annorlunda…

Längtar absolut inte efter min mens, finns nog inte en enda tjej som gör! Men det är ganska trist att vara sist ute med allting, om du förstår vad jag menar.

/Mannez

Hälsningar Amanda och kaninerna

jojjon
1

Det med att vara mobbad är inte lätt alltså.. Har du funderat på att bo låångt bort och gå i skolan låångt bort så att du kommer till ett nytt ställe och ingen av dina klasskompisar kommer att gå där och ingen vet vem du är. Nu är det ju lite sent att tänka på sånt men att börja en ny start nu till gymnasiet tror jag blir skönt för dig och det är lättare för du får inte alla andra från din klass me dig (hoppas jag). Säg att du kommer med en gammal klasskompis som fortsätter att vara dum, om det bara är den personen som gör det är det inte lika kul som när dom va fler.. Spela en du inte är egentligen, våga ta kontakt och prata. Om du inte tar kontakt och alla andra gör det med varandra så blir det dom som blir kompisar.. Förstog du? ;) När man börjar på gymnasiet är allt helt nytt och ingen känner alla så där är det ingen som vet hur du har haft det i skolan innan. Jag tror dessutom inte att man mobbar folk när man kommer i en helt ny klass.. :) Ja jag förstår vad du menar. ;)

Jojaton
0

Det är ju ingen annan som vet om ditt bagage, så försök göra en nystart på gymnasiet! Annars skulle jag rekommendera dig att prata med kuratorn eller liknande - och framförallt om din självbild eller självkänsla! Du har blivit utsatt för mycket, så det är inte konstigt att självkänslan är svag, men är man "svag" blir man ett enklare offer, tyvärr.

Johanna - Instagram

alvaegrymm
1

jag har storlek 75E på mina böst coh dom växer och växer. det är väldens JÄVLA börda. jag har så fruktansvärda rygg problem av dom. dom har förstört min rygg så pass att jag inte kan komma upp ur sängen vissa dagar. 

det första jag gör när jag fyller 18 är att ta bort dom här två helvettes klumparna.

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥