Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1695 ggr
LLLINN
0

Directioners, Beliebers osv

Jag är ett stort fan av One Direction, och spenderar mkt tid på att fan-girla över dem på bloggar, Twitter och instagram. Har tidigare även "obsessat" över Twilight och nu är det förutom 1D även Hunger Games och Justin Bieber som jag älskar. Många tjejer i min närhet har som jag en kändis eller liknande som de är besatta vid, och det är ju vanligt världen över. Min syster å andra sidan kan inte alls förstå hur man kan fastna så för en "vanlig människa" som hon säger. Kan själv inte sätta fingret på varför jag fastnar vid saker på detta sätt, tänkte starta en diskussion och se om någon har några teorier? Och även fråga - är du ett besatt fan av någonting?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Tuulikki]
1

Jag är inte besatt av någonting och har aldrig fangirlat någon/något. Däremot älskar jag också Hungergames och Harry Potter 😊och innan var jag också en Twilightnörd. Haha! 

Jag tror det går över. I alla fall många av mina vänner som varit helt besatta har "vuxit upp" och insett att kändisarna faktiskt är människor de också. Visst kan man se upp till dem och tycka att de är helt fantastiska, men de är inga gudar även om mina vänner betedde sig som om de vore det😃

Jag förstår verkligen inte hur man kan vara beredd att gå så långt som vissa fans gör. En av mina lärare jämförde extrema beliebers med fotbollshuliganer xD Det är ju faktiskt så att en del t.ex. beliebers förstör för Justin när de stalkar honom och bara inte kan låta honom va ifred en sekund. Trist!

Blodfot
0

Jag tror det handlar om att musik har blivit viktigare för oss tonåringar nu för tiden än dte var innan, vet inte varför men så är dte! Jag ÄLSKAR Yohio, han är så himla snygg!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Thildalulu
1

Whoa, vilken Directioner som inte kan stava till 'Directioner' ^^

[Fruktiz]
0

Jag tror också att sånthär, att man är besatt av en kändis eller liknande, svalnar av efter ett tag/när man blir äldre. Man kan väl säga att jag märkt det lite själv. Visserligen är jag fortfarande en stor Twilightnörd och jag älskar fortfarande allt som har med Twilight att göra, men nu när Twilightsagan tagit slut så känner jag att jag inte alls är lika "obsessed" längre. Det är inte samma sak som för två-tre år sedan, vilket jag ibland kan tycka är lite ledsamt.. Men jag har inte släppt det än, och "fangirlar" fortfarande över Twilight och skådespelarna  :)

LLLINN
1

#3 Skriver på mobilen Alla andra: Jo det är säkert så att det växer bor! Lite tråkigt på ett sätt då det är lite fint att känna gemenskapen med andra fans osv, men på andra sätt är det skönt. Bara själva grejen att man kanske aldrig kommer få träffa sina största idoler gör en ju helt nere…

8/5-13 & 1/6-13

[MiniPim]
1

#3 .. va?

LLLINN
0

-

8/5-13 & 1/6-13

Thildalulu
0

#6 De stod direktioners förut ;p

[00livia]
0

Jag har alltid velat va en "fanigirl" av någon. Typ som beliberna som jagade Justin på stan osv, vill liksom också tillhöra någon sån liten grupp… Men hur mycket jag en försökt kan jag inte 😛haha. Det är nog alltså olika från person till person efter vad man har för intressen, social förmåga och tid, tror jag 🙂. Jag kan inte heller tänka mig att fastna för en "vanlig människa", det skulle bara kännas fel.

Längsta perioden jag varit en "fangirl" var i typ 1 månad, sen orkade jag inte mer 😉

[GerbilLooover]
2

Jag är besatt av Linkin Park och Amaranthe, det började med en låt och det blev "wow" för mig, och "IIIIIHHH AWESOME" så fortsätter det med fler och fler låtar och till slut sitter jag och dregglar. xD

[Fruktiz]
0

#9 Jag tror inte det går att tvinga sig till att vara besatt eller älska en artist/kändis. Jag antar att du får vänta tills du hittar någon/något som du tycker om extra mycket :)

Revolt
8

Jag är besatt av mat.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

LLLINN
0

#12 Hahahah standard!

8/5-13 & 1/6-13

Revolt
0

Nej skoja, förlåt det var det enda som kom upp i mitt huvud xD

Nej jag har aldrig fangirlat över någon/något/några.. :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Hamsterlycka
0

Jag har varit en Belieber sen 08, och ja, man kan säga att jag är besatt av Justin. Var för några dagar sen på hans konsert här i Sthlm och det var den bästa dagen i hela mitt liv. Jag köade utanför i 14 timmar och det var sjukt kul! Alla var så snälla och vi sjöng hans låtar och det var supermysigt. Kom på första raden i parkett, ungefär 6 meter från scen. :) Jag var också utanför hans hotell och såg när han kom! Tycker dock inte om andra beliebers som försöker tränga sig in i hans privatliv och inte har någon respekt. Det är bara dumt! Blev lite OT också kanske haha.. men jag tror ni förstår!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

LLLINN
6

#15 Gud vad kul för dig som fick gå på konserten! Ännu mer OT: min bästa vän som inte är ett dugg belieber (hon tkr ba han är ganska bra) fick i måndags en gratis golfen circle biljett då hennes superrika kompis hade en över. Hon stod närmast scenen och rörde vid Justin ett flertal gånger, samt fick ögonkontakt flera gånger. Älskar henne och blir glad för hennes skull men tycker ändå så jäävla synd om alla Beliebers som väntat på detta i fyra år och inte fick biljetter till konserten, när "såna som hon" bara glider in på en räkmacka och lever deras dröm.

8/5-13 & 1/6-13

Hamsterlycka
2

#16 Ja verkligen! Det var den bästa dagen i mitt liv, kan inte fatta att jag såg honom! ❤️

Håller verkligen med dig! Och dom som köper fler biljetter fast de redan har istället för att låta andra beliebers som inte har biljetter få. Även de som köper bara för att sälja dyrare, så SJUKT omoget! Och inget slår ju dom som köper biljetter för att sedan bränna upp dom och lägga upp på youtube… usch, vidrigt.

Dipsie'n'Poo
0

Är något besatt av One Direction 😃

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Workingdog
0

ÅH ja!!!

Dock vet jag inte om jag kan hålla med om att det "växer bort" ;)

Har sedan 2007 (var 10 då) varit besatt av Demi Lovato, jag ÄLSKAR henne, och det har absolut inte svalnat med tiden, utan blivit värre. Och ser upp till henne så himla mycket och kommer aldrig någonsin kunna tacka henne nog för att ha räddat mitt liv! 

2008 upptäckte jag Justin och herregud, nej det kommer nog inte gå över på ett riktigt bra tag.. 
Köade i 5 dagar för hans konsert i måndags, dock så fick jag inte uppleva mycket, då jag var "borta" under vissa låtar och efter halva så svimmade jag då jag blev totalt nertryckt under alla. Kommer ihåg typ 2-3 låtar… så nu har jag ÅNGEST. Att vänta 5 år för att inte komma ihåg någonting och missa halva konserten.. känns ju …. roligt… 

men ja, är en hardcore Lovatic och Belieber, sen även Smiler också, men inte på riiiiktigt samma nivå som med Demi och Justin men nära!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Hamsterlycka
0

#19 5 dagar? Man fick ju inte börja köa förens kl 7 på morgonen? ;)

Workingdog
0

#20 japp, började i torsdags förmiddag. Nää men vi fick fett mycket kontakt med en vakt under helgen och allt, och vi gjorde ett kösystem och på måndag morgon så gick han efter det ändå så vi lyckades

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

nottheonly
0

Jag har nog aldrig varit så besatt av någon specifik kändis, däremot så har jag varit värsta twilight-nörden (älskar fortfarande twilight, men är inte alls lika besatt av det som jag varit), sen är jag en hunger games nörd också. Och EN RIKTIGT LOST NÖRD(LOST kommer alltid ligga nära mitt hjärta)

Haha, jag är helt enkelt en serie(speciellt serie) och film tönt gånger 100 😉

Potatisen
0

Jag har aldrig varit något stort fan av någon artist. Jag har för blandad musiksmak för att kunna bli ett stort fan av en artist. När det gäller One Direction så tycker jag att de känns lite löjliga. Jag menar en av dem är rädd för skedar. Alla directioners tycker att det är gulligt. Men om någon "vanlig" okänd människa skulle vara rädd för skedar så skulle alla skratta åt den personen. Varför ska en känd person behandlas annorlunda? Alla är vi ju ändå lika i grund och botten.

LLLINN
0

#23 Jag skulle ioförsig tycka att vem som helst som hade fobi för skedar var gullig, men det är ju bara min åsikt… Håller dock med om att det är fel att kändisar behandlas annorlunda, de är ju trots allt människor som alla andra. Men det går helt enkelt inte att INTE avguda dem, hur mycket jag än försöker låta bli ^^

8/5-13 & 1/6-13

Hamsterlycka
2

Fast skillnaden på "vanliga" människor och t.ex Justin Bieber är ju att han faktiskt GÖR något för människor. Visst kan "vanliga" också göra det, men jag har då aldrig hört om nån annan som donerat miljoner till barnsjukhus, skapat kampanjer för familjer som har det svårt, åker runt till sjukhus och besöker sjuka barn m.m. Det är nog den stora skillnaden. Han har ett annat liv än oss, även om han är människa.

deleteduser
3

#25 hade jag haft några miljoner att donera så hade jag gjort det på direkten. Det är det som är grejen, de flesta skulle donera nån miljon hit och nån miljon dit om dom var miljardärer. Samma sak med att hälsa på på barnsjukhus och sånt, tror inte barnen skulle uppskatta om jag klampade in där. Så vi vanliga människor kan inte GÖRA saker :)

Hamsterlycka
0

Nej och det är har det JAG menar. Då är det väl bra att han gör det? :)

deleteduser
0

#27 Ja absolut, det är grymt bra! Men du förstår väl hur jag menar? :)

Hamsterlycka
1

#28 Absolut! :D

[alisja]
2

Håkan hellström

Älskade älskade Håkan. Vad skulle jag göra utan den här man och hans musik? jag har sätt upp till honom sen jag var liten, då mamma spelade hans musik på vinyler. Så ni som säger att det går över, ni har fel. Jag är sjutton år nu och har aldrig älskat honom mer än nu. Han är liksom min idol och det finns ingen bättre. Visst, han är kanske inte så himla stor som Justin bieber är. Men so what? Han är min förebild, min idol, och betyder så sjukt mycket för mig. Ni anar inte.

Quenzi
0

Jag är helt galen i Linkin Park och Hollywood Undead! Har gjort sammanlagt 9 fanart bilder på både Linkin Park och Hollywood Undead. När jag lyssnar på deras musik blir jag helt glad och sprallig och vet knappt vart jag ska ta vägen. Jag skulle nog kunna göra nästan vad som helst för att få träffa något av banden (eller båda). Ibland kan jag bli så glad av att lyssna på dom att det slutar med att jag ligger och grinar. XD Men dom betyder iallafall sjukt mycket för mig.:')

PJUM

[wizzyaw]
2

Har aldrig varit besatt av något sådant. Inte min grej. Är en lite mer "meh- person".

[MikeW]
1

Jag är inte heller besatt av någon. Fast jag måste säga Niall i one direction ÄR SÅÅÅÅÅ HET och gullig :3

LLLINN
0

#33 hahah viiiisst! Han är för gullig ^^. Men zayn är ju råsexig :3

8/5-13 & 1/6-13

lisora
0

Alltså personligen älskar jag bara alla namn som alla "fans" har haha… Beliebers, directioners, cumberbitches (benedict cumberbatch), freebitches (martin freeman), danousaurs (danisnotonfire), hootowl (owl city), galaxy defenders (mcfly) osv osv… Tycker det är superkul att det verkligen uppstår "namn" hahaha!

Själv kan jag väl kalla mig Galaxy Defender, det är allt… Lyssnar på one direction också men vill inte direkt kalla mig en directioner. När jag var yngre däremot, sisådär 12-13 år, då var jag heelt sjuukt besatt av Jimmy Jansson!!