Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 10620 ggr
siaames
15

Hatar min lärare!

Måste bara skriva av mig ..

Idag var jag på en fysik lektion med min lärare och då var allt vanligt men med teknik lektionen så var hon sur på mig kändes det som. Det började med att det finns ett skåp där man tar papper osv och det fanns inga svarta pennor så då såg jag att det fanns svarta pennor i en burk som var öppen så jag och mina vänner tog två. Sen så ska en annan elev ta en penna och då säger hon: varför tar du mina pennor? Då svarar hon att vi tog där ifrån och då sa jag: Men burken var öppen så jag trodde man fick ta en svart penna och jag det fanns inga svarta pennor någon annan stans. Då blir hon sur på mig och säger: men du kan inte bara ta mina pennor! Om du ser en öppen väska kommer du då ta sakerna inuti den eller? Då svarade jag: nej.. då sa hon: vad skönt!! Men den är absolut ingen bra jämförelse! Inte logiskt nånstans..Kändes som att bara jag gjorde fel och ingen annan.. 

Senare så skulle vi göra en sak som rörde sig och då fick man ta och kolla på på den hon hade gjort så vi kunde göra likadant och då frågar jag henne om jag får kolla på den och det får jag så jag går och sätter mig och kollar på den medan jag försöker göra samma sak och när jag har kollar klart så lämnar jag den brevid mig. Sen när vi slutar så går jag till mitt skåp men jag glömde min penna och gick tillbaka och då skäller hon ut mig och säger att jag har tagit sönder hennes "sak"  eftersom "jag använde den sist" och jag var helt oskyldig.. och säger: Du måste fixa den!! Så jag såg att hennes knapp på den där saken var borta så jag la en annan på den så var den bra igen(knappen var en annan färg som jag la på). Då säger min kompis till henne: men det var inte hon som tog sönder den, det var någon som tog knappen. Då svarar hon: men det är hon som måste ta ansvar, om hon lånar en sak måste hon se till att ingen annan tar den !Och sa till mig: Du är skyldig mig en knapp, dom finns att köpa på ica maxi! Då svarar jag: ok.. och går iväg. Min kompis sa att hon sa till mig också: annars får du ta reda på vem som har tagit knappen, det är en stöld! (Vilket jag inte hörde) Tycker hon överdriver väldigt mycket för en knapp som kanske kostar 10 kr.. vet inte om hon mena på allvar att jag måste köpa en knapp (när det inte ens var jag som tog den). Hon lät jätte allvarligt så jag får ta och åka till ica maxi. När jag berätta för min kompis som inte hörde när hon skällde ut mig om knappen så blev hon jätte förvånad (hon hörde när hon skällde ut mig om pennan och tyckte det inte alls var en bra jämförelse). Hon förstörde min dag på hög nivå.. Tänker på det hela tiden, man vill ju nästan gråta… Är jäääättte känslig :/ Jag försöker alltid göra mitt bästa på just hennes lektioner och även mejlat henne förra terminen och frågat vad jag ska göra för att få bra betyg .. Ni kanske jag överdriver för sånt här men känner mig påhoppad och jag är känslig.. :(

siaames
1

Vad anser ni om detta?

Zorro_Tiger
5

Åk inte och köp den där jävla knappen, prata med dina föräldrar eller någon lärare så ska du se att det ordnar sig! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[MikeW]
3

Men herregud! Det var bara en liten jävla knapp! Gå till sy slöjden, dom har väl tusen sånna knappar.

Pms typ eller?! Shit vad hon överdriver!

[Tuulikki]
4

Jag hade skitit fulltständigt i henne, hon kanske bara hade en dålig dag eller nått😛Köp ingen knapp, det var inte ditt fel att den försvann och förmodligen har hon glömt det om knappen redan. Har hon inte det kanske hon inser att det var onödigt och ber om ursäkt. 

Jag är också känslig för sånt här och förstår precis hur du känner, men försök att skita i det och låtsas som ingenting, förmodligen var det bara en engångshändelse🙂

[MiniPim]
3

Hahah vilken lärare xD Skit i knappen! Det är för Guds skull bara en knapp…

siaames
0

#3 Jag håller med dig!

#4 Hon verkade på dåligt humör, som du skriver så kanske hon hade en dålig dag men aa.. Hon verkade väldigt seriös när hon sa att jag var skyldig henne en knapp och att dom finns att köpa på ica maxi, vet inte riktigt vad jag ska göra. Får sova på saken.. Vad skönt att det inte bara jag som är känslig för sånt här! 

#5 Aa, det är verkligen en konstig och otrevlig lärare! Tack för alla tips, känns mycket bättre nu 🙂

siaames
0

#2 Tror inte jag vill blanda in mina föräldrar eller lärare för en knapp, men om hon är lika otrevlig nästa måndag så får jag se. 

Tack för tipset 🙂

Zorro_Tiger
0

#7 Jag menade om hon alltid var så mot dig och tja, "mobbade" (alldeles för starkt ord men tja, ungefär) dig som elev (det var så jag uppfattade det) så är det ju viktigt att det inte fortsätter! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Tuulikki]
5

Å andra sidan skulle jag nog ha köpt en knapp bara för att shove it up her face så att säga. Då kanske hon inser hur jäkla dumt hon betedde sig och ber om ursäkt xD

siaames
2

#9 Precis så tänkte jag också! Haha, ska nog göra det bara för att xD

[00livia]
0

Låter som du beskriver min tekniklärare! :') hon fick PMS utbrott på mig för att det var rosa färg på en skärbräda och skyllde allt på mig (som inte ens använt rosa) så jag fick stå och tvätta den men fick ABSOLUT INTE använda vatten.

Quenzi
1

Precis sån är min mattelärare. ._. Han får utbrott hela tiden för små saker, dessutom så verkar han ha något just emot mig. Han har bland annat låst in mig i NO salen och sedan glömt mig där inne… -.-

PJUM

[Pandoraelf]
1

Ogillar också min lärare, hon är en tjock och ond tant som är elak mot i princip alla och dumförklarar en så fort man ifrågasätter eller inte förstår något hon säger. Dessutom underlättar inte själva grejen att hon ger mig elaka blickar konstant med sina skelögda ögon, det är skrämmande, obehagligt och ibland kan jag inte avgöra om det är mig eller väggen hon glor på. Blir allvarligt talat rädd för henne till och från. Hon skulle passa utmärkt i en skräckfilm..

[Pandoraelf]
0

Måste även bara tillägga att jag satt och skrev på min bärbara på lektionen, så stängde hon ner skärmen och klämde mina fingrar och småskrek "Nu är det slut på det där!" Vilket gjorde mig förbannad. Just pågrund av detta respektlösa beteende avskyr jag henne..

siaames
0

#11 #12 #13 Det är ju jätte tråkigt när man har elaka lärare! Man har ingen lust att gå på deras lektioner.. Som tur har jag bara henne en gång i veckan!